Поради
класному керівнику з проведення зборів
- Перед початком зборів краще "залишити за
дверима" поганий настрій.
- Відведіть на проведення батьківських
зборів не більше 1,5 години.
- Найприємніший звук для людини - її
ім'я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
- Перед початком батьківських зборів
оголосіть питання, які плануєте обговорити.
- Не забудьте "золоте
правило" педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про
негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
- Попередьте батьків, що не вся
інформація може стати надбанням дітей.
- Подякуйте всім, хто знайшов час
прийти (особливо татусів).
- Дайте зрозуміти батькам, що ви добре
розумієте, як важко дитині вчитися.
- В особистій бесіді оцінюйте успіхи
дітей щодо їх потенційних можливостей.
- Доведіть до батьків думку, що
"поганий учень" не означає "погана людина".
- Батько повинен піти зі зборів
з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.
Не варто
- Засуджувати присутніх батьків за
неявку відсутніх.
- Порівнювати успіхи окремих учнів і
різних класів.
- Давати негативну оцінку всьому
класу.
- Переоцінювати значення окремих
предметів.
- Обирати для спілкування повчальний
тон.
Осмислення підсумків
батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається
на самих зборах - необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення,
дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з'ясувати і
ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати
необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом
стане предметом роздумів для класного керівника.
Предметом аналізу
повинні також стати:
- явка батьків, причини відсутності;
- персональний склад батьків, які
залишилися на особисту бесіду;
- запитання батьків в ході зборів, їх
участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських
зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.
Тематика
батьківських зборів:
Початкова школа
- Психологічні та фізіологічні
особливості учнів молодшого шкільного віку.
- Режим дня і його вплив на якість
навчання.
- Світ очима першокласника.
Особливості сприйняття в учня першого класу.
- Роль читання на початковому
етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.
- Роль гри в розширенні кругозору
дитини.
- Виховання працьовитості. Розподіл
обов'язків у родині.
- Діти і гроші. Сімейний бюджет і
дитина.
- Пустощі і хуліганство - чи є
відмінності?
- Роль сім'ї у формуванні особистості
дитини.
Середня школа
- Адаптація учнів до умов навчання в
середній школі: проблеми і завдання.
- Індивідуальні труднощі школярів у
навчанні та шляхи їх подолання.
- Коли легко вчитися?
- Здібна дитина - не дар природи.
Нездібних дітей немає.
- Роль сім'ї у вихованні культури
поведінки дитини.
- Психологічні особливості
підліткового періоду. Роль сім'ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до
самостійності.
- Бачити і розуміти. Співчуття,
співпереживання і допомога дитині - гарантія миру, спокою і благополуччя в
сім'ї.
- Особливості міжособистісних відносин
підлітків.
- Психологічний стрес і підліток.
- Допомога батьків у формуванні та
розвитку вольових якостей.
- Труднощі зростання та їх вплив на
відносини між батьками та підлітками.
- Виховання дітей і "ножиці
часу".
- Роль сім'ї і школи у виборі учнями
шляху подальшої освіти.
Старша школа
- Роль батьків у процесі вибору
професії та самовизначенні підлітків.
- Особливості старшого шкільного віку.
Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.
- Труднощі особистісного росту і їх
вплив на навчання в школі.
- Взаємодія класного керівника і
батьків у формуванні класного колективу.
- Професійні наміри і можливості учнів
класу.
http://shkola.net.
ua/
Джерело: http://shkola.net.ua/ |