Педагогічна рада «Формування навчальних
компетентностей учнів»
Причина проведення
педради: у малокомплектній сільській школі ослаблений контроль якості роботи
педагогів. Зниження показників навченості дітей пов'язується з нераціональним
використанням часу уроку.
Цілі: підвищення
методичного рівня вчителів школи; обмін досвідом формування академічних
навчальних досягнень; визначення ефективних форм педагогічної роботи з
формування навчальних компетентностей учнів, виходячи із задач школи й обліку
контингенту учнів.
Підготовча робота:
напередодні проведення педагогічної ради колектив поділяється на три групи - 1.
«Знання учнів». 2. «Уміння учнів». 3. «Навички учнів».
У кожну із груп входять ті
вчителі, які виявляють на своїх уроках велику схильність до: а) лекційних,
інформаційних форм визначеної роботи; б) застосування на уроках активних форм
роботи, що дозволяють сформувати вміння вести дискусію, вирішувати різні типи
задач, писати твори, проводити дослідження; в) вироблення в учнів на уроці
навичок практичної роботи з перекладу іншомовного тексту, виконання самостійних
робіт із заданим алгоритмом і т. п.
Кожній групі за час
підготовки до педради необхідно вибрати лідера. За його заявкою завідувач
бібліотеки підбирає необхідну для кожної групи літературу. На основі аналізу
літератури кожній групі необхідно підготувати відповіді на одне загальне
запитання й на запитання для кожної групи.
Загальне запитання:
Чим обумовлений саме такий
порядок, коли ми говоримо про формування: 1) знань, 2) умінь і 3) навичок
учнів?
Запитання групі «Знання
учнів»:
Що таке знання і чим воно відрізняється від незнання?
Де межа між знанням і незнанням?
Які знання покликана давати школа - наукові чи життєві?
Що ми вкладаємо в поняття «глибина» та «міцність» знання, як ми це оцінюємо?
Запитання групі «Уміння
учнів»:
Що таке вміння і чим воно відрізняється від знання?
Коли ми з упевненістю кажемо, що учень «уміє те то й те то»?
Наведіть приклад
якого-небудь навчального вміння. Покажіть на прикладах етапи формування вміння.
Запитання групі «Навички
учнів»:
Що таке навичка і чим вона відрізняється від звички?
Простежте етапи формування навичок на прикладі.
Чи можна мати навчальні навички без знань і вмінь?
Запропонуйте способи
відстеження процесу формування навичок.
Порядок проведення педради
Усі учасники
розподіляються на свої творчі групи. Після деякого обговорення вони повинні
бути готові:
Зробити повідомлення на задану заздалегідь тему та дати кваліфіковані відповіді
на запитання представників інших творчих груп. Як обґрунтування можуть бути
запропоновані відеофрагменти уроків чи розповіді про епізоди уроків.
Висловити пропозиції для адміністрації та колег про те, як можна поліпшити
роботу на уроці, якщо чітко формулювати цільові настанови уроків: що саме
формується, чи адекватні методичні засоби для цього застосовуються, як
перевірити ефективність роботи вчителя на уроці.
У рішенні педради за
підсумками її проведення повинні бути сформульовані рекомендації про те, як
здійснювати педагогічну діяльність на уроках з урахуванням:
взаємозв'язку загальної мети школи та цілей уроку;
здібностей учнів і можливостей їхнього розвитку;
методів і прийомів формування знань, умінь і навичок.
Автор: Т. Чернікова
|