День детективу
Магія інтелекту
(Звучить музика. Спочатку голосніше, а потім тихіше (із телесеріалу «Менти».)
Ведуча 1. Добрий день! Сьогодні в нашому таборі відкривається справжня школа детективів. Сучасний детектив — це не просто гора м'язів і надсекретна зброя в кишенях. Ні! Сучасний слідчий повинен бути схожим більше на лейтенанта Коломбо. Він ніколи не носить із собою зброї, але його неабиякий інтелект завжди з ним. Ще яскравішим прикладом інтелектуального слідчого є Настя Каменська, на перший погляд, слабка і безпомічна жінка, яка блискуче перемагає злочинців своїм розумом. Саме інтелект, логічне мислення, хороша інтуїція — ось справжня зброя детектива XXI століття. Тому наша школа детективів розвиває перш за все інтелект. Навіть якщо ви і не станете в майбутньому детективами, розвиток розумових здібностей ще нікому не завадив. Отож, починаємо.
Ведуча 2. Розвиток інтелектуальних здібностей передбачає тренування спостережливості та уваги. Зараз я хочу запросити 2-є учасників гри «Запам'ятай і назви предмети».
Правила гри: упродовж ЗО секунд треба запам'ятати 10 предметів — речових доказів. Потім по пам'яті назвати якомога більше цих предметів. (На час відповіді предмети накриваються хусткою. Діти виконують завдання. Переможець гри отримує жетон, який потім обміняють на приз.)
Ведуча. Дуже часто в ході слідства детективам необхідно збирати багато інформації. Відрізнити правду від неправди можна лише тоді, коли ви володієте знаннями і логічним мисленням. Як ви вмієте це робити, ми зараз з'ясуємо. Будь ласка, дайте відповіді на запитання:
1. У чобота завжди є (шнурок, підошва, ремені, ґудзик).
2. В теплих краях живе (ведмідь, олень, вовк, верблюд, тюлень).
3. В Україні не живе (соловей, лелека, синиця, страус, шпак).
4. Батько старший за свого сина (часто, завжди, інколи, рідко, ніколи).
5. Вода завжди (прозора, холодна, рідка, біла, смачна).
6. У дерева завжди є (листя, квіти, плоди, корінь, тінь.)
(Діти, що правильно дали відповіді на запитання, отримують жетони. Заходить дівчина і несе шифровку.)
Дівчина. Любі друзі! Допоможіть, будь ласка, впізнати крадія. У цій шифровці вказаний елемент його одягу. (Рукавиці.) Кожній букві відповідає певна цифра. На шифровці цифри розташовано у певному порядку, відшукайте букви, що відповідають кожній цифрі.
(Двоє учасників розгадують шифровку.)
Дівчина. Поки учасники виконують завдання, я пропоную глядачам послухати красиву музику. (Виконується соло на саксофоні.) Той, хто перший розгадує шифровку, отримує право шукати злодія.
Ну, що ж, один з учасників уже готовий шукати злочинця.
(Переможець шукає «злочинця» в рукавицях.)
Ведуча. Отож, злодійка затримана. А в неї ще й якийсь пакет. Що ж у ньому? (Дістає картини — «копію» і «оригінал». Звертається до злодійки.) Я пропоную вам краще зразу ж зізнатися, яку мету ви переслідували?
(«Злодійка» розповідає, що виготовила копію картини, щоб пограбувати музей, зняти оригінал картини.)
Ведуча. Щиросердне зізнання допоможе вам уникнути покарання, тим більше, що злочин ще не скоєний!
Запрошую двох учасників, які визначать відмінності в картинах. Хто зробить це краще, той перемагає й отримує жетон.
Ведуча. Це ж добре, що нам вчасно вдалося попередити злочин і викрити злодія. Але буває і так, що злочинець був поруч, але затримати його не вдалося. Детективу потрібно вміти добре запам'ятовувати обличчя людей. Наш наступний конкурс допоможе потренуватися в цьому. (Запрошують двох учасників і двох помічників, чию зовнішність вони будуть описувати, перемагає той, хто зробить це краще.)
Ведуча. Наступне завдання допоможе розвинути кмітливість, уміння швидко приймати рішення. Для участі запрошуються по 4 учасники в кожну команду.
Завдання учасникам: придумати якомога більше слів, до складу яких входять музичні ноти. Слова мають бути пов'язаними з детективами, пригодами. Наприклад: міліція, дорога тощо.
Ведуча. Поки команди готуються, ми пограємо з глядачами. Детективи — це люди спостережливі й уважні. Я пропоную потренувати саме ці якості і виконати таке завдання:
1. Визначити, на якій сторінці лежить закладка в книзі.
2. Порахувата горіхи в банці, не дістаючи їх звідти, просто намагаючись угадати.
Ведуча. А ось перед вами таємна скринька. Хто відгадає предмети, що містяться в ній, отримає їх у якості призу.
1. Предмети для передачі думок на відстані. (Конверт, папір, ручка.)
2. Універсальний засіб для позбавлення від бруду. (Мило.)
3. Те, що дає нам змогу солодко жити. (Цукерка.)
(Підбиваються підсумки, видаються призи. З 'являється пані, яку «пограбували» (потерпіла).)
Потерпіла. Добрий день! У мене трапилося лихо. Злочинець поглузував наді мною. Він сказав, що мої коштовності знаходяться в цій кімнаті, намалював її схему, а потім розрізав на шматки. Допоможіть мені, будь ласка, скласти схему і знайти «коштовності».
Ведуча. Шановна пані! Ми спробуємо Вам допомогти. Сядьте, будь ласка, і заспокойтеся. Діти! Допоможіть цій жінці! Вийдіть сюди ті, хто хоче скласти схему кімнати.
(Запрошує 4-ро учасників. Той, хто першим складе схему, відшукає «коштовності» в зазначених місцях кімнати і вручить їх по-страждалій пані, отримує жетон. Вдячна відвідувачка залишає кімнату. Поки діти працюють, звучить інструментальна музика у виконанні гуртківців.
Детективи запрошують вийти дітей, які в ході програми отримували жетони і нагороджують їх призами і дипломами.)
Ведуча Отож, іспити в нашій школі детективів ви склали наше заняття підходить до кінця. Давайте подякуємо детективам з агентства «Магія інтелекту»за цікаве навчання. І ми сподіваємося, що в житті вам доведеться зустрічатися з детективними історіями лише в кіно і на сторінках книг. До нових зустрічей!
|