«ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ»
Я чую — і я забуваю.
Я слухаю — і я запам'ятовую.
Я дію — і я розумію ' (китайська мудрість).
Стратегія побудови виховного процесу в площині особистісно орієнтованого підходу визначається науковим розумінням внутрішніх закономірностей розвитку особистості в онтогенезі, а не грунтується на зовнішній доцільності, коли традиційні методи заохочення чи покарання приховують складні виховні проблеми.
Запроваджуючи традиційні методи, педагог змушує дітей до підкорення, а не до вільної й свідомої дії. Цим самим він штучно утримус вихованця на найелементарніших стадіях морального розвитку і не підносить до рівня, коли вихованість грунтується на перетворенні загальних етичних принципів у систему його особистісних смислів.
Повинна працювати система стимулюючих факторів:
—мотиваційні прагнення учнів до, самовдосконалення та отримання знань;
—творча активність учнів;
—розвиток самостійності у вирішенні завдань;
—розвиток відповідальності за власні дії, вчинки, здоров'я, за власне життя та життя оточуючих, за рідний край, державу;
—чуйне і терпляче ставлення до оточуючих;
—гармонійний розвиток особистості учня.
Шлях, який повинні подолати діти разом із учителем, класним керівником при підготовці виховних заходів, можна виразити алгоритмом.
Вибір теми ~ Мета, мотивація ~ Завдання ~ Вибір форм і методів роботи ~
Тип інформації ~ термін ~ Що робити ~ Результат
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
1.Чітка назва заходу та розуміння педагогом його мети.
2.Планування основних етапів заходу та визначення завдань кожного із них.
3.Організація підготовки заходу у відповідності до поставленої мети.
4.Визначення оптимального матеріалу з урахуванням основних принципів організації виховного процесу.
5.Вибір найбільш раціональних методів і прийомів виховного впливу на учнів на кожному етапі заходу.
6. Чіткість виховного заходу, оптимальний темп і ритм.
7. Гнучкість та широта «виховного маневру». Н. Різноманітність і творчий характер діяльності учнів.
9. Взаємозв'язок заходу з попередніми та наступними уроками, різними формами позакласної роботи з учнями.
Схема аналізу виховного заходу
1. Група.
2.Форма позакласного заняття.
3.Кількість присутніх.
4.Зовнішній вигляд вихованців, їхня поведінка.
5.Хто залучається до проведення заходу.
6.Наявність обладнання, наочність.
7.Мета заняття (заходу).
8.Мета аналізу (виявити, чи носить даний захід системний характер, яка педагогічна доцільність його проведення; з'ясувати, як забезпечується взаємодія педагога і учнів на кожному етапі проведення заходу)
.
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Діяльність
Запрошених осіб |
Примітка |
|