Учнівське
самоврядування – простір для розвитку особистості
Проект №1012-189, дата реєстрації: 27.12.10
Організація: Красноармійський навчально-виховний комплекс
Керівник проекту: Пелехань Ірина Геннадіївна
Посада: заступник директора з виховної роботи
Короткий опис проекту:
Бурхливі реалії сьогодення по – новому загострюють проблему
впровадження педагогічних інновацій у навчально – виховний процес
загальноосвітньої школи. Переосмислення реального життя та його проблем вимагає
нестандартного педагогічного бачення і впровадження нової парадигми в напрямі
формування особистості, яка здатна до самовизначення, вміє орієнтуватися на
суспільні, моральні цінності, усвідомлює свої прагнення, може успішно
адаптуватися в сучасному світі швидкоплинних подій, є активним і відповідальним
учасником розбудови української держави. Школа може допомогти дитині навчитися
самостійно та успішно вирішувати різноманітні життєві проблеми, ефективно
взаємодіяти в соціумі, будувати власну життєву перспективу.
Отже, місія школи – дати дітям досвід життя в громадянському суспільстві з
урахуванням сучасних соціально – політичних і соціально – економічних умов та
орієнтирів на перспективи розвитку.
Аналіз педагогічної практики Красноармійського навчально – виховного комплексу
свідчить, що учні прагнуть бути освіченою, захищеною, розвинутою, успішною
особистістю, вміти знаходити рішення будь-якої ситуації, вміти керувати своїм
життям. 85,7% старшокласників визначили, що для майбутнього життя школа дала
знання, і лише 8,5% - навчила самостійності. Саме тому учнівське самоврядування
може стати активною формою організації навчально-виховного процесу, в центрі
якого – дитина з її запитами та потребами.
Становлення учнівського самоврядування – процес складний і багатогранний. Для
того, щоб воно стало реальною часткою педагогічного процесу, необхідно
відмовитися від впливу на особистість за схемою „вимога – сприйняття - дія”,
тому що вона не розкриває позитивної мотивації вчинків, не забезпечує участі
підростаючого покоління у вирішенні життєвих проблем. На жаль, певна частина
педагогів зміст діяльності дитячого самоврядування розуміють однобоко, не
розглядають його як умову формування громадянської відповідальності, як форму
участі вихованців в управлінні країною. Отже, існує потреба в новому підході до
виховання підростаючого покоління, який вийшов би за межі покровительства або
надання дітям „дозволу” брати активну участь у виховному процесі.
Таким чином, учнівське самоврядування – це форма організації учнівського
колективу, яка забезпечує розвиток громадянських якостей учнів, соціалізації
особистості в системі демократичних взаємин на принципах самореалізації,
самоорганізації, самодіяльності.
Мета даного проекту: виховати у школярів активну життєву позицію, сформувати
навички участі в демократичному управлінні суспільством через діяльність в
учнівському самоврядуванні.
|