Чоловіча
особистість: яка вона?
О. М. Ланько, О. О.
Гавриленко, професійний будівельний ліцей, м. Чернігів
Мета:
розглянути з учнями, що таке особистість у цілому; вирішити, які якості
визначають загальнолюдську яскраву особистість; показати місце чоловіка в
суспільстві в різні часи й епохи; возвеличити життєвий подвиг відомих чоловіків
і на цих прикладах визначити особисті цінності чоловіків.
Обладнання:
слайди (Я. Мудрий, Че Гевара, В. Стус, К. Рокосовський, В. П. Сахно — майстер
виробничого навчання), книжкова виставка
(«100
відомих полководців», «100 відомих філософів», «100 відомих лицарів», «100
відомих вчених», макет «Сонце — чоловіча особистість», макет для проведення
вправи «Засіяти поле», мультимедійний проектор.
Хід
засідання
І.
Вступ.
1.
Привітання вчителя, бібліотекаря, оголошення теми.
2.
Визначення завдання засідання: з’ясувати, кого можна назвати яскравою чоловічою
особистістю в сучасному світі.
3.
Представник бібліотечного клубу «Співрозмовник» знайомить учнів з книжною
виставкою.
ІІ.
Групова робота учнів (3 групи).
1.
І група знайомить усіх з визначенням поняття «особистість».
Особистість у суспільних науках визначається
як людина — учасник історико-еволюційного процесу, яка є носієм соціальних
ролей і маєздатність самостійно обирати життєвий шлях, в ході якого нею
здійснюються перетворення природи, суспільства і самої себе. Разом з тим,
особистість розглядається як особлива якість людини, набута нею в умовах
суспільних відносин у процесі спільної діяльності та спілкування. У
гуманістичній філософії та психології особистість розглядається як цінність,
заради якої власне і здійснюється розвиток суспільства.
Особистість — живе діяння, вчинки, світ
переживань, потрясінь, пошуків, відшукання парадоксів і протиріч у соціумі, набуття
досвіду їхнього вирішення та пояснення їхніх причин.
Особистість — людина, соціальний індивід, що
поєднує в собі риси загальнолюдського, суспільно значущого й індивідуально
неповторного.
2.
Вправа для всіх груп «Засіяти поле».
Учні
вирішують, які якості визначають загальнолюдську яскраву особистість, і
«засіюють» ними поле.
Яскрава
особистість
Духовність
Моральність Освіченість Професіоналізм Фізичний розвиток
3.
ІІ група розповідає про яскраві чоловічі постаті (Я. Мудрого, Че Гевари, В.
Стуса, К. Рокосовського).
Жінка
краще за чоловіка розуміє дітей, але чоловік більше дитина, ніж жінка.
Фрідріх Ніцше
4.
ІІІ група працює над уривками текстів, розглядаючи твори різних епох, і на їх
основі простежує, як із часом змінювався ідеал чоловіка:
•
твори античних філософів — освіченість;
•
лицарські романи Середньовіччя — хоробрість;
•
твори Діккенса як представника Нових часів — вихованість, джентльменство;
•
сьогодення і сучасні твори — успішність у професійній сфері, заможність.
ІІІ.
Психологічний тренінг.
Психолог
допомагає учням виявити свої пріоритети при визначенні яскравої чоловічої
особистості в сучасному світі.
ІV.
Висновки.
Вправа
для груп «Мозковий штурм»: вирішити, які якості визначають яскраву сучасну
чоловічу особистість і заповнити сонячні промені цими якостями.
Яскрава
чоловіча особистістьНаполегливістьУпевненість
у
собіОсвіченістьМужністьРішучістьРозумБлагородністьПрофесіоналізм
V.
Заключне слово вчителя.
Дітям
потрібні не повчання, а приклади.
Жозеф Жубер
|