Мета:
переконати учнів у шкідливості куріння, викликати негативне ставлення до цієї
згубної звички, пропагувати здоровий спосіб життя та переконувати учнів в
можливості досягнення ними успіху без куріння і вживання алкоголю, в можливості
подолання стресу способом виховання віри у свої безмежні можливості,
спрямовувати духовний розвиток.
Ідея: Якщо хочеш вдосконалити світ - вдоскональ себе, аби бути гідним
досконалого світу.
Нотатки щодо ідеї виховної години:
Віра в людину, віра у себе… Це ті ключові слова, з яких, на мою думку,
необхідно починати будь-який виховний процес. Виховання є непростою справою,
але такою, що завжди приносить свої плоди.
Мета: переконати учнів у шкідливості куріння,
викликати негативне ставлення до цієї згубної звички, пропагувати здоровий
спосіб життя та переконувати учнів в можливості досягнення ними успіху без
куріння і вживання алкоголю, в можливості подолання стресу способом виховання
віри у свої безмежні можливості, спрямовувати духовний розвиток.
Ідея: Якщо хочеш вдосконалити світ - вдоскональ себе, аби бути гідним
досконалого світу.
Нотатки щодо ідеї виховної години:
Віра в людину, віра у себе… Це ті ключові слова, з яких, на мою думку,
необхідно починати будь-який виховний процес. Виховання є непростою справою,
але такою, що завжди приносить свої плоди.
Перш за все хочу нагадати, що ми живемо в період інтенсивного переходу від
індустріального до інформаційного суспільства, тому нам необхідно розуміти
важливість впровадження особистісно-орієнтованого виховання, створення умов для
саморозвитку та самовдосконалення дітей, осмисленого визначення ними своїх
можливостей і життєвих компетенцій. Тому кожен вчитель повинен розуміти і
підтримувати дитину, а атрибутом його професіоналізму, звичайно, була, є і буде
велика любов до дитини, любов віддана, безкорисна і не має значення якою є
дитина в даний момент6 гарною чи може тою, яка в силу своєї слабості зробила
якийсь проступок. Так, в наш вік розвитку високих технологій часто-густо діти
отримують негативну інформацію і, не розуміючи її шкоди, завдають лиха собі та
болю близьким.
Наше завдання вступити в довірливі відносини з нашими вихованцями, але не для
того, щоб їх використати , а для того, щоб в потрібний момент допомогти,
зупинити, вселити віру в самих себе….
На виховній годині потрібно створити всі умови для комфортного відпочинку
учнів. Так саме відпочинку, саме приємного спілкування однокласників між собою
та з класним керівником. Діти повинні іти на виховну годину з бажанням
дізнатись про щось нове, пограти ігри, навчитись бути впевненим у собі,
повірити у свої сили.
Виховний вплив на школяра має ґрунтуватися на гуманістичних засадах, що
передбачає оптимістичний підхід до учня, віру в його потенційні позитивні
можливості, бути засобом запобігання шкідливим звичкам та профілактики
правопорушень. Ефективним засобом запобігання шкідливим звичкам у дітей є
цілеспрямоване поглиблення інтересу до процесу навчання, формування провідних
особистісних якостей.
Потрібно максимально враховувати вікові психофізіологічні особливості та
індивідуальні можливості кожної дитини, поглиблювати її інтереси, навички і
задатки.
Хід виховної години
1.Початок. Оголошення теми і мети виховної години.
2.Розігрів.Вправа «Інтенсивна фізична взаємодія»
Група підлітків сидить на стільцях, розташованих по колу. Ведучий (або
доброволець з учасників) стоїть у його центрі, оскільки вільний стілець для
нього відсутній. Ведучий об'являє, хто буде мінятись місцями. Наприклад,
"Міняються місцями ті, хто в кого гарний настрій". Всі, хто
відповідає даній умові, встають зі своїх стільців і швидко міняються місцями з
кимось із присутніх. Ведучий у цей час повинен зайняти стілець, що звільнився.
Підліток, який залишився без стільця, стає ведучим.
Основний етап
Як було видно ще з першої вправи, що учні сидять в колі, так саме в колі і
варто проводити заняття такого типу, де учням пропонується розслабитись,
відпочити, зняти напругу і, можливо , навіть посміятись. І як тільки діти вже
«розігрілись», можна переходити до серйозних запитань, які варто заздалегідь
продумувати перед кожною виховною годиною.
До теми цієї виховної години були дібрані такі запитання:
1.Що таке превентивне виховання?( якщо з’ясується, що ніхто з учнів не зеає
лексичного значення цього слова, то класний керівник допомагає своїм
вихованцям)
2.Як ви думаєте, чи є важливим попереджуюче виховання, чи можливо учням варто
наробити власних помилок, щоб чогось навчитись? ( тут вже може розгорнуитсь
невелика дискусія, як правило учні, яких розігріли в попередній вправі охоче
висловлюють свою думку, закріплюють слова конкретними прикладами)
Якщо ми хочемо досягти у вихованні дітей певного успіху, то запитань не має
бути так вже багато, в більшості випадків вистачить двох, трьох.То ж переходимо
до наступної вправи.
Вправа «Пам’ятай»
Оскільки на даній виховній годині ми говоримо про шкідливість куріння та раннє
виявлення цієї пагубної звички у учнів, то вправа буде виглядати так. Скажімо
її розпочинає Станіслав і він говорить: «Я вважаю щокуріння шкодить органам
дихання». Це його аргумент. Біля Станіслава сидить Оксана. Вона продовжує:
«Він, Стас, і він вважає, що куріння шкодить для органів дихання, а я – Оксана,
і я думаю, що жінка, яка палить не може народити здорових дітей». Третій учень
продовжує: «Стас вважає куріння шкідливим для органів дихання, Оксана вважає
шкідливим для майбутнього покоління, а я – Олег, вважаю, що курець – це
потенційний хворий на рак» і т.д. Ця вправа допомагає учням знаходити все нові
і нові аргументи шкідливості даної звички, розвиває пам’ять, бо кожен має
називати аргумент свого товариша, спонукає учня висловлювати свою думку, робить
його розкутим і вчить його спілкуватись.
Обговорення ходу та результатів заняття. (передбачити хід обговорення
неможливо, але це завжди дуже цікаво навіть для дорослого). Можна запропонувати
висновок у вигляді фрази і попросити учнів прив’язати до обговорюваної теми.Наприклад,
длу сучасних дітей, важливо почувати себе у своїх діях вільними, тобто вони
хочуть свободи. То тут підійде фраза, яку я випадково зустріла на форумі, де
люди ділились власними думками, і мені прийшла до душі така теза : « Робити те,
що вважаєш правильним - свобода. Робити усе, що забажаєш - дикість. Робити щось
корисне лише для себе - егоїзм. Чинити правдиво з найбільшою користю для інших
- справжня свобода».Після обговорення виховну годину можна завершити, але
обов’язково запросити учнів на наступну виховну годину та попередньо оголосити
її тему. Рудік Ірина,гімназія
ім.О.Партицького,м.Жидачів
Джерело: http://tolerant.org.ua |