Склад класу:
• віковий склад;
• працездатність та успішність;
• зацікавленість суспільними справами, виконання громадських доручень;
• відвідування гуртків, секцій.
Згуртованість класу:
• Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та перспектив?
• Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру?
• Як учні ставляться один до одного, до справи класу?
• Чи прагнуть учні до спілкування з однолітками?
• Чи дружать хлопчики і дівчата?
• Чи є в класі кругова порука?
• чи переживають учні удачі і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?
Організованість класу:
• чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіляти між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати?
• чи вміють учні терпляче й уважно вислухувати один одного?
• чи переважають розумні та справедливі вимоги, які приймаються і виконуються кожним?
• чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування?
Громадська думка в класі:
• які вчинки своїх однокласників схвалюють, які — засуджують?
• як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення?
• чи є розбіжність між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять?
• чи сформована дієва громадська думка?
• чи всі одностайні в ухваленні рішення?
Характер зв’язків у колективі:
• що зв’язує учнів: загальне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо?
• де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)?
• чи учні один до одного?
• чи намагаються допомагати?
• чи пред’являють вимоги до своїх друзів?
• чи вміють бачити недоліки однокласників?
Актив класу, учнівське самоврядування:
• чи має актив авторитет?
• чи виконують учні рішення органів самоврядування?
• чи є учні, що постійно знаходяться в активі?
• наскільки самостійно діють органи самоврядування?
Зв’язок класного колективу з загальношкільним колективом:
• чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших класах?
• чи виконують загальношкільні доручення?
• як клас бере участь у загальношкільних заходах?
Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу:
• які педагогічні заходи варто провести в класі з метою зміцнення й організації класного колективу?
• як залучити класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?
|