Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9859
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

«Життя без конфлікту»

«Життя без конфлікту»

Н. А. Парфьонова, педагог-організатор ЗОШ № 1, м. Слов’янськ, Донецька обл.

 

Мета: учні повинні засвоїти суть понять «суперечка», «конфлікт», «конфліктна ситуація»; учні повинні засвоїти правила попередження конфліктів; розвиток умінь аналізувати конфліктні ситуації та вирішувати конфлікти.

Форма проведення: година спілкування.

Хід проведення

І.  Вступна частина

Тест «Оцінка власної поведінки в конфліктній ситуації»

Необхідно щиро відповісти на питання «Як ви зазвичай поводитеся в конфліктній ситуації або суперечці?». Якщо вам властива та або інша поведінка, поставте відповідну кількість балів після кожного номера відповіді, що характеризує певний стиль поведінки.

Якщо так само ви поводитеся:

часто — 3 бали;

інколи — 2 бали;

зрідка — 1 бал.

Варіанти відповідей:

1. П Погрожую або б’юся.

2. П Прагну врахувати точку зору опонента, приймаю як свою.

3. Шукаю компроміси.

4. Д Допускаю, що не правий, навіть якщо не можу повірити в це остаточно.

5. У Уникаю супротивника.

6. Б Бажаю, незважаючи ні на що, досягти своєїмети.

7. Намагаюся з’ясувати, з чим я згоден, а з чим — категорично ні.

8. І Іду на компроміс.

9. З Здаюся.

10. З Змінюю тему.

11. Наполегливо повторюю одну думку, поки не досягну свого.

12. Намагаюся знайти джерело конфлікту, зрозуміти, з чого все почалося.

13. Т Трішки поступлюся і підштовхну цим до поступок опонента.

14. П Пропоную мир.

15. Намагаюся обернути все на жарт.

Обробка результатів тесту

Тип А — сума балів під номерами 1, 6, 11.

Тип Б — 2 + 7 + 12.

Тип В — 3 + 8 + 13.

Тип Г — 4 + 9 + 14.

Тип Д — 5 + 10 + 15.

«А» — жорсткий тип вирішення конфліктів і суперечок. Ви до останнього стоїте на своєму, захищаючи свою позицію. Ви прагнете виграти, незважаючи ні на що. Це тип людини, яка завжди має рацію.

«Б» — це демократичний стиль. Ви дотримуєтеся думки, що завжди можна домовитися. Під час суперечки намагаєтеся запропонувати альтернативу, шукаєте рішення, які задовольнили б обидва боки.

«В» — компромісний стиль. Із самого початку ви згодні на компроміс.

«Г» — м’який стиль. Свого опонента ви «знищуєте» добротою. З готовністю встаєте на його бік, відмовляючись від своєї точки зору.

«Д» — стиль утечі. Ваше кредо — вчасно піти. Ви прагнете не загострювати ситуації, не доводити конфлікт до відкритого зіткнення.

 Основна частина

Бесіда. Обговорення питань

Учому схожість понять «суперечка» і «конфлікт»? У чому їхня відмінність?

Чи доводилося вам потрапляти в конфліктну ситуацію?

Зякими людьми ви найчастіше конфліктуєте? Чому?

Що найчастіше є для вас причиною конфлікту?

Чи можна вирішити конфлікт, не утискаючи права та почуття гідності всіх людей, задіяних у конфлікті?

Суперечка — це словесне змагання, обговорення чого-небудь, у якому кожен відстоює свою думку. У людей існують суперечності в поглядах, переконаннях, відношенні до інформації, знань, умінь, способах досягнення мети й інше.

Конфлікт — процес різкого загострення суперечності та боротьби сторін у вирішенні проблеми, що має особисту значущість для кожного з учасників.

Для виникнення конфлікту необхідні:

наявність проблеми (суперечності);

конфліктна ситуація (ситуація протиборства сторін);

учасники конфлікту.88

Правила поведінки для конфліктних

людей (мозковий штурм):

не прагніть домінувати, наперекір усьому;

будьте принципові, але не боріться заради принципу;

пам’ятаєте, що бути прямолінійним добре, але не завжди;

частіше всміхайтеся;

у всьому треба знати міру;

казати правду теж треба вміючи;

будьте справедливими і терпимими до людей;

не проявляйте ініціативу там, де її не потребують;

демонструйте витримку.88

Правила запобігання конфліктам (робота в групах):

не говоріть відразу зі знервованою людиною;намагайтеся поглянути на проблему очима

опонента, намагайтеся «поставити себе на його місце»;

13не приховуйте гарного ставлення до людей і частіше висловлюйте схвалення своїм товаришам;

умійте змусити себе мовчати, коли вас зачіпа ють у дрібній сварці, будьте вище за дріб’язкові розбирання!

Аналіз конфліктної ситуації

Учасникам пропонується проаналізувати запропоновані конфліктні ситуації.

Хто бере участь у конфлікті? Що є головним протиріччям?

Яка мета вашого опонента? Яка ваша мета в конфлікті?

Зіставте цю мету з вашими життєвими цінностями: чи варто наполягати на своєму, може, це неважливо для вас?

Які позитивні риси вашого опонента, його негативні риси?

Визначте ціннісну альтернативу: що важливіше, виграти в цьому конфлікті і втратити щось важливе для вас або краще не наполягати на своєму, але зберегти найбільш значуще для вас у стосунках із цією людиною?

Якими методами вирішуватимете конфлікт?

Проаналізуйте наслідки вирішення конфлікту в перспективі.

Шляхи вирішення конфлікту (ознайомлення з пам’яткою):

беріть ініціативу у свої руки, це дасть вам шанс самому визначати тактику вирішення конфлікту;

ведіть доброзичливу розмову з опонентом, умійте вислухати;

пропонуйте ряд розв’язань конфлікту, підкреслюйте вашу зацікавленість у рішенні, вигідному обом сторонам;

не висловлюйте негативних думок на адресу опонента;

будьте спокійні, впевнені в собі.



Джерело: http://osnova.com.ua
Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: хотина (11.11.2010)
Переглядів: 6088 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz