СТЕЖИНОЮ ДОБРА
Виховний
захід для учнів 5 – 7 класів
Підготувала: заступник директора з виховної роботи
Соколовобалківської загальноосвіньої школи І - ІІІ ступенів,
учитель І кваліфікаційної категорії Маслак О.Т.
Обладнання: магнітофон; кадри з
зображенням островів, оленя; плакат з малюнком літака; плакати з народними
висловами; малюнки-портрети Буратіно та Мальвіни; картки з зображенням літакf
із написами; записи музики для релаксації на морську тематику.
Хід проведення
І. Організація класу
(Звучить музика на морську тематику, звуки шуму
хвиль.)
Учитель. Сьогодні у нас з вами
буде незвичайна класна година. Це буде подорож. А на чому ми сьогодні з вами
вирушимо в подорож, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
В синім небі пролітаю,
швидкість я велику маю,
Два крила, хоча не птах,
Називаюсь я... (літак).
Уявіть собі, що ми помандруємо на літаку. (Продовжує
звучати релаксаційна музика.) Я буду командиром корабля, а ви будете членами екіпажу.
Сіли зручніше.
У нас з вами
утворилися три екіпажі (групи). Надягніть блакитні пілотки На борту нашого
літака є фотокореспондент. Він сфотографує нас на пам'яті. (фотокореспондент —
учень).
Ми з вами вирушимо у
подорож. І будемо летіти над морем. Візьмемо з собою на борт літака дружбу,
взаєморозуміння, взаємодопомогу.
Ми тримаємо курс на острів «Казковий» (показ
кадру з зображенням острова), де нам треба встигнути потрапити до естонської казки
автора Авгус та Якобсона «Олень та вовк», дії якої вже розгортаються.
А для чого нам потрібно
туди потрапити, ви дізнаєтесь пізніше. Подивимося, що ж там відбувається.
ІІ. Острів «Казковий»
(Кадр острова)
Робота над казкою «Олень та вовк»
Перегляд мультфільму «Олень та вовк».
Учитель. Так для чого ж ми
сьогодні хотіли встигнути до казки «Олень та вовк»? Бо ми з вами поведемо
сьогодні розмову про загальнолюдські риси характеру, в основі яких лежить
споконвічна боротьба між добром і злом.
- Чи сподобалась вам казка?
- Хто герої цієї казки? Назвіть мені їх. (Олень,
вовк, ведмідь та білка.)
(Кадр із зображенням оленя.)
- А тепер робота в екіпажах.
Завдання першому екіпажу. Підготувати відповідь.
Які риси характеру притаманні оленю? (Добрий, щиросердний,
чуйний, благородний.)
- А в чому була його доброта? (Він
врятував вовка від смерті.)
Завдання другому екіпажу. Які риси характеру
притаманні вовкові? (Злий, байдужий, черствий, брехливий, жорстокий.)
- А чому він був злий? (Бо
він хотів з'їсти оленя, який врятував йому життя, виручив з біди.)
- А чи правильно чинив вовк? (Ні)
Завдання третьому екіпажу. Які риси характеру
притаманні ведмедю та білці? (Розумні, добрі, справедливі.)
- А у чому полягала їх доброта та справедливість?
Адже вони не пожаліли вовка? (Бо вони пожаліли благородного оленя, який врятував
життя вовкові, а той його хотів з'їсти, не пожалів оленя. Вони покарали
злого вовка.)
Можемо ми сказати, що в цій казці добро перемагає
зло, що справедливість перемогла? (Так, бо вовк був за зло та жорстокість покараний.)
Наше перебування на острові «Казковому» добігло
кінця. Наш курс лежить на острів «Відпочинку»
ІІІ. Острів «Відпочинку»
(Кадр острова.)
Учитель. А тепер ми потрапили
на острів «Відпочинку». Давайте відпочинемо. («Морська подорож» під
музику на морську тематику, де чути шум морських хвиль «Альбатрос»).
Я хочу запросити вас на
прогулянку на яхті (Кадр із зображенням яхти). Ми
у відкритому морі, в обличчя нам віє морський вітер. Яскраво світить сонце,
яхта похитується, і ми похитаймося разом з нею у такт музиці.
(Діти похитуються в такт музиці.
Ноги на ширині пліч,
похитуємо руками справа наліво в такт музиці. Повороти направо-наліво з
витягнутими руками. Руки підведені вгору. Виконуємо похитування справа наліво.
Ноги на ширині пліч, руки у сторони, кисті рук підведені вгору. У такому
поло¬женні виконуємо похитування зі сторони у сторону. Руки в сторони,
виконуємо колові рухи.)
У небі над нами кружляє
альбатрос. Давайте подивимося на нього. Вдихнемо побільше повітря і відчуємо
солонуватий запах моря. Морське повітря свіже і трохи вологе. Ти чуєш, як
кричать чайки, дозволяєш вітру відносити себе високо в небо. Ми почуваємо себе
зовсім спокійно і щасливо. Все навкруги чудове і казкове. Потягніться,
розправте плечі, ми знову з вами бадьорі, свіжі, уважні.
IV. Острів «Вікторина»
(Кадр острова)
Учитель. Ми побували з вами на острові «Відпочинку». Тепер наш курс
лежить на острів «Вікторина», де на нас чекають нові пригоди-запитання. Тут
знов нас зустрічає несподіванка. На цьому острові хтось чекає нашої допомоги.
- А хто, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Від розбійників тікав, В небі з лебедем літав, Півня взявши за коня, Мчав по
полю навмання, Друзів у біді не кинув Знаменитий... (Буратіно).
На острові «Вікторина» ми потрапили на урок
Доброти, який давала Мальвіна Буратіно.
З давніх-давен народ у своїх казках піднімав
питання, що таке добро і що таке зло.
Давайте допоможемо Буратіно відповісти на
запитання Мальвіни.
Які казки ви знаєте, де добро перемагає зло? («Кирило
Кожум'яка», «Котигорошко», «Івасик - Телесик», «Кривенька качечка», «Снігова
Королева», «Попелюшка», «Заюшкина избушка», «Олень та вовк» і багато інших.)
Наше перебування на острові «Вікторина»
закінчилося, і ми летимо на острів «Народної мудрості».
V. Острів «Народної мудрості»
(Кадр острова)
Учитель. У характері нашого
народу доброта й чуйність, співпереживання і милосердність, уміння розділити
чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі й біді. І тепер
наш літак здійснив посадку на острові «Народної мудрості». Діти, хто з вас знає
слова мудреця?
Учень
Сказав Мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізни від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра. (Л. Забашта)
Учитель. З давніх-давен гарні
стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про
це говорить народна мудрість: Народ скаже, як зав'яже. Добро довго
пам'ятається. Хто людям добра бажає, той і собі має. Роби добро, не кайся,
робиш зло — зла й сподівайся. Перший крок до добра — не роби зла. Все добре
пам'ятай, а зла уникай. Добре серце, як сонечко в небі. Які ще ви знаєте
народні вислови про добро і зло?
Учні (плакати з народними висловами на стінах)
1). За добро добром платять. Стережися злого, чини добре.
2). З добром дружись, а лихих стережись.
3). Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти
вчиняй з ними.
4). Життя дано людині на добрі справи.
Учитель. Людина прийшла в цей
світ, щоб робити добро і добру пам'ять залишити по собі. Якими ж позитивними
моральними якостями повинна володіти людина, щоб бути доброчинною?
Учитель. Правильно, це:
1). Доброта
2). Благородство
3). Великодушність
4). Делікатність
5). Співчуття
6). Совість
7). Чуйність
8). Чесність
9). Порядність
10). Тактовність
Так візьмемо ж з собою на наш літак усі ці риси
характеру, щоб вони до¬помагали нам летіти над морем життя.
(Учитель прикріпляє навколо літака плакати з
назвами позитивних моральних якостей)
Хай ця картка з літаком, де записані позитивні
моральні якості людини, «лишиться вам на пам'ять про нашу класну годину.
(Учитель роздає картки, де є зображення літака
і надруковані позитивні мораль¬ні якості людини)
VI. Підсумок.
Використана література:
1. Людина
починається з добра. Виховні години для учнів 5-9 класів / Упорядник Г.С.Грай.
- Тернопіль: Астон, 2004. - 176с.
2. Класні
години. 5 - 9 класи. - Х.: Видавнича група "Основа":
"Тріада+", 2007. - 208с.
Джерело: http://sokolschool.pl.ua/ |