Психологічна
характеристика учня
Тарас
справляє враження компанійської, товариської людини. Позитивно сприймає оточуючих. Легко
підтримує бесіду. Загальний рівень
розвитку пізнавальної сфери – вище середнього. Рівень розвитку пам’яті –
високий, уваги – середній, мислення – вище середнього, уяви – низький; мовлення
активне, стримане, змістовне. Пізнавальна активність
виражена помірно:
учень працює за вказівкою вчителя, інколи задає
запитання.
Хлопцеві
властивий вияв позитивних емоцій, має хороше почуття
гумору.
В учня
високий рівень потреби у спілкуванні з ровесниками; агресивність ситуативна помірного рівня. Нервова система характеризується високим
рівнем стійкості до стресорів,
учневі властива тривожність у ситуації перевірки знань.
Самооцінка
дещо завищена; рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самоприйняття високий. Оптимістичне самовідчуття.
Яскравою рисою, що спричиняє негативне
відчуття себе, є "самотність”. Впевнений у собі, вміє
відстоювати власну думку. У
конфліктній ситуації йому властиві такі типи поведінки, як суперництво та компроміс. У взаєминах з
оточуючими нехтує думкою
дорослих, схильний до усамітнення.
Рівень
схильності до девіантної поведінки вище середнього. Рівень потреб у
схваленні
з боку дорослих – вище середнього, з боку однолітків – високий. Страх не відповідати очікуванням
оточуючих не сягає рівня значущості.
Рівень
мотивації навчання помірний,
досягнення успіху – високий.
Ставлення до навчання нестійке позитивне: вважає, що вчитися треба, але інтересу до навчання та
систематичності в підготовці
не виявляє.
Особистісно
значущими цінностями для нього є "справжня дружба”, "свобода”, "комфортне життя”,
вважає, що досягти цього можна
завдяки "інтелекту” та "відповідальності”. Прагнення самовдосконалення виявляється у небайдужому
ставленні до власних
помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих. Найяскравіше виражені
спортивні здібності; виявляє
інтерес до
музики.
Труднощі
в навчанні пов’язані з недостатньо розвинутим емоційно-вольовим контролем: хлопець не доводить розпочату справу до кінця, шукає легких рішень. Ці
особливості заважають йому
реалізовувати яскраві спортивні здібності. Впевненість у собі, вміння спілкуватися, достатній потенціал
розумових
здібностей, співпраця з оточуючими можуть допомогти
учневі досягти бажаного.
У
виховній роботі з Тарасом доцільно заохочувати його до співпраці з однокласниками у підготовці
домашніх завдань.
Неровня
Ольга, Штепа Олена. Програма психологічного вивчення
|