Обробка результатів
Перевіряється відповідність збігу відповідей із ключем. Відповіді, які не збігаються з ключем — це і є тривога.
1. Загальна кількість розбіжностей по всьому текстові. Якщо вона понад 50%, можна казати про підвищену тривогу дитини, якщо більша 75% - про високу тривогу.
2. Кількість збігів за кожен із 8 чинників тривоги. Рівень тривоги визначається так, як у попередньому випадку. Аналізується загальний внутрішній стан школяра, кількість синдромів тривоги та їх величина. Результати відображаються на індивідуальній діаграмі.
З. Середнє значення всіх синдромів тривожності учнів по класу для порівняння з індивідуальними покажчиками тривожності з метою визначення учнів групи ризику.
Ключ до тесту («так» —«+», «ні» — «-»)
1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11. + 12. - 13. - 14. -15. - 16. - 17. - 18. - 19. - 20. + 21. -22. + 23. - 24. + 25. + 26. - 27. -28. - 29. - 30. + 31. - 32. - 33. - 34. - 35. + 36. + 37. - 38. + 39. + 40. - 41. + 42,-43. +44. + 45. -46. -47. -48. -49. -50. -51. -52. -53. -54. - 55. - 56. - 57. - 58. -. . .
1. Загальна тривожність у школі—загальний емоційний стан дитини, пов'язаний із різними формами її включення в життя школи.
2. Переживання соціального стресу — емоційний стан дитини, на фоні якого розвиваються й"
соціальні контакти (з однолітками).
3. Фрустрація потреби в досягненні успіху — несприятливий психічний фон, який не дає змоги дитині розвивати свої потреби в успіхові досягненні високого результату тощо.
4. Страх самовираження - негативні емоційні переживання ситуацій, демонстрації себе та своїх можливостей.
5. Страх ситуації перевірки знань - негативне ставлення і переживання тривоги в ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень, можливостей.
6. Страх невідповідності сподіванням оточуючих - орієнтація на значущість інших в оцінюванні своїх результатів, вчинків, думок, тривога за надані оточуючими оцінки, очікування негативних оцінок.
7. Низький фізіологічний опір стресу - особливості психофізіологічної організації, які знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру, підвищують вірогідність неадекватного, деструктивного реагування на тривожний чинник середовища.
8. Проблеми і страхи у стосунках з учителями - загальне негативне емоційне тло стосунків з дорослими у школі, яке знижує здатність дитини до успішного навчання.
Чинники |
Номер запитання |
1) загальна тривожність у шкалі |
2,3,7,12,16,21,23,26,28,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,
56,57,58 |
Е-22 |
2) переживання соціального
стресу |
5,10,15,20,24,30,33,36,39,42,44 |
Е-11 |
3) фрустрація потреби у
досягненні мети |
1,3,6,11,17,19,25,29,32,35,38,41,43 |
Е-13
|
4)страх самовираження |
2,7,31,34,37,40,45 |
Е-6 |
5)страх ситуації перевірки знань |
2,7,12,16,21,26 |
Е-6 |
6)страх
невідповідності
очікуванням оточуючих |
3,8,13,17,22 |
Е-5 |
7)низька фізіологічна опірність стресу |
9,14,18,23,28 |
Е-5 |
8) проблеми і страхи у стосунках із учителями |
2,6,11,32,35,41,44,47 |
Е-8 |
|