Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9859
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

Зріла особистість. Що це?

 

Зріла особистість. Що це?

Автор: Мєзенцева Г. Ф., вихователь, Ніжинський обласний педагогічнй ліцей Чернігівської обл.

Мета: розширити знання учнів з питання ,, зріла особистість ’’, показати різні рівні зрілості особистості, навчити приймати рішення та класифікувати їх, визначити з учнями рівень їхньої зрілості і накреслити план роботи над собою в плані ,, зрілості ’’ на майбутнє.

Оформлення: тема записується на дошці, вішаються планшети ,, зріла особистість ’’,  ,, відповіді учнів ’’ ,  ,, відповіді вчителів ’’,  ,, вчинки…  ’’ , алгоритм відповіді на запитання.

 

Хід заходу

1. Повідомлення теми години спілкування.

2.Визначення охочих взяти участь у грі (гра з м’ячем: м’яч котимо по столу, за яким стоїть корзина, але учасник її не бачить). Запитання: ,, Чи легко було попасти в корзину? Чому ні? Орієнтовна відповідь: ,, Важко, бо не видно кінцеву ціль ’’.

Ускладнюємо завдання: хтось ховається за столом  і прибирає корзину взагалі.

Чи попали в корзину? Ні? Чому? Бо взагалі немає куди попадати!

Як ви думаєте, на що націлена наша гра? Ваші роздуми з цього приводу.

Очікувана відповідь: ,, досягти певної мети дуже важко, якщо не бачиш кінцевої цілі ’’.

Так, а зрілість особистості – це, так би мовити, кінцевий результат роботи особистості над собою. А що ж таке зрілість? Слово надається учениці, яка зачитує відповіді учнів( анкетування проводилося раніше) та учителів, порівнюються відповіді, що спільного, а що відмінне.

Давайте звернемося до фахівця з даного питання – психолога Бутурлим Т. І. – виступ психолога.

Хочу ще дещо додати, слово,, зрілість ’’ можна замінити словом,, готовність ’’:

·                   Моральна і фізична

·                    Інтелектуальна

·                   До служби в армії та інших державних установах

·                   До навчання з метою отримання професії

·                   Створити сім’ю, утримувати її і виховувати дітей.

На шлях до зрілості ми витрачаємо все своє життя. Навіть дорослі, вчителі, батьки йдуть на цьому шляху. Давайте зачитаємо відповіді батьків. Як видно з відповідей ваших батьків, вони стоять на вищій сходинці, бо мають уже певний життєвий досвід. Проте  багато чого вони навчилися у процесі вашого виховання.

А для чого вам потрібні знання про зрілу особистість? Навіщо вам ставати нею?( запитання до учнів) – для того,щоб вільно почуватися у світі дорослих і жити у суспільстві.

А чому саме вам – юнакам і юнкам ми говоримо про це? – бо йде таке собі примірювання світу дорослих на себе, бо саме ви вже на шляху до зрілої особистості – визначаєтесь у сфері моральних цінностей, вибираєте майбутню професію, підшукуєте супутника життя.

Ось саме про підбір, обрання супутника життя, я і хочу з вами поговорити. Уважно послухайте думки дівчат і хлопців. Всі вони давали відповідь на запитання: Чого чекають від мене на побаченні?

 

Говорять хлопці:                                                     Говорять дівчата:

 жаль, що,                                                       горе в тому, що хлопці ждуть,                                                         

 коли запрошуєш дівчину  на                    що робитимеш те, що вони

побачення, то знаходишся                        хочуть, а хочуть завжди

під тиском. Не можеш                               одного. І дівчат має бути бой -

 поводитися природно, весь                     френд, а вештатися, як хлопці

час щось із себе уявляєш,                         зась. Якщо ж товариша не має

 щоб виправдати їх очіку-                         то ти якась не така. Занадто

вання. Хоча ми і хвилюємось                    багато табу для дівчат: не

але цього не можна                                   робити перший крок, не

 показувати, потрібно бути                       сперечатися з хлопцем, коли

дуже спокійним, не                                    він із друзями. Краще гуляти

соромитись, бо якщо це                            з подружкою, легше. Коли ти

помітять, то зразу                                      з хлопцями, то вони поміча-

 відфутболять. Друзі теж                                 ють кожен твій крок. Весь час

насідають, пристають із                             потрібно когось із себе

запитаннями: як далеко ти                          вдавати, не важливо, як ти

зайшов, що робили?                                   себе при цьому почуваєш.

От і починаєш видумувати

 казна – що, хоч насправді

нічого і не було. А потім самі

неприємності. До того ще і

підганяють постійно, спішать

оженити швиденько. А може

нам хочеться краще пізнати

одне одного. А замість цього

всі чекають, що зробиш те,

зробиш інше.

 

Ви отримали інформацію, тож давайте обговоримо і зробимо висновки. Запитання: Чи вчинок це зрілої людини?

На дошці записано у дві колонки твердження:

1. не зрілість: егоїзм, приймає лиш себе; зосередженість на миттєвому задоволенні, не думає про майбутнє; приписують дівчатам і хлопцям стереотипну поведінку ( ролі ); не бачать різниці між коханням і фізичним потягом.

2. турботливе і добре ставлення до інших, вміє не лише брати а і віддавати; відповідає за свої вчинки та  вміє приймати рішення; незалежність, має свої переконання, протистоїть тиску; розуміє складність у стосунках між чоловіком і жінкою, взаємозв'язок ніжності і сили; бачить фізичну і емоційну сторони кохання, як єдине ціле.

Звичайно ж ви вірно записали твердження про зрілість. Мірилом зрілості є вчинки, але вчинку передує ухвалення рішення. Я прошу зараз подумати і дати відповідь на мої запитання:

Пригадайте і запишіть 3-4 найважливіші рішення, які ви ухвалили за 2007-2008 рік. Розставте їх по порядку від найскладнішого до найпростішого. Як ви ухвалили ці рішення, використавши додаток 2: ,, Рішення, які ми приймаємо ". Використавши цей додаток, напишіть один із варіантів, що наведені в додатку, навпроти ухвалених вами рішень (5хв ). Зачитайте хоча б одне рішення і як ви його ухвалили, яке це було рішення?

Тепер подумайте і запишіть три дійсно дуже важливих рішення, які вам доведеться ухвалить у найближчі 5 років. Які із них найважливіші для вас? Чи будете ви використовувати один і той же шлях ухвалення для всіх рішень чи виберете інші підходи?

Ми даруємо вам варіанти рішень, можливо це допоможе вам у майбутньому.

Юність – це час, коли ми повинні перейти від егоїстичного та інтуїтивного сприйняття світу, коли наші вчинки визначаються миттєвим поривом і не відображають нашого піклування про людину до безкорисного та обдуманого ставлення ( в основному на самоконтролі ) до життя. Якщо ми хочемо стати гарними спеціалістами в будь – якій галузі, нам знадобляться довгі роки занять, тренувань. Так і щоб стати зрілою особистістю, ми повинні докласти чимало зусиль, долаючи свій егоїзм. Це не потрібно відкладати у довгий ящик, а починати прямо зараз.

Спробуйте оцінити себе по шкалі зрілості (дививсь додаток 1). Будемо вважати, що коло – це остаточна гармонія – зрілість. Центр  кола – це 0, а край кола – це 10, кожен радіус поділений на 10 частин. Відповідаючи на запитання, ставте крапку на радіусі, там, де ви вважаєте знаходиться відповідь. Нагадую, 0 – це абсолютна зрілість. Номер запитання відповідає номеру радіуса на колі.

1.                 Я можу протистояти групі, коли вважаю, що вона робить щось погане.

2.                 Я можу принести в жертву миттєве задоволення заради майбутньої користі

3.                 Я думаю про почуття інших і поважаю їх.

4.                 Мої  батьки можуть розраховувати на мою допомогу дома.

5.                 Я виконую домашнє завдання самостійно, ретельно і вчасно.

6.                 Я можу подолати власні невдачі і поразки, не жаліючись нікому і не занепадати духом.

7.                 Я сам відповідаю за наслідки своїх вчинків та рішень.

8.                 Я можу стримувати злість і вирішувати сварки не розпалюючись та не обзиваючи своїх співрозмовників.

9.                 Я вмію визнавати помилки, не виправдовуючись.

10.            Перед тим, як щось зробити, я думаю як це відіб'ється на інших.

А тепер з'єднайте крапочки послідовною лінією. Чи отримали ви коло? Тепер ви маєте чітку картину того, над чим вам ,як особистості, що йде на шляху до зрілості, потрібно працювати.

 

 

Додаток 1

 

 

 

1.  Я можу протистояти групі, коли вважаю , що вона робить щось погане.

2.  Я можу принести в жертву миттєве задоволення заради майбутньої

користі.

3.  Я думаю про почуття інших і поважаю їх.

4.  Мої батьки можуть розраховувати на мою допомогу  дома.

5.  Я виконую домашні завдання самостійно, ретельно і вчасно.

6.  Я можу подолати власні невдачі і поразки не жаліючись нікому і не

западаючи духом.

7.  Я сам відповідаю за наслідки своїх рішень і вчинків.

8.  Я можу стримувати злість і вирішувати сварки не розпаляючись та не

обзиваючи своїх співрозмовників.

9.  Я вмію визнавати помилки, не відшукуючи для себе виправдання.

10. Перед тим як щось зробити, я думаю як це відіб'ється на інших.

 

 

 

                        Додаток 2

 

Рішення, які ми ухвалюємо

         Це було ЛОГІЧНЕ рішення. Я зібравсь і проаналізував всю інформацію і на

основі цього всього ухвалив найбільш прийнятне рішення.

         Це  було  ІМПУЛЬСИВНЕ  рішення.  Я не дуже-то довго розмірковував,головне було ухвалити рішення і звернутися до більш важливих справ.

         Це було ЕМОЦІЙНЕ  рішення. Воно було засновано на тому, що я в той момент відчував, чого прагнув, до чого мене тягнуло.

         Це було ІНТУЇТИВНЕ рішення. Його було важко пояснити, я його відчував.

         Це було НАДЗВИЧАЙНЕ рішення. Було дуже важко ухвалити це рішення,

але часу на роздум не було.

         Це було ЗРАЗКОВЕ рішення. Я знав, що на багатьох подіє мій приклад, тому

я обміркував усе дуже ретельно.

         Це було ГІРКЕ рішення. Я знав, що хтось постраждає і цього не можна

уникнути, але з двох бід вибрав меншу.

         Це було рішення ухвалене під ВПЛИВОМ ІНШИХ ЛЮДЕЙ. Для мене була

важливою думка моїх друзів, тому я вислухав та прийняв до уваги їх поради.

         Це було МОЛИТОВНЕ рішення. Я не знав, що мені робити. Я просто

молився і прохав Бога направити мене.

         Це було ЧУЖЕ рішення. Я не знав як зробити, звернувся до батьків та виконав їх поради.

         Це було ГРУПОВЕ рішення. Я відчував, що ми повинні взяти на себе відповідальність за вирішення даної проблеми.

         Це було ПЕРЕДЧАСНЕ рішення. Я знав, що можливо роблю помилку, але в

мене не було ні часу, ні бажання думати про наслідки.

         Це було СПІЗНІЛЕ рішення. Я не поспішав. відкладав ухвалення рішення

якомога довше, бо мені було важко його ухвалити.

         Це було РІШЕННЯ НІЧОГО НЕ РОБИТИ. Я не ухвалив ніякого рішення, нічого не робив і події пішли своїм шляхом.


 

 

 

 

 

 

Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: хотина (15.04.2011)
Переглядів: 3766 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz