Тренінгове
заняття „Корабель”
Мета: діагностика
проблем у класі, сприяння
згуртуванню класного колективу
Цільова група: класні колективи, де спостерігаються проблемні
стосунки
Хід проведення:
1. Привітання „Мій однокласник про
мене б сказав...”
Мета: розвиток навичок
самоаналізу
Час: 10 хв.
Хід:
Кожному учаснику
пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі слів „Мій
однокласник про мене б сказав...”
2. Вправа „Зустріч”
Мета: стимуляція учнів до відвертості у стосунках, розвиток
навичок комунікативної взаємодії
Час: 10 хв.
Хід:
Учасники утворюють
два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх завдання:
привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як тренер прочитає
умову. Після кожної умови учасники роблять крок вправо.
Умови:
- ви зустрілися після
довгої розлуки, а до цього були в добрих, але не близьких стосунках;
- ви були найкращими
друзями і не бачилися рік;
- людина навпроти вас
дуже налякана, підбадьорте її;
- ця людина зробила для
вас щось непросте і приємне, ви щойно про це дізналися;
- ця людина врятувала
іншу людину. Що ви їй скажете?
Питання
для обговорення:
1. Які відчуття були у
вас під час висловлювань?
2. Як було одержувати
вітання?
3. Від чого залежали
ваші відчуття?
3.Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов
вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило”
Мета: налаштування учасників на усвідомлення власної ролі у
вирішенні проблем у класі.
Питання для обговорення:
1. Як ви розумієте даний
вислів?
2. Що він вам підказує?
4. Вправа „Капітан”
Мета: об’єднання учасників у групи
Час: 10 хв.
Хід:
Тренер пропонує трьом учасникам стати „капітанами” і
вибрати собі „команду”: боцмана, юнгу, кока, стропольщика, матроса і ін.
5. Вправа „Модель класу”
Мета: виявлення і аналіз
проблем, які існують у класному колективі
Час: 30 хв.
Хід:
Етап 1. „Командам” пропонується намалювати „модель”
їхнього класу.
Етап 2. „Командам” пропонується намалювати „ідеальну
модель” їхнього класу.
По завершенні роботи зразки представляються в
порівнянні.
Питання для обговорення:
1. Чи важко було
створювати моделі?
2. Які з них вам більше
до вподоби?
3. Як досягти ідеальної
моделі?
6. Вправа „Скриня змін”
Мета: визначення кроків,
які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі
Час: 25 хв.
Хід:
Учасникам пропонується відповісти на запитання: що я
хотів би змінити в стосунках з однокласниками і чим для цього можу поступитися?
Усі пропозиції записуються на липких стікерах і
приклеюються до плакату „Скриня змін”
7. Слово для натхнення
„Монах і виноград”.
Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав
кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу
його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу
настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель
монастиря подумав, що правильним буде пригостити молодого
монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс гроно
винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба дати,-”подумав він і
поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг територією монастиря і
зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт . Всі знали, що той
дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до
старенького і пригостив його виноградом.
Миронів Уляна Борисівна, практичний психолог, Городенківська школа № 1
Івано-Франківської обл.
За матеріалами: Освіта.ua
Джерело: http://Освіта.ua |