СХЕМА АНАЛІЗУ УРОКУ БІОЛОГІЇ
1. Чи правильно визначена мета уроку.
- Які нові питання, закони передбачається вивчити.
- Як розкриваються навчальні й виховні завдання уроку.
- Який навчальний матеріал планується повторити.
- Які поняття формуються, які закріплюються відповідно до програми.
ІІ. Доцільність розподілу навчального часу на певні етапи уроку, чи відповідає хід уроку наміченому плану.
Ш. Зміст уроку:
1. Відповідність змісту уроку програмі.
2. Наукова спрямованість уроку.
3. Уміння вчителя виділити основне в навчальному матеріалі, не перевантажувати урок другорядним матеріалом.
4. Дотримання принципу науковості та доступності.
5. Наочність (таблиці, гербарії, моделі, колекції, живі об'єкти,ТЗН).
6. Використання на уроках результатів робіт учнів, отриманих на інших видах навчальної діяльності (вдома, на екскурсіях, у куточках живої природи та ін.).
7. Практичні роботи з натуральними об'єктами:
- розпізнання;
- спостереження;
- визначення;
- зіставлення;
- короткочасний експеримент (якшо він є на уроці).
8. Опора на раніше вивчене.
9. Зв'язок теорії з практикою.
10. Ознайомлення учнів з екологічними проблемами.
11. Наступність у вивченні матеріалу.
12. Ступінь самостійної навчальної діяльності учнів:
- самостійність суджень; - усвідомленість запам'ятовування;
- вміння використовувати наявні знання;
- закріплення (застосування знань у нестандартних ситуаціях, робота з підручником, обrpунтованість відповідей).
13. Диференціація навчання.
14. Контроль та оцінювання.
15. Домашні завдання (обсяг, посильність, інструктаж). 16. Реалізація завдань уроку.
|