Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9855
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

З досвіду проведення діагностики у ЗНЗ

З досвіду проведення діагностики у ЗНЗ

К. М. Моісеєнко, методист з соціальної роботи ММЦ, м. Сімферополь

 

 

Для нас не є секретом необхідність постійно вдосконалювати свою професійну діяльність і функціонування загальноосвітнього навчального закладу взагалі. Звичайно ж, педагогічний склад шкіл цьому приділяє достатньо уваги, але чи можемо ми, вчителі, психологи, соціальні педагоги самі (без бачення ситуації учнями та їх батьками) визначити пріоритетні напрями підвищення якості функціонування закладу? Мабуть, це буде важко. В ході проектування розвитку школи повинні бути враховані думки всіх учасників навчально-виховного процесу. Хто, як не батьки, можуть сказати про те, які навчальні досягнення дитина повинна здобути в результаті?

Самі лише думки батьків і учнів не можуть бути складені у навчальний план. У цьому випадку ми, педагоги, лише орієнтуємось на суспільні вимоги, запит, а організація планування і вибір технологій, методів та прийомів у повному обсязі можуть бути реалізовані педагогічним складом ЗНЗ.

Для нас зрозумілою стає необхідність проведення діагностичних заходів, які спрямовані на вивчення актуальних запитів учнів, батьків, учителів, що будуть фундаментом планування подальшої праці. Таку діагностику (як і подальшу інтерпретацію) є сенс проводити психологам, соціальним педагогам шкіл у рамках соціально-психологічного супроводу навчально-виховного процесу. Окрім проведення діагностики й аналізу результатів нагальною стає потреба у складанні прогнозів розвитку (з урахуванням нових педагогічних тенденцій).

У цій статті наведено питальник для вивчення особливостей бачення батьками якості організації процесу навчання учнів. Зрозуміло, що цей питальник можна розглядати як приклад, але за допомогою його не можливо вивчити всі необхідні запити (з урахуванням специфіки кожного окремого навчального закладу). Таким чином психологи й соціальні педагоги можуть внести у цей питальник свої питання.

Анкета для батьків

«Школа, в який навчається моя дитина»

За яким принципом ви обирали загальноосвітній навчальний заклад, у якому зараз навчається ваша дитина?

Чи можна стверджувати, що ви не помилилися у виборі?

Якщо вам не подобається та школа, в якій навчається дитина, то до якого закладу ви перевели б дитину? Чому саме туди?

На ваш погляд, чи дає можливість навчання у школі недержавної форми власності всебічно розвиватися дитині (у більшому ступені, ніж у державному закладі)?

З якими труднощами стикається ваша дитина частіше?

а) Непомірні вимоги педагогів;

б) недостатній рівень знань дитини за результатами річного оцінювання;

в) складні відносини з педагогами (педагогом);

г) складні відносини з однолітками;

д) недостатньо уваги приділяється розвитку дитини в позаурочний час;

е) інше    _________________________.

Чи є необхідність у проведенні допоміжних занять для дитини з репетиторами?

Чи можна стверджувати, що в школі діє відпрацьована роками учбово-виховна система?

Що подобається вам у цій системі? Що треба змінити?

Чи достатньо уваги приділяється організації передпрофільної і профільної підготовки учнів?

Хотіли б ви, щоб дитина частіше брала участь у внутрішньо- та позашкільних заходах, які є виховними і сприяють розвитку дитини? У яких саме?

На які аспекти розвитку школи слід звернути увагу адміністративному складу ЗНЗ?

Які пріоритетні напрями розвитку школи ви бачите?

Чи можете ви як батько (мати) впливати на процеси, які йдуть у школі?

Чи задоволені ви рівнем матеріально-технічної забезпеченості закладу?

Зрозуміло, що без самовдосконалення педагогів розмовляти про підвищення якості освітнього процесу не має сенсу. Тому в цій статті наводиться анкета для педагогів.

Анкета для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів

«Професійне самовдосконалення»

Освітній рівень (ВНЗ, рік закінчення).

Кваліфікаційний рівень.

Стаж роботи педагогом ЗНЗ.

Нагороди (дипломи, грамоти).

Як часто ви відвідуєте бібліотеку (Інтернет) з метою підвищення рівня професійних знань?

Чи є у вас можливість знайомитися з матеріалами у спеціальних професійних журналах, газетах?

У якому році ви проходили курси підвищення кваліфікації?

Чи відвідуєте ви додатково семінари, тренінги, науково-практичні конференції поза школою?

Які форми самостійної і/або групової роботи, на ваш погляд, повинна містити самостійна освітня робота педагога в міжатестаційний період?

Чи готові ви самостійно сплачувати відвідування семінарів, тренінгів, майстер-класів?

Чи є у вас науковий ступінь?

Чи навчаєтесь в аспірантурі?

Можливо, плануєте навчатися в аспірантурі?

Чи є у вас публікації в періодиці?

Готові ви самостійно організувати й провести майстер-клас (тренінг) для своїх колег?

Чи використовуєте ви інноваційні форми і методи роботи?

Які труднощі у вас виникають у ході введення інноваційних форм роботи?

а) Недостатньо інформації;

б) небажання відходити від педагогічних традицій;

в) невпевненість у тому, що нововведення дадуть позитивний результат;

г) недостатнє матеріально-технічне забезпечення;

д) недостатня науково-методична підготовка;

е) страшно починати.

Чи є у вас можливість використовувати технічні засоби (Інтернет, компьютерні класи, мультімедійне обладнання та ін.) у школі для підвищення якості власної роботи?

Чи володієте ви інформаційно-комунікаційними технологіями?

Чи можна сказати, що у школі є умови для реалізації особистісного і професійного потенціалу вчителя?

Якби вам запропонували самостійно обирати форми проведення занять у рамках курсів підвищення кваліфікації, то які б ви обрали (лекції, семінари, тренінги, ін.___________________________)?

Чи є у вас особистий план професійного самовдосконалення?

Якщо є, то які професійні досягненя ви повинні здобути (згідно із цим планом) через три роки?

Окрім таких опитувань необхідно знайомитися з перспективними планами підвищення власного професійного рівня педагогів, а також з наявними результатами самостійної роботи педагогів у межатестаційний період. Тільки якщо маєте повну інформацію про наявність планів та їх реалізацію, можна створювати прогнози щодо подальшого розвитку окремих педагогів і ЗНЗ взагалі.

Які б анкети/питальники не обрали психологи та соціальні педагоги для виявлення особливостей, що впливають на підвищення рівня якості функціонування загальноосвітнього навчального закладу, їм (робітникам соціально-психологічної служби) обов’язково треба узгодити проведення подібного діагностування з адміністративним складом школи. Це узгодження необхідне для конструктивної координації робочого процесу. Є сенс ознайомити керівника не тільки з планом проведення діагностики, а й з діагностичними методиками.

Подібне діагностування простіше за все провести у ході батьківських зборів, педагогічних засідань (педагогічних нарад, круглих столів і т. ін.).

 



Джерело: http://osnova.com.ua
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: хотина (22.02.2010)
Переглядів: 2270 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz