Невже дійсно маленький упертюх частіше буває лівшею? І чому взагалі люди діляться на лівшів і правшів? У чому їхня відмінність, в чому їх схожість? І яке значення має для Вашого малюка те, що він все воліє робити лівою рукою?
- Мій Віталік все робить лівою рукою, - не то скаржиться, не то пишається юна мама. - І скільки його не навчай, - наполягає на своєму. Вперше взяв олівець - і теж в ліву руку. Зате як малює! Немов він малював з народження. Але уявляєте... лівою рукою. Я пояснюю, що треба правою. Відбираю У нього олівець. Покауюз сама, як треба малювати. А він вередує і злиться... І правою взагалі відмовляється малювати. Що буде далі? Чи можливо його перевчити?
А чи треба взагалі намагатися переучувати такого малюка? Чим відрізняється він від інших, звичайних, на нашу думку, дітей? Лише тільки тим, що у нього домінує права півкуля. Але ж дитина народжується з двома правими півкулями. І лише пізніше, в міру розвитку особистості малюка, одне з двох починає «лівіти».
Тому мозок дорослої людини складається з правої і лівої півкуль, кожна з яких - не дзеркальне відображення іншої, а необхідне доповнення іншої, і як в одній, так і в іншій півкулі зосереджені абсолютно різні центри життєдіяльності людини. Наприклад, ліва відповідає за мову і абстрактне мислення, права - за музичну і художню творчість, образне мислення. При домінуванні лівої півкулі відчувається щастя і насолода, при домінуванні правої - страх і печаль. Ці відмінності можна продовжувати без межі, але головне, що навіть відносне домінування якоїсь із півкуль обумовлює психологічні особливості людей.
Поштовхами для перетворення однієї з правих півкуль на ліву у дітей є початок оволодіння мовою і перше усвідомлення дитиною себе. Тому після кризи 3-х років і починають вимальовуватися відмінності між «правшами» і «лівшами», вірніше, «праворукими» і «ліворукими» дітьми. Як «праворукість», так і «ліворукість» пояснюються тим, що існує перехрест нервових шляхів, що протягнулися від кінцівок до півкуль мозку. Причому при домінуванні лівої півкулі провідною, як правило, є права рука, при домінуванні правої півкулі - ліва. У третьої частини людей жодна з півкуль не домінує.
Дитина «правопівкульна» - лівша - дуже відрізняється від своїх однолітків, і не тільки тривалою впертістю. Зазвичай це особливо художньо обдаровані і дуже емоційні діти. Вони вже з трьох років набагато краще за інших дітей малюють і ліплять з глини або пластиліну. Усі відзначають їх великі музичні здібності, для них не рідкісний абсолютний слух. Але в цей же час їм властива затримка мови і ускладнення вимови різних звуків.
Така дитина безпосередня, довірлива, легко потрапляє під вплив сьогохвилинних почуттів і настроїв, плаксива, примхлива і схильна до люті і гніву, наполеглива у здійсненні бажань.
Їй з великими труднощами даються читання і письмо, оволодіння якими в ранньому віці виявляється дійсно непосильним, а в першому класі може бути каменем спотикання.
Але в цілому такі діти товариські і контактні. І якщо ми, враховуючи їх особливості, знайдемо правильні методи виховання, всі наші проблеми будуть розв'язані.
Як треба поводитися батькам з дитиною - лівшею
З огляду на підвищену емоційність і крайню вразливість такої дитини, будьте дуже чуйними і доброзичливими з нею.
Створіть сприятливий клімат для неї в сім'ї.
Не воюйте з нею з приводу частої впертості, а витівки впертості намагайтеся завуалювати якою-небудь грою.
Прийміть як належне особливість дитини і не намагайтеся перетворити її на «правшу», пояснюючи всім і їй, що «ліворуких» людей дуже багато, і це теж різновид норми.
Хваліть за найменші успіхи і заохочуйте її художній чи музичний дар, але не прагнучи «приготувати» вундеркінда.
Намагайтеся частіше робити маляті сюрпризи.
Не пред'являйте завищені вимоги до нього і не протиставляйте його іншим, звичайним дітям.
Ні в якому разі не навчайте дитину до школи читанню, письму та іноземним мовам, тобто тому, де на неї чатують невдачі, які знижують рівень самооцінки малюка.
Любіть його таким, яким він є.
Якщо після п'ятирічного віку Ви помітите у дитини незрозумілі Вам нав'язливі прагнення, побоювання або страхи, зверніться негайно до фахівця.
Як не треба поводитися батькам з дитиною лівшею
Не намагатися приховати свої кепкування з приводу того, що дитина відрізняється від багатьох, в основному все роблячи за допомогою однієї лівої руки.
Зайвий раз підкреслювати все це при знайомих або сторонніх людях
. Робити все можливе, щоб перевчити дитину, і карати, коли вона не піддається навчанню.
Намагатися доводити малюка до сліз і викликати своїми методами виховання інші негативні емоції.
Бути в основному сухим і педантичним, спілкуючись з ним.
Прагнути довести його талант до досконалості, весь час пред'являючи завищені вимоги до нього.
Вчити до школи читанню, письму та іноземним мовам, лаючи, що у нього суцільні невдачі.
Створити таку обстановку для дитини у своїй родині, щоб її самооцінка зменшувалася з кожним днем, щоб вона відчувала себе знехтуваною і нікому не потрібною.
Запам'ятайте, таке виховання зазвичай є сприятливим грунтом для розвитку неврозу або симптомів заїкуватості в малюка.
За матеріалами mamochka.kz
|