1. 2. 3
4.
| Психологічна просвіта
педагогів, батьків, учнів.
Створення позитивного
психологічного клімату в НВК Психологічна та педагогічна
діагностика суїцидальних тенденцій Психологічне
консультування учнів та психолого-педагогічна корекція суїцидальних тенденцій | Створення у НВК інформаційного куточка з методичною літературою,
інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режими роботи
спеціалізованих лікарень, психологічних центрів допомоги, інших фахівців; • проведення психолого-педагогічних семінарів,
консиліумів, майстер-класів із запрошенням фахівців на теми: «Емоційні
розлади у дітей та підлітків», «Фактори, що впливають на суїцидальну
поведінку підлітка», «Як підняти соціальний статус учня в групі», «Цінність
особистості», «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?», «Конфлікти між
учителями і підлітками», «Вибір адекватних методів педагогічної дії»; • проведення педагогічних рад, батьківських зборів з
даної теми; • проведення індивідуальних
консультацій з вчителями і батьками дітей із групи суїцидального ризику; • організація роботи Батьківського всеобучу з тем «У сім‘ї –
підліток», «Емоційні порушення у дітей», «Депресивні стани у підлітків»,
«Алкоголізм і наркоманія у підлітковому віці», «Психологія особистісних і
міжособистісних конфліктів»; • проведення циклу бесід з
учнями про цінність особистості й сенс життя; диспутів «Я – це Я», «Я маю
право відчувати і висловлювати свої почуття», «Невпевненість у собі»,
«Конфлікти», «Підліток і дорослий», «Спілкування з дорослими», «Спілкування з
однолітками протилежної статі», «Підліткові ініціації», «Основні проблеми
підліткового віку», «Стрес і депресія». Залучення учнів до громадської діяльності (спортивні секції, гуртки,
клуби, студії тощо), культурно-виховних заходів, які сприяють формуванню
позитивних громадянських, естетичних почуттів, духовності учнів і педагогів. У процесі спостереження – звернення уваги педагогів на фактори ризику:
спадковість; вербальна і фізична агресія; висока конфліктність у спілкуванні;
прагнення до домінування або орієнтація на залежність; ізоляція або
неприйняття однолітками; різкі зміни в поведінці; низький або високий IQ;
неадекватна самооцінка; несприятливе сімейне оточення; психотравматичні події
(смерть близької людини, міжособистісний конфлікт, поганий вчинок, погані
стосунки у сім‘ї тощо); алкоголізм і наркоманія, асоціальний спосіб життя; • виявлення ознак емоційних
порушень • виконання спеціальних
психодіагностичних методів. Навчання технік керування емоціями, зняття м‘язового й емоційного
напруження; • навчання конструктивних
поведінкових реакцій у проблемних ситуаціях (тренінг проблемно-вирішальної
поведінки; • розвиток позитивної
самооцінки цінності особистості, її соціального статусу в групі, тренінги
особистісного зростання; • консультативна робота з
батьками, педагогами, учнями, спрямована на зняття факторів, що спонукають чи
провокують суїцид. |