ЗАПРОШУЄМО НА РОДИННЕ СВЯТО
Т. В. Колган, м. Селидове, Донецька обл.
Хід свята
(Лунає музика.)
Учитель. Добрий день, шановна родино!
Ні, я не помилилась, сказавши саме так, бо думаю, що сьогоднішнє свято — це ще одна сходинка до нашого зближення, до родинного єднання.
Як добре, що ми з вами зібрались. У кожного з вас, звісно, велика кількість невідкладних справ, турбот, тож залиште всі свої справи за дверима цієї кімнати та разом зі своїми дітьми спробуйте сьогодні відпочити.
1-й ведучий. Шановні наші батьки, діти, гості, запрошуємо вас до нашої господи на слово щире, на бесіду мудру — на свято родинне.
2-й ведучий. Сьогодні у нас в гостях присутні родини, давайте познайомимося з ними.
1-й ведучий. Надаємо слово сім’ї...
2-й ведучий. Дякуємо вам і надаємо слово другій родині...
(Представлення сімей відбувається у вільній формі, яку обрала сама родина.)
1-й ведучий. Колись тато і мама були дітьми і теж ходили до школи. Зараз ми проведемо уроки для батьків та дітей.
(Лунає дзвінок.)
2-й ведучий. Перший урок — малювання.
Всі присутні повинні колективно намалювати портрет своєї родини: син або дочка малюють батька та матусю, а батьки — своїх дітей.
(Ведучі роздають всім папір та фломастери; звучить музика; всі виконують роботу.)
1-й ведучий. Молодці! Добре виконали завдання. А тепер послухайте вірш-пораду, у виконанні мами...
Як би тобі, доню...
Як би тобі, доню, в світі не було,
Не скупись ніколи людям на добро.
Бо і так доволі хтось насіяв зла,
І холонуть душі наші без тепла.
Забувають діти мову матерів,
Глянь, від того болю світ аж посірів.
І тріщить з розпуки зранена земля,
І сивіти стала матінка моя.
Доню моя, доню, синьоока зірко,
У житті буває солодко і гірко.
Як би твої очі не манили зваби,
Не посмій вчинити Україні зради!
Не посмій зламати гілку калинову —
Сиротою станеш, як забудеш мову.
Можеш призабути запах рути-м’яти,
Але рідну мову мусиш пам’ятати!
Можеш не впізнати голосу діброви,
Та не смій зректися свого родоводу!
(Л. Диркавець)
2-й ведучий. А зараз проведемо урок рідної мови.
До дошки виходять дві команди по 8 гравців в кожній.
Перша — батьки, друга — діти. Кожна команда отримує листи з написаними на них великими літерами:
Р, О, З, У, М, Н, И, К, И
Ведучий називає слова, які можна скласти з цих літер. Учасники гри, на чиїх аркушах написані відповідні букви, роблять крок вперед та складають назване слово. Перемагає команда, яка не припустилася жодної помилки.
(Слова: розум, розумник, коник, рок, ром, низ, кон.)
1-й ведучий. Молодці, батьки! Молодці, діти! Ми всі вітаємо команду-переможницю!
Учитель. Шановні батьки, діти дуже старанно готувались до цієї зустрічі. Ми запрошуємо вас на екскурсію в минуле. Діти підготували фотогазету «Коли я був маленьким».
(Батьки роздивляються газету.)
2-й ведучий. А зараз проведемо контрольну роботу з математики. Нам необхідно утворити дві команди по 10 гравців. Бажано, щоб одна складалася з батьків та синів, а друга — з дочок та матерів.
Кожна команда отримує аркуші з цифрами:
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Вам пропонуватиметься розв’язати приклад; гравці, у яких є цифра потрібна для відповіді, роблять крок уперед.
Учитель. А я пропоную провести незвичайний урок — урок Любові, який буде проводитись виключно для наших шановних батьків.
(Учитель веде бесіду, батьки дають відповідь за бажанням.)
— Де вперше зустріли майбутню дружину? чоловіка?
— Чому саме на неї (нього) звернули увагу?
— Коли відбулося весілля?
— Коли народилися дітки?
— На честь кого їх так назвали?
— Ким би хотіли бачити своїх дітей у майбутньому?
1-й ведучий. Побувши на цьому уроці, я хочу запропонувати вам написати кілька слів любові до мами, тата чи дітей.
(Через кілька хвилин зачитують написане за бажанням.)
2-й ведучий. Давайте перейдемо до наступного уроку. Отже, урок праці. Конкурс тат та синів. Їм слід показати, як вони вміють чистити картоплю.
Учасники складають дві команди: три батька та три сина. За сигналом ведучого вмикається весела швидка мелодія, а гравці починають чистити картоплю. Її складають на одну тарілку, а обрізки — на іншу. Коли музика стиха, в кожній команді обидві тарілки зважуються і визначають кількість картоплі та обрізків. Перемагає та команда, яка начистила більше картоплі з меншою кількістю обрізків.
2-й ведучий. Оголошую кон-курс «Сімейний салат» (після приготування пригощаються всі присутні).
1-й ведучий. Ми запрошуємо вас на останній урок — співу та музики.
Проводиться конкурс «Улюблена пісня» (виконують сім’ї).
Учитель
Співали, гостоньки, співали,
У решето пісні складали,
А налетіли горобці —
Решето звалили,
Жартів наробили.
(Читання гуморесок дітьми та батьками.)
Учитель. Спасибі Вам за вашу щирість, за участь у святі.
Швидко промайнув час нашого свята. Ми були б дуже раді й щасливі, якби від сьогоднішнього свята наші діти залишили у своєму серці хоча б краплину любові до своєї сім’ї.
2-й ведучий. Отакого! В гості запросили, базікали, базікали, а гостей не пригостили.
Ми на кухні, на родинній
Приготовили обід,
Куховарко, тітко Катрьо,
Подавайте нам обід.
(Входить мати з макітрою вареників.)
Мати
Милі гості, просим сісти,
Вареники будем їсти.
Вареники непогані,
Вареники у сметані.
В кожній хаті на Вкраїні
Вареники варять нині.
Це вареники знаменні —
Їхні родичі пельмені.
Вас чекають у макітрі
Вареники дуже ситні.
Білощокі, круглолиці
Із колгоспної пшениці.
Їжте, їжте, просим щиро
Вареники наші з сиром,
Вареники непогані,
Вареники у сметані.
Їжте, ну ж бо їжте,
На здоров’я!
(Пригощає присутніх варениками.)
(Лунає музика, свято закінчується.)
Джерело: http://osnova.com.ua |