Технологія
проведення батьківських зборів
Батьківські збори проводяться в день, призначений
адміністрацією школи як разова обов'язкова акція.
Є класні керівники, які забезпечують
високу ступінь відвідуваності батьківських зборів, і це апріорі радує керівництво
школи. І невтямки йому, що в основі такого масового охоплення нерідко лежить
звичайний людський страх - класний керівник проявив себе як істота мстива і
жорстока чи зумів залякати батьків каральними акціями щодо їх загалом
беззахисних дітей або провів таку потужну систему
організаційно-адміністративних заходів (запис у щоденнику, спеціальна записка,
дзвінок додому), коли більшість батьків, вирішивши не зв'язуватися зі школою,
готові угробити вечір і відсидіти на цій бездарній виставі.
У більшості випадків у батьків немає
ні найменших підстав для присутності на батьківських зборах. Адже здається
батько повинен мати досить високий ступінь мазохізму для того, щоб брати участь
в тих екзекуціях, які, поза всяким психологізмом, закочує класний керівник, дріб'язково
і нервово вимальовуються всі відомі йому негативні кроки і вчинки нещасної
дитини.
Ще в новинку, коли батько запускає в
школу першу дитину в перший клас, він - батько сподівається, що зможе рука об
руку зі школою пройти всі одинадцять років спільного життя в інтересах учня, і
нерідко в початковій школі таке вдається.
Робота одного вчителя в класі сприяє
вивченню дітей, більшого знання про них, ніж в середній школі, але це тим не
менше, як правило, не додає вчителю розуміння ролі і цінності батьківських
зборів у педагогічній практиці.
По суті у вчителя не так вже й багато
форм взаємодії з батьками: батьківські збори, індивідуальні бесіди в школі,
відвідування вдома, до речі тільки з дозволу батьків, спільна діяльність.
На жаль, заради справедливості, варто
констатувати, що значна частина батьків пасивна і не навчена займати не те, щоб
активну, а й взагалі будь-яку виразну роль на батьківських зборах. І в цьому
бачиться серйозна помилка адміністрації школи та педагогічного колективу. У
деяких школах ще якось можуть спонукати на проведення педагогічної ради на тему
"Батьківські збори як засіб педагогічної взаємодії батьків і школи",
але на цьому так на довгі десятиліття будуть законсервовані і замруть всілякі
спроби пристосувати вчителів, показати їм безцінну значимість цього
педагогічного акта у всій педагогічної діяльності класного керівника.
Батьки діляться на кілька груп по
своїй приналежності: можна повторити слова класика "ми не цікаві".
Погану службу надає вчителю відсутність професійної цікавості.
Можна говорити про емпіричну формулу:
чим більше я знаю про дитину і його родину, тим більше я можу бути йому
корисною. Однак в умовах демократії змінюється характер взаємин і з учнем і з
його родиною. Ми можемо розраховувати тільки на ту інформацію, яку нам готові
дати, оскільки втручання в чуже життя, а тим більше використання приватної
інформації на шкоду сім'ї та дитині в умовах демократії абсолютно недопустимі.
Як мотивувати батьків, щоб батьківські
збори увійшли в його життя як потрібна і приємна необхідність ... Що, чому і як
батько міг би бути корисним школі і як домогтися, щоб він захотів бути
корисним, як вивести батька на батьківські збори з пасивної позиції:
анкетування, батьківські доповіді та повідомлення, збори-свято зі столом і
самодіяльністю і т.д.
Необхідна варіативність форм при
проведенні батьківських зборів.
http://shkola.net.ua/
http://teacher.at.ua
Джерело: http://shkola.net.ua/ |