Тема: нагадати учням правила безпеки у побуті та правила безпечної поведінки під час ігор на подвір'ї; навчити попереджати та запобігати виникненню небезпечних ситуацій, що можуть стати загрозою для життя дитини,- виховувати дисциплінованість, обережність та увагу.
Обладнання: плакати правил безпеки у побуті; пам'ятки «Правила протипожежної безпеки», «Якщо виникла пожежа, а дорослих немає вдома» та «Що робити, якщо пахне газом»
ДІЙОВІ ОСОБИ
Учитель
Учні-читці (чотири особи)
Домовичок
Виховний захід відбувається у класі. На класній дошці
розташовані плакати правил безпеки. Угорі написано назву
виховного заходу.
Учитель. Друзі, перед тим, як розпочати нашу бесіду, я хочу поставити вам запитання.
Скажіть, яке місце на землі ми вважаємо найнебезпечнішим? Куди ми несемо і радощі, і жалі?
Учні відповідають: «Рідний дім».
Так, рідна домівка — це найдорожче місце для людини. Тут ми знаходимо затишок, спокій, тут нас люблять і розуміють.
Існує давня приказка «Мій дім — моя фортеця». Як ви розумієте цей вислів? Від цього залежить наша безпека вдома? Учні висловлюють власні думки щодо запитання, учитель
доповнює і узагальнює відповіді.
Отже, ми дійшли висновку, що безпека та добробут нашої домівки залежить від нас самих. От про те, як захистити від лиха рідну оселю і власне життя, ми і поведемо сьогодні розмову.
Наперед виходить Домовичок.
Домовичок. Привіт, друзі! Не чекали на мене? А чи упізнали? Я — Домовичок.
Учитель. Доброго дня тобі, Домовичку. Вибач, але ми на тебе, дійсно, не чекали.
Домовичок. От і дарма. Захист оселі — це ж мій прямий обов'язок. Хоч мене іноді дражнять Домовичком-шкідничком, проте я не ображаюсь, бо насправді багато добра людям роблю.
Учитель. Але ж ти такий давній, хіба тобі можна довірити опікуватись сучасним житлом?
Домовичок. Часи змінюються, шановні, і я — разом із ними. Тож добре знаюся на усіх сучасних досягненнях у побуті. Ще й вам чимало слушних порад дам.
Учитель. Тоді ласкаво просимо до бесіди.
Сучасні домівки мають багато зручностей: до них підведені і водопровід, і газопровід, і електрика. Ми вже не можемо уявити свій побут без цих комунікацій. А чи замислювались ви, що саме вони і можуть виявитись джерелами небезпеки?
Скажіть, які лиха може спричинити легковажне поводження з водою, газом та електрикою?
Учні відповідають: «Газ та електрика можуть стати джерелом пожежі, вода — призвести до затоплення приміщення».
Домовичок. Я пропоную докладніше поговорити про пожежу. Адже це — найстрашніше лихо.
Наперед виходить учень-читець.
1 -й учень
Стала древня людина стосила
Відтоді, як вогонь приручила.
Але й іншим буває вогонь:
Злим, як змій, і підступним, як ворог,
Не зігріє він ваших долонь,
Може все спопелити на порох.
Учитель. Вогонь — друг і ворог людини. Від нас залежить, яким він буде: добрим чи злим. Якщо з вогнем поводиться необачно, може статися пожежа. Під час пожежі небезпеку для життя людей становить вогонь і дим. Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна учадіти.
А чи ви можете згадати, від чого у квартирі може початися пожежа?
Учні відповідають: «Від необережного поводження із сірниками, від газової плитки та несправних електроприладів».
Домовичок. Мені часто доводиться рятувати різні оселі від цього лиха. Почнуть дітлахи гратися сірниками — тільки і слідкуй, щоб пожежа не зайнялася. А ще якось довелося рятувати хату, де дівчинка — от горе-господиня — вирішила над запаленою газовою конфоркою рушник висушити.
Учитель. Вогонь від одного сірника може спалити не лише квартиру, а й великий будинок. Полум'я може зайнятися і від запальнички, петарди або бенгальського вогню. Пожежники якось підрахували, що кожна сьома пожежа виникає через те, що діти гралися із сірниками або запальничками.
Наперед виходить учень-читець.
2-й учень
Сплять у порядку Дерев'яні малятка, Білі, темноголові, Та у цих тихонь В головах вогонь.
Домовичок
Будьте, діти, з вогнем обережні,
Вивчіть правила протипожежні!
Для розваги та для гри
Сірничата не бери!
З полум'ям погані жарти,
Жартувати з ним не варто!
Учитель. У кожній сучасній оселі «живуть» корисні механізми — машини, їх називають побутовою технікою. Які побутові прилади ви знаєте?
Учні називають: «Телевізор, пральна машина, комп'ютер, праска, пилосос, кухонні електроприлади, холодильник».
Домовичок. Харчуються ці побутові помічники електроенергією, що поступає до них по шнурах від розеток. Як во-Да біжить по трубах водопроводу, так струм біжить по проводах. І як вода, знайшовши дірочку у трубі, спричиняє аварію, так само й електроенергія стає небезпечною, якщо несправні проводи.
Скажіть, чим загрожує людині несправний або напівобірва-ний провід?
Учні відповідають: «Якщо людина торкнеться такого провода, її вдарить током, може статися пожежа».
|