КОНКУРС
«ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ І ВМІТИ»
Конкурс «Хочу все знати і вміти» розвиває творчі можливості, природну кмітливість та спритність думки у школярів середнього та старшого шкільного віку. Його можна проводити в декілька етапів серед класів або груп учнів з одного класу (наприклад, один ряд з іншим, дівчата змагаються з хлопцями, тощо).
Конкурс охоплюс всі сторони шкільних інтересів, допомагає віднайти, розвити та порівняти можливості учнів, вдосконалити навички колективної думки, відчути насолоду боротьби і досягнення мети, гіркоту поразки, пеі«вірити надійність старих друзів. Можливо організувати змагання учнів з учителями або різновікових команд. Команди доцільно комплектувати не дуже кількісно: по 7—8 учнів. Обирається ведучий"та журі.
І етап. Індивідуальні змагання
На цьому етапі з кожної команди на одне завдання виставляється по одному учаснику. Змінюється завдання і змінюється учасник, який відповідає або виконує завдання.
1. Пам'ять
На столі покласти 15 предметів, які накриті скатертиною: зошит, книга, лінійка,,яожищ, олівець, сірник, цвях, щітка, молоток, транспортир, виделка, ложка, пір'їна, гумка, котушка ниток.
Учасники змагання роздивляються предмети, а потім кожен записує на аркуші паперу, скільки він запам'ятав предметів.
Час— 1 хвилина.
Критерій: максимум — 5 балів (всі 15); 4 бали (до 12); З бали (до 10); І бал (до б).
2. Спортивна спритність
Протягом 1 хв. не виходячи за межі кола, яке намальоване крейдою, потрібно підбити ракеткою тенісний м'яч найбільшу кількість разів.
Час — \ хвилина.
Критерій: максимум 3 бали — до 15 разів; 2 бали — до 10; І бал — до 5 разів.
3. Спритність рук
Кожному учаснику дають по одному туго зав'язаному вузлу з вірьовки і його треба якнайшвидше розв'язати.
Критерій: по 2 бали тому, хто перший упорався із завданням.
4. Хто гострозорий?
Кожному учаснику видають суміш круп у склянці, наприклад, до рису додають насіння пшениці, тощо. Хто якнайшвидше перебере насіння, той переміг.
Критерій: першому — 4 бали, другому — 2 бали.
5. Корисна праця
Дня хлопчиків: 5 цвяхів, молоток, дошка. Переможе той, хто швидше заб'є цвяхи.
Для дівчаток: котушка з ниткою, 5 голок. Переможе та, яка швидше протягне нитку через вушко голки.
Критерій: максимум 5 балів за кожний конкурс.
6. Ходячий калькулятор
Кожному учаснику від команд дають на картках однакові завдання на арифметичні дії (додавання, віднімання тощо) з допомогою калькулятора, наприклад:
65 432 + 12 345 - 77 777; 248 + 842 = = 1090 і т.д.
Критерій: на кожне правильне завдання по 1 балу.
7. Майбутній банкір
За 5 хвилин написати на аркуші паперу номінали української гривні та портрети видатних людей, які зображені на банкнотах в 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100 і 200 гривень.
Критерій: по І балу за І травильну відповідь.
8. Юні астрологи
Учасникам пропонується написати назви сузір'їв зодіаку, які вони знають.
Час — 3 хвилини.
Критерій: 5 балів — за 12; 3 бали — 8—10;
I бат — до 6.
II етап. Командні змагання
1. Окомір
Завдання: вгадати, на якій сторінці товстої книги лежить закладка. Загальну кількість сторінок в даній книзі дозволяється повідомити всім учасникам.
Критерій: 2 бали за найближче значення.
2. Слова
Завдання: на картках написані букви в безладді. Потрібно впорядкувати слова.
Час — 2 хвилини.
Критерій: 5 балів—за 7 слів; 3 бали — за 5 слів; 1 бал — за 3 і менше слів.
Слова: НИГАК - книга; СИКО-НЕЦЬ -косинець; КАЛ1НІЙ—лінійка; ЛАШКО - школа; ЛАКС - клас; ТАПАР — парта; КАГУМ — гумка.
3. Поети
|