Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9855
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

«ТАК НІХТО НЕ КОХАВ...»

Д. В. Ференц, учитель, Станіславська ЗОШ І-ІІІ ст., Херсонська обл.

«ТАК НІХТО НЕ КОХАВ...»

Учень

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ

Лиш приходить подібне кохання.

В день такий розцвітає весна на землі

І земля убирається зрання...

Дише тихо і легко в синяву вона,

Простягає до зір свої руки...

В день такий на землі розцвітає весна

І тремтить од солодкої муки.

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про кохання. До цієї зустрічі ми готувалися заздалегідь, то ж і чекали її, мабуть, з великим нетерпін­ням. Час іде невпинно. За плечима у вас майже залишилось дитинство. Жаль прощатися з цією чудовою безтурботною порою. Та не розчаро­вуйтесь — двері вам відчиняє юність, найпрекрасніша пора. З неслухня­них і вередливих хлопчиків та дівчаток ви стаєте серйозними юнаками та дівчатами. Недарма кажуть, що юність — пора кохання. Впевнена, що на вашому шляху обов’язково зустрінеться кохання. Не просто тим­часове захоплення, а справжнє почуття. І, без сумніву, виникне безліч запитань: чи є це почуття справжнім коханням? А як воно буває в ін­ших людей? Чи може перше кохання бути єдиним? Тисячі запитань, які однаково хвилюють і геніїв, і звичайних людей. Запитання, на які в жодному словнику не знайдеш відповіді. Так, словники тут не до­поможуть. А от незвичайна книга — книга кохання — у цій ситуа­ції якраз до речі. Це єдина книга, яка залишається непрочитаною, хоч скільки б її не читали і не перечитували. Сьогодні, у свої 15-16 років, ви, скрадаючись, перегортаєте лише перші її сторінки. Тож сміливіше! Не бійтеся відкрити першу сторінку цієї диво-книги і дізнатись, що ж таке кохання.

Учні зачитують висловлювання видатних людей про кохання.

Цікаво знати

*      В Англії існувало повір'я, за яким перший чоловік, що його зустрі­чала дівчина 14 лютого, повинен був стати її Валентином — хоче вона цього чи ні. Але дівчата знайшли вихід із ситуації: цього дня вони гуляли з зав'язаними очима.

*      Італійці дарують коханим солодощі. В Італії цей день так і на­зивають — «солодкий».

х Поляки цього дня відвідують Познань. Там, за повір'ям, ле­жать мощі Святого Валентина, а над головним престолом висить його чудодійна ікона. Поляки вірять, що проща до неї допомагає в любовних справах.

х Німці вважають Валентина покровителем психічно хворих, при­крашають в цей день всі лікарні червоними стрічками, а в ка­плицях проводять спеціальне богослужіння.

х В Японії жінки і дівчата дарують чоловікам і хлопцям солодо­щі, переважно шоколад. Хоча це «свято закоханих» подарунки отримують не лише кохані, але й начальники чоловічої статі від підлеглих статі жіночої.

Кохання — та ж радість, воно, мов сонячний промінь, світить живому крізь усі страждання, прикрості, невдачі й турботи.

Е. Тельман

Учитель. Не завжди можна пояснити те почуття, яке оволодіває тобою.

Учениця

Нащо, нащо тобі питати,

Чи я люблю тебе, чи ні...

О, легше серце розірвати,

Ніж знати відповіді) мені.

Чи я люблю тебене знаю,

Спитай вночі у срібних зір,

Весною вслухайсь в шелест гаю.

Вдивися в даль зелених гір...

Спитай, бо я сказать безсила...

Я знаю, знаю тільки те,

Що підеш тиі вирита могила,

І згасло сонце золоте.

Олександр Олесь

Учитель. Кохання творить чудеса, воно окрилює людей. Завдяки коханню народжуються найпре- красніші перлини інтимної лірики. Кохання застає людину зненацька, до нього ніхто не готується. Прийшло — і ти весь у його полоні.

Учень

Вона прийшла непрохана й неждана,

І я ії зустріти не зумів.

Вона до мене випливла з туману Моїх юнацьких несміливих слів.

Вона прийшла, заквітчана і мила,

І руки лагідно до мене простягла,

І так чарівно кликала й манила.

Такою ніжною і доброю була.

І я не чув, як жайвір в небі тане,

Кого остерігає з висоти.

Прийшла любов, непрохана й )(еждана

Ну як мені за нею не піти?

Учитель. Дорогі діти! Вам зараз по 15-16 років, і, мабуть, кожен з вас замислюється над тим, що таке кохання, якою має бути сім’я. Напевне, у вашому віці активно формуються погляди стосовно цього. Про це сьогодні з вами й поговоримо. Почнемо зі знайомства. Де, на вашу думку, краще знайомитися і як? (Обговорення.)

Звичайно, найкраще в місці, яке певним чином промовляє про людину, яка там перебуває.

Найбанальніша ситуація — в транспорті. Хлоп­цеві не слід починати із запитання: «Як вас звати?», бо це викличе захисну реакцію і дівчина відповість: «А вам що до того?». Отож спробуйте звернути­ся по допомогу: спитайте, як пройти чи проїхати, наприклад, до кінотеатру. Говоріть спокійно, щиро й переконливо, постарайтеся, щоб дівчина усміхну­лася — і ви переможете.

Можливо, ви, дівчата, вважаєте, що першим має підійти хлопець. Але трапляється, що дівчині хлопець подобається, а от познайомитися, першою зробити крок назустріч вона соромиться. Як бути? (Обговорення.) Треба запам’ятати: той, із ким ви хо­чете познайомитися, нерідко також бажає цього, але йому бракує сміливості та досвіду. Отож до­водиться брати ініціативу на себе. Втім, дивіться, хлопці, не ловіть гав — дівчатам може набриднути шукати приводів для знайомства: не будьте безпо­радними, мобілізуйте також і свою фантазію! Але, звісно, головне не процес знайомства, а взаєморо­зуміння, те, про що розмовлятимете потім, що вам обом цікаво, що єднатиме вас.

Учениця

Як пощастило дівчині в сімнадцять, в сімнадцять гаргшх, неповторних літ!

Ти не дивись, що дівчинка сумна ця.

Вона ридає, але все як слід.

Вона росте ще, завтра буде вищенька.

Але печаль приходить завчасу.

Це ще не сльози - це квітуча вишенька, що на світанку струшує росу.

Вона в житті зіткнулась з неприємістю: хлопчина їй не відповів взаємністю.

І то чому: бо любить іншу дівчину, а вірність має душу неподільчиву.

Ти не дивись, що дівчинка сумна ця.

Як пощастило дівчинці в сімнадцять!

Ліна Костенко

Учитель. А як ви ставитеся до вияву ніжних почут­тів у багатолюдних місцях? (Обговорення.) Юнаки та юнки найчастіше навіть не замислюються над тим, як слід поводитися, коли навколо багато лю­дей, а поряд — той, кого кохаєш, і не можуть втри­матися від виявлення своїх почуттів, хоча етикет дозволяє в таких випадках лише дружній поцілу­нок, який є зовнішнім виявом симпатії або, взагалі, умовністю.

Любов — це річ неземна.

Богдан Антонич

Учитель. Який, на вашу думку, зв’язок між понят­тями «кохання» і «зірки»? (Обговорення.) Скільки хвилюючого пов’язано із цим поняттям... Таємниче мерехтіння в безмежному просторі, і двоє закоха­них. Але таїна полягає ще й у взаємопов’язаності зірок і закоханих. Він і Вона... Небо і зірки... Від­лунав весільний марш Мендельсона. Стихло галас­ливе весілля. Настала чарівна тиша, у якій чутно лише дихання: його та її. Тепер і в майбутньому все залежить від самих молодят, від їхнього взаємо­розуміння, від їхнього кохання, вірності та відда­ності. Подружнє життя — велике мистецтво, якого слід навчатися ще до шлюбу, обираючи супутника на все життя.

Учень

Є в коханні і будні, і свята,

Є у ньому і радість, і жаль,

Бо не можна життя заховати За рожевих ілюзій вуаль.

І з тобою було б нам гірко,

Обіймав би нас часто сум,

І, бувало 6, темніла зірка У тумані тривожних дум.

Але певен, що жодного разу У вагання і сумнівів час Дріб’язкові хмарки образи Не закрили б сонце від нас.

Бо тебе і мене б судила Не образа, не гнівлюбов.

В душі щедро вона б світила,

Оновляла їх знов і знов.

У мою б увірвалася мову,

Щоб сказати в тривожну мить Ненаглядна, злюща, чудова,

Я без тебе не можу жить!..

В. Симоненко

Учитель. Сьогодні в нас у гостях відповідальний за реєстрацію актів цивільного стану в Станіслав- ській раді. Надаємо їй слово.

1.    Який вік, на вашу думку, є найкращим для вступу в шлюб?

2.    Чи погоджуєтеся ви з думкою, що протилеж­ності притягуються?

3.    «Чоловік або жінка повинні відповідати моєму ідеалу». Що з цього приводу ви думаєте?

4.     Вибираючи друга чи подругу, ви зробили б це на власний розсуд чи все ж таки порадилися з батьками?

5.     Як ви ставитеся до дошлюбних інтимних сто­сунків?

6.     Після одруження молоді мають мешкати окре­мо чи разом із батьками? Чому?

7.    Як ви ставитеся до того, що молоді сім’ї часто змушені жити під опікою батьків, матеріально залежати від них?

8.     Скільки потрібно мати дітей?

9.     За яких умов варто зважилися на народження дітей? За достатніх статків чи незважаючи ні на що?

10. У будь-якій парі є лідер і той, кого він веде. Сьогодні «лідерської» вдачі дедалі більше на­бувають жінки. Як ви до цього ставитеся?

Учитель. А зараз поговоримо з батьками.

1.    Чому люди створюють сім’ї?

2.     Що необхідне для сімейного щастя?

3.     Чи погоджуєтеся ви з думкою, що люди звика­ють одне до одного?

4.     Чи вважаєте ви за необхідне пристосовуватися до свого подружжя з огляду на його інтереси, бути поступливим?

5.     Чи згодні ви з тим, що жінка має завжди, неза­лежно від сімейного стажу, принаджувати свого чоловіка?

6.     Що ви вважаєте головним для вибору партне­ра — душевні якості, кохання, матеріальний аспект, фізичну красу?

7.     Чи погоджуєтеся ви з думкою, що для створен­ня сім’ї достатньо кохання?

8.    Хто з вас вважає, що гроші — не найголовніше, головне — кохання?

9.     Якою чи яким би ви хотіли бачити свого май­бутнього супутника життя? Чим полонила чи полонив вашу душу і серце ваша дружина чи чоловік, що серед безлічі людей, які зустрі­чалися на вашому шляху ви вибрали саме його чи її?

Обмін думками батьки — діти.

Учитель. Любі хлопці та дівчата! Кожен е вас хоче бути щасливим у коханні, у власній сім’ї. Щиро ба­жаю вам щастя, але пам’ятайте, що воно залежа­тиме і від того, кого ви оберете своїм партнером, і особисто від вас самих.

На згадку про нашу зустріч прийміть у да­рунок цю зелену гілочку, адже з давніх-давен вона була символом життя. Незабаром на нашу землю прийде весна. Вона буде чарівна і непо­вторна й обов’язково кожному із вас подарує крапельку щастя, надії та любові. Тож нехай ця любов зігріє ваші серця, ваші душі і нехай у ва­ших думках-сподіваннях палахкотить справжнє, чисте кохання.

www. osnova.com.ua

Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: хотина (25.01.2013) | Автор: Д. В. Ференц
Переглядів: 2213 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz