Показники вихованості | Ознаки прояву вихованості |
Яскраво проявляються (5) | Проявляються (4) | Слабо проявляються (3) | Не проявляються (2) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Доброта, чуйність | Добрий, турботливий, охоче допомагає всім, хто
потребує його допомоги, організовує на добрі справи товаришів | Сам добрий, чуйний, завжди допоможе в скрутну
хвилину, але інших на добрі справи не мобілізує | Допомагає іншим, якщо доручає вчитель або колектив
| Недоброзичливий, грубий з товаришами |
Чесність і правдивість | Вірний своєму слову: правдивий з учителями,
товаришами, добровільно признається в своїх проступках і того ж вимагає від
інших | Вірний своєму слову, правдивий з учителями і
товаришами, зізнається в своїх проступках, але не вимагає чесності від інших. | Не завжди виконує обіцянки, не відразу
зізнається в своїх проступках, а лише після засудження старшими, товаришами | Часто не щирий, обманює товаришів, вчителів. |
Простота і скромність | Простий і скромний, схвалює ці якості у інших. | Сам простий і
скромний, але не цікавиться чи мають ці якості інші. | Простий і скромний в
присутності старших і педагогів. | Тримається зверхньо, зневажливо ставиться до
товаришів. |
Ставлення до оточуючих | Ввічливий, з повагою ставиться до всіх вчителів,
сторонніх людей, однокласників (вітається, поступається місцем, пропускає
вперед себе старших, дівчаток, молодших). Дотримується правил етикету,
християнської моралі. | Ввічливий, з повагою ставиться до своїх вчителів,
товаришів, батьків однокласників, але ігнорує інших педагогів та сторонніх.
Не завжди дотримується правил етикету та християнської моралі. | Проявляє ввічливість лише за умови постійного
нагадування та контролю з боку дорослих. Не завжди дотримується принципу
загальнолюдської моралі в спілкуванні з товаришами, часто не дотримується
правил етикету. В з’ясуванні стосунків між товаришами дозволяє собі фізичне
приниження інших. | Відливий лише по відношенню до знайомих людей. У
спілкуванні з товаришами допускає вживання ненормативної лексики. Часто є
ініціаторам бійки. Вітається лише у відповідь. Заходячи в приміщення не
знімає шапку. |
Дисциплінованість | Зразково поводиться, самостійно дотримується
правил | Добре поводиться незалежно від наявності чи відсутності
контролю, але не вимагає хорошої поведінки від інших. | Дотримується правил поведінки при умові
вимогливості і контролю з боку дорослих і товаришів. | І при наявності вимог з боку педагогів і
товаришів порушує дисципліну, слабо реагує на зауваження |
Обов’язок і відповідальність | Виконує громадські доручення охоче,
відповідально і з бажанням, вимагає такого ж ставлення і від інших. Береже
шкільне майно, прагне побудити до цього інших. | Виконує громадські доручення охоче,
відповідально, але не вимагає цього від інших | Неохоче виконує доручення, а тільки при умові
контролю з боку вчителів та товаришів. | Ухиляється від доручень, безвідповідальний. |
Бережливість | Береже шкільне майно, прагне побудити до цього
інших. | Сам бережливий, але не цікавиться чи бережливий
товариш. | Проявляє бережливість, якщо відчуває контроль з
боку вчителів і старших вчителів. | Не бережливий, псує шкільне майно і лагодить
його тільки після настійливих вимог. |
Відповідальне ставлення до навчання | Вчиться в повну силу, проявляє інтерес до знань,
трудолюбивий і старанний, добивається хороших результатів в учінні, сам охоче
допомагає товаришам | Вчиться в повну силу, проявляє інтерес до знань,
добре вчиться сам, але товаришам допомагає лише тоді, коли доручають або
просять. | Вчиться не в повну міру сил, не проявляє інтерес
до навчання і старанності, вимагає постійного контролю, байдужий до навчання
товаришів. | Незважаючи на контроль не проявляє інтересу до
учіння і старанності, вчиться погано. |
Колективізм і товариськість | Товариський, поважає інтерес колективу, сам
охоче відгукується на прохання товаришів, організовує корисні справи
колективу. | Товариський, рахується з інтересами колективу,
охоче виконує доручення, але сам не організовує корисні справи колективу | Не дуже товариський, відгукується на прохання
товаришів, але в справах колективу бере участь неохоче. | Нетовариський, егоїстичний |
Ставлення до суспільно-корисної праці
(працьовитість) | Розуміє суспільну цінність праці, проявляє
інтерес до нього, добросовісно відноситься до самообслуговування та інших
видів праці, уміло організовує працю інших. | Розуміє сумлінну цінність праці, сам проявляє
інтерес, добросовісне ставлення до праці, але інших на суспільно-корисну
працю не організовує і не злучає | Працюючи при наявності змагань, вимогливості і
контролю з боку педагогів і товаришів. | Не любить працю, прагне ухилятись від неї,
навіть при наявності вимог і контролю. |
Соціальна активність | Регулярно читає газети, слухає передачі радіо і
телебачення, політично добре усвідомлений, активний в суспільній діяльності. | Регулярно читає газети, слухає передачі по радіо
і телебаченню, політично добре усвідомлений. Виконує громадські доручення
охоче, відповідально, але не вимагає цього від інших. | Політично недостатньо освідомленний, не
регулярно читає газети, вимагає постійного стимулювання з боку громадської
думки старших. | Політично мало освідомлений, рідко читає газети,
навіть якщо цього вимагають старші. |