Орієнтовна тематика батьківських зборів.
5-й клас
ПЕРШІ ЗБОРИ. ТРУДНОЩІ АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У 5-МУ КЛАСІ
Форма проведення: «круглий стіл».
Запрошуються педагоги, які працюють у класі, керівники гуртків, у яких займаються або будуть займатись діти, бібліотекар, лікар чи медсестра.
Задачі педагогів:
1. Познайомитися з батьками та послухати короткі характеристики, які вони дадуть своїм дітям.
2. Розповісти про вимоги до навчання зі свого предмета.
Задача лікаря: ознайомити з результатами проведеного медичного огляду, дати рекомендації з урахуванням отриманих даних, відзначити фізіологічні особливості, пов'язані з віковими змінами дітей.
Задача бібліотекаря: коротко розповісти про можливості бібліотеки, познайомити з бібліотечним фондом, порекомендувати інші бібліотеки (з великим фондом, доступно розташовані й т. п.).
Задача керівника позашкільних установ: ознайомити з умовами прийому дітей до різних гуртків і напрямами їх роботи.
Питання для обговорення: Роль родини та її значення в адаптації школярів у зв'язку з новою якістю навчання й віковими особливостями. Закони шкільного життя в навчанні й вихованні школяра.
ДРУГІ ЗБОРИ. РОЛЬ СПІЛКУВАННЯ В ЖИТТІ ШКОЛЯРА
Форма проведення: дискусія.
Задачі зборів:
1. Звернути увагу батьків на форми, стиль спілкування школярів - достоїнства й недоліки.
2. Показати вплив навколишнього середовища в родині, колективі, вплив телевізійних передач і т. д.
Питання для обговорення: Значення спілкування дитини в родині. Проблеми спілкування в дитячому колективі. Задачі школи та колективу класу в подоланні проблем у спілкуванні.
План проведення зборів
I. Анкетування учнів.
II. Розбір педагогічних ситуацій.
У ході зборів аналізуються різні педагогічні ситуації та проводиться анкетування учнів. Із питань, наведених в анкеті, можливі й індивідуальні бесіди класного керівника.
Результати анкетування використовуються класним керівником під час обговорення теми зборів.
Анкета для учнів
1. Чи подобається тобі розповідати своїм батькам про прожитий день?
2. Чи завжди твої батьки вислуховують тебе до кінця?
3. З ким ти скоріше поділишся своїм секретом: з мамою, татом, іншим чи подругою?
4. Які ласкаві слова кажуть тобі батьки та в яких випадках?
5. Чи вважає родина святом твій день народження?
6. Які свята у своїй родині ти любиш?
7. Якби ти був чарівником, що ти хотів би змінити у своїй родині?
ТРЕТІ ЗБОРИ. КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ РОДИНИ
Форма проведення: обмін думками з теми зборів.
Задачі зборів:
1. Показати батькам значення культурних цінностей у вихованні дітей.
2. Формувати культуру традицій, уміння бачити прекрасне в повсякденному житті.
Питання для обговорення: Книга та її значення в розвитку пізнавальних і моральних якостей особистості. Культурні традиції родини. Вплив культурних цінностей родини на пізнавальний розвиток дитини.
План проведення зборів
I. Розповіді батьків про традиції родини у формуванні культурних цінностей: читання книг, газет і журналів; відвідування театрів і музеїв; знайомство з природою, туристичні походи і т. д.
II. Лекція класного керівника про вплив культурних традицій родини на пізнавальну активність дитини (пов'язати її з думками, висловленими у процесі обговорення теми збори).
ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. «ВОТ И СТАЛИ МЫ НА ГОД ВЗРОСЛЕЙ»
Форма проведення: творчий огляд.
План проведення зборів
I. Конкурс на кращий текст гімну класу.
II. Сюрпризи на тему «У майбутньому році бажаю тобі...».
III. Завдання на літо всім учням: «Де б ти не був, пам'ятай про друзів».
IV. Представлення класної газети «Вузлик на пам'ять».
V. Нагородження батьків за активне співробітництво з класом.
6-й клас
ПЕРШІ ЗБОРИ. РОЛЬ КНИГИ В РОЗВИТКУ ЯКОСТЕЙ ЛЮДИНИ
Форма проведення: «круглий стіл».
Задачі зборів:
1. Показати батькам значення книги, літератури у вихованні дітей.
2. Розвивати в батьків інтерес до формування в дітей бажання читати.
3. Познайомити батьків з результатами спостереження за розвитком читацьких здібностей учнів.
Питання для обговорення: Що являє собою підручник? Яку роль відіграє книга у вашій родині? Які традиції вашій родині? Як ваші діти ставляться до підручника й до книги взагалі? Чи люблять читати книги? Збори проходять за участю дітей.
План проведення зборів
I. Анкетування батьків (можливе й анкетування дітей з аналогічних питань). Результати анкетування класний керівник використовує для подальшої роботи з батьками й учнями.
II. Виступ бібліотекаря школи з аналізом читацьких умінь, запитів учнів. Нагородження найбільш читаючих дітей.
III. Виступ учителів-предметників з повідомленнями для дітей та їхніх батьків про те, що собою представляє підручник і які основні вимоги до уроку.
IV. Виступ батьків і дітей з проблеми: книга в нашій родині; традиції нашої родини; ставлення учнів до читання (результат техніки читання в 6-му класі).
V. Відкриття «Книги рекордів» класу. Виявлення найактивнішого читача.
Анкета для батьків
1. Чи любить ваша дитина читати? Яким книгам вона віддає перевагу?
2. Як прочитується книга: швидко чи ні?
3. Які книги люблять у вашій родині?
4. Чи ваша дитина вважає книгу хорошим подарунком?
ДРУГІ ЗБОРИ. ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ШКОЛЯРА ТА ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
Задачі зборів:
1. Познайомити батьків з результатами обстежень фізичного розвитку дітей.
2. Формувати культуру фізичного виховання дітей.
Питання для обговорення: Фізіологічні проблеми дорослішання дітей (виступ лікаря). Задачі фізвиховання, вимоги до уроку, проблеми класу. Шляхи їх рішення, спортивні гуртки та секції (виступ учителя фізичної культури). Проблеми фізичного розвитку учнів, шляхи рішення проблеми у класі (виступ класного керівника).
План проведення зборів
I. Анкетування учнів.
II. Повідомлення результатів обстеження фізичного розвитку дітей. Проводиться шкільним лікарем, медичною сестрою, учителем фізкультури.
III. Виступ класного керівника.
Анкета для учнів
1. Чи любиш ти уроки фізичної культури?
2. Чим тобі подобається займатись на уроці?
3. Що би ти хотів виправити в собі за допомогою цих уроків?
4. Що би ти хотів побажати учителю фізичної культури?
Цікавим буде порівняння результатів анкетування батьків та учнів, проведеного за цією тематикою раніше.
ТРЕТІ ЗБОРИ. РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ УРОКУ. ВІД ЧОГО ВОНА ЗАЛЕЖИТЬ?
Задачі зборів:
1. Познайомити батьків з результатами аналізу навчальної діяльності учнів класу.
2. Показати батькам досягнення та проаналізувати причини навчальних невдач школярів.
Питання для обговорення:
Аналіз уроків з різних предметів, на яких був присутній і класний керівник, проблема активності учнів на уроці.
Джерело: http://osvita.ua
Джерело: http://osvita.ua |