Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9856
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

ПТАШИНИЙ КВК "ЗАГАДКИ ПРИРОДИ"

 

ПТАШИНИЙ КВК

"ЗАГАДКИ ПРИРОДИ"

Сценарій Короткої Тетяни Олександрівни, заступника директора з навчально-виховної  облЦЕНТум

 

 

Послухай музику Землі –

В ній запах трав і сонця ласка,

У синім небі журавлі

І на долинах дивна казка.

Співає чисте джерело,

Навколо квітчане барвінком.

Та пісня людям  на добро

Лунає радісно і дзвінко!

 

Шановні друзі! Кілька років тому назад – 22 квітня, 12 американських школярів запропонували відзначати день Землі, закликавши всіх землян підтримати цю природоохоронну акцію.

Сьогодні наша  зустріч у клубі веселих та кмітливих "Загадки природи" присвячена саме цій даті, адже всі ми – земляни, всі ми прагнемо жити у чистому довкіллі, дихати свіжим повітрям, пити чисту воду, споживати екологічно-чисту  їжу, але для цього  ми повинні дбати про  природу, вивчати її.

А як знають природу учні 5-х класів  ЗОШ №31 ми сьогодні дізнаємось.

 

(Звучить музика)

 

Ведучий:        Увага! Увага! Починаємо! Клуб веселих та кмітливих відчиняє сьогодні свої двері для всіх, хто небайдужий до природи, хто уважно вивчає світ тварин і рослин, багато читає, хто вміє влучно і дотепно пожартувати, весело і корисно відпочивати. Сьогодні в нашому клубі зустрічаються дві команди: команда "Шпаки" – гурток "Юні любителі природи", учні 6-го класу ЗОШ №46 та команда "Горобці" – гурток "Юні екологи", учні 6-го класу ЗОШ №55.

            А зараз дозвольте ознайомити всіх присутніх з вельмишановним журі. Це представники флори і фауни нашого краю і нашого Центру, а саме:

            1) Жвава Синичка (Галина Віталіївна, директор облЦЕНТум);

            2) Мудра Сова (Тетяна Олександрівна, заступник директора облЦЕНТум);

            3) Пан Буряк, славний козак (Володимир Володимирович, агроном),

            а також:

            4) Діти-першоцвіти: проліска двулисна (прізвище, ім’я, школа, клас);

            5) Сон-трава (прізвище, ім’я, школа, клас).

            Все в природі взаємопов’язано, будучи в тісному зв’язку і будучи взаємокорисними, наше журі буде оцінювати наші конкурси, а підраховувати кількість балів кожної команди доручено пані Зозулі, кажуть, вона вміє рахувати – Це Олена Вікторівна, друкарка. Диск-жокей нашого клубу – Соловейко східний – Тетяна Олександрівна, диригент масових зустрічей юннатів Центру.

            І нарешті! Болільники наших команд. Друзі і помічники команди "Шпаки"! Група підтримки без підказок команди "Горобці". Сьогодні ви зможете продемонструвати ваші знання і дізнатися багато нового та цікавого.

            Отже, починаємо змагання і перше, що буде  оцінювати наше журі – це привітання команд.

            Хто першим буде виступати визначить жеребкування. Капітанів команд прошу підійти до мене.

 

(Капітани  витягують жеребки з відерця на ниточці – іграшкового  черв’яка

з номером 1 та ниску яблук з номером 2)

Ведучий:        Нагадаю, що журі працює в поті лиця і напруженному режимі за 5-бальною системою.

 

(Привітання команд)

 

Розминка. Бліц-турнір "Подумай - відгадай"

            Команда, яка першою відповідає  на запитання одерожує 1 бал. Виграє та команда, яка  набере більшу кількість балів.

1. Хто з птахів замість гнізд робить собі нори? (зимородок, ластівка-береговушка, сизоворона).

2. Які птахи самі говорять, як їх звуть? (зозуля, синиця, пищуха, галка).

3. Не птах – а літає, з хоботом – а не слон, ніхто не приручав – а на ніс сідає. (муха).

4. Яка квітка зацвітає весною найперша? (підсніжник).

5. Які квіти носять людські імена? (Роза, Васильок, Лілія, Іван-чай).

6. Хто без крил літає? (білка-летяга).

7. Хто чує ногами? (коник).

8. Мій хвіст не відрізнити від голови, мене завжди в землі знайдете ви. (черв’як).

9. Хто на собі носить свій будиночок? (черепаха, равлик).

10. Як сплять африканські слони? (стоячи).

11. В кого вуса довші за ноги? (тарган).

12. Скільки ніг у павука? (вісім).

13. В кого більш всього зубів? (равлик).

 

(Розминка ускладнюється)

 

Конкурс "Домашні тварини"

 

(Вихід Кота і Пірата (інсценізація пісні))

 

Кіт:      Я – кіт! І цим все сказано! Люди люблять мене. Вони давно зі мною дружать, ще з тих пір, як взяли мене, дикого з прадавнього лісу. Я теж їх люблю, але ще більше я люблю різні ласощі, як от: сметанка, сальце або свіжа мишка. Ось, якщо ви відповісте правильно на мої запитаннячка, мяу-мяу, то одержите також мишку. (Показує мишку за хвостик).

 

Пірат:  А я – бравий пірат – гроза морів! Я, як мій друзяка – Кіт, люблю свободу,  а також  гуляю сам пособі. Я бачив світ! Різні країни та континенти. Я пірнав глибоко в морську безодню і бачив там, хоч мовчазний, та чудесний фантастичний світ природи.

            Хто з вас, юні та допитливі, відповість на мої запитання, той одержить копчену рибку з дна океану.

 

Ведучий:        І чим більше ви отримаєте мишок чи рибок, тим більше шансів, що ви переможете. На роздуми команді дається 30 секунд. Отже, Котику, Пірате, хто перший?

 

Пірат:  Я поважаю Кота, тому нехай трішки понявкає.

 

Кіт:      Скажіть мені, друзі, чому я і всі мої родичі вмиваються язиком? (щоб не пахнути при охоті на мишей).

 

Пірат:  В морях та океанах я повсюди зустрічав створінь природи, які сплять з відкритими очима. Хто вони? (риби).

 

Кіт:      Яка моя найулюбленіша рослина, няв-няв? (валеріана).

 

Пірат:  А в кого обидва ока на однім боці? (камбали).

 

Кіт:      А чи знаєш ти температуру, яка в тебе tº тіла?

 

Пірат:  Якщо не хворію, то я і у всіх людей – 36,6.

 

Кіт:      А яка моя нормальна температура тіла? (38,6 до 39,5)

 

Пірат:  Чи вміють плавати змії? (так).

 

Кіт:      А хто з нас, піратику, краще бачить?

 

Пірат:  Звісно – ти, в тебе всі два ока!

 

Кіт:      Та ні, я не проте, хто краще чи гірше бачить – люди чи коти? (вдень я бачу в чотири рази гірше за людину, а вночі – в п’ять разів  гостріше).

 

Пірат:  У  північних морях я зустрічав цікаву  істоту – морського коника та й досі не знаю чи це звір, чи це риба. Як ви гадаєте? (риба).

 

Кіт:      Розумні діти! Як багато знають! А нам треба в дорогу вирушати, нас чекають нові пригоди, і нові моря, і нові відкриття.

 

(Музика. Вихід Кота та Пірата)

 

Ведучий:        А зараз трішки перепочинемо від запитань і спробуємо себе у конкурсі "Картинка природи веселих художників". Від кожної команди нам потрібно по 3 учасника, які вміють добре малювати і швидко  запам’ятовувати.

            Природа – це великий художник, щоразу неповторний у своїх витворах. Всі великі художники, і навіть первісні, вчились майстерності саме в природи. Бо на її палітрі  ми бачимо широку гамму кольорів, саме вона – довершений технік ліній та об’єму.

            Конкурс полягає у наступному. Я читатиму вірш, вам необхідно запам’ятати як змога більше образів і кольорів, а потім, відобразити все це у своїй картині. Отже, кожну картину створюють відразу три художника.

            Журі буде оцінювати: колективізм створення картини, вашу пам’ять, вміння малювати,  веселий настрій картини. Час виконання картини – до конкурсу капітанів. Слухаємо вірш Т.Білозерова "На радуге":

            Не во сне, а наяву –

            Что же здесь такого?

            Я на радуге живу

            В домике лиловом.

            Выбегаю по утру

            В бежевых сорочках,

            Ем в сиреневом бору

Алую морошку.

            С листьев падает роса,

            В темно-синей чаще

            Филин желтые глаза

            На меня таращит.

            Там, где свищут соловьи –

            В закоулках бора,

            Пробираются ручьи

            К розовым озерам.

            Машет белка за кустом

            Фиолетовым хвостом,

            Белорыбицы плывут

            Под вишневый мостик,

            Я на радуге живу,

            Приходите в гости!

 

(Конкурс малювання)

 

Ведучий:        Поки наші художники працюють, мабуть це вийдуть надзвичайні сюрреалістичні картини, слухаємо нашого математика – Зозулю.

 

(Слово – Зозулі)

 

Ведучий:        Отже, попереду в нас команда… Художники, мабуть, час для малювання. А в нас попереду музичний конкурс.

            Природа надихала талановитих людей не лише на написання картин, не оминули її увагою письменники, поети, композитори. Зокрема, Петро Ілліч Чайковський присвятив красі природи свій музичний  твір "Пори року". Кожному місяцю композитор присвятив невеличку музичну п’єсу, в якій передає стан природи, її настрій.

            Зараз ми слухаємо уривок музичної п’єси П.І.Чайковського. Після того, як вона прозвучить, треба визначити назву твору за варіантами запропонованих відповідей. Якщо ваша відповідь буде правильною, ви одержите 2 бали.

 

(Звучить Чайковський "Підсніжник")

 

Ведучий:        Прозвучала музика. Слухаємо варіанти відповідей:

            а) "Жнива" (місяць серпень);

            б) "Осіння пісня" (жовтень);

            в) "Підсніжник" (квітень).

            Команда "Шпаки" вважає, що це…

            Команда "Горобці" вважає, що це…

            Вірна відповідь – "Підсніжник".

            Наступний – конкурс капітанів. Поки вони налаштовуються на змагання, побачимо, що одержалось в наших художників. А щоб журі було легше оцінювати роботу наших майстрів, прошу художників виставити свої картини. Я знову зачитаю вірш, а журі оцінює наші супершвидкісні полотна за 5-ти балами.

 

Конкурс капітанів

 

Ведучий:        Поаплодуємо нашим капітанам! Якщо їх вибрала команда, то це – сміливі, рішучі, розумні, товариські діти.

            Вам необхідно дати відповідь на два запитання. Вірно відповівши, ви одержите по 2,5 балів, що в цілому принесе команді 5 балів.

            Отже, запитання перше: у лісі причаївся таємничий звір. Я буду з ним розмовляти, а ви подумайте і скажіть, хто він.

 

(Запис на магнітофоні: діалог із білочкою. Голос білочки)

 

Таємничий звір

- Угадайте, хто я? Я їм жуків і мурашок.

- Ти дятел?

- Ні. Ще я їм і джмелів.

- Ти птах осоїд?

- Не осоїд! Ще я поїдаю гусінь і личинок.

- Гусінь і личинок полюбляють дрозди.

- А я не дрізд! Ще я гризу, скинуті лосями, роги.

- Тоді, ти, певно, лісова миша?

- І зовсім не миша. Трапляється, я і сама їх мишей.

- Мишей? тоді ти, звичайно, кіт!

- Ні, ще я їм бруньки, насіння ялинок і сосен, ягоди та гриби.

- Ти дикий кабан?

- Знову не вгадав. Хто я?

 

Ведучий:        Запитання друге: а зараз "чорний ящик" у студію!

 

(Звучить музика. Вносять "чорний ящик" у студію)

 

Ведучий:        У цьому "чорному ящику" знаходиться те, що поєднує птахів, ящірок, зміїв і крокодилів. Підказка: це невеликий будиночок майбутніх дитинчат названих звірів.

 

(Звучить музика "Я тебе, конечно, верю")

 

Ведучий:        Наступний конкурс – "Віриш, а чи ні".

            Змагаються всі учасники команд. Як що ви зі мною будете згодні, необхідно підняти руку, хто помилився, той виходить з гри. Перемагає та команда, яка збереже більшу кількість учасників. Кількість учасників – це ваша кількість балів.

            Готові? Почали:

            - синичка – перелітна пташка (ні);

            - у лісі можна кричати (ні);

- у жуків вісім лапок (ні);

- білий ведмідь полює на пінгвінів (ні);

- мальок –дитинча кенгуру (ні);

- заєць спить вдень (так);

- страус вміє літати (ні);

- жаби дихають повітрям (так);

- їжак годує дитинча молоком (так);

- синичка живе у дуплі (так);

- мишка будує собі гніздо (так);

- зимуючих пташок слід підгодовувати смаженим насінням (ні).

 

Ведучий:        Підводимо підсумки. Слово надається Зозулі.

 

(Слово Зозулі)

 

Ведучий:        Наступний конкурс – "Хитринки із залу". Вболівальники одержують папірці із завданнями, на які по черзі будуть відповідати обидві команди. Час на обдумування – 30 секунд. Журі враховує ваш гумор і дотепну відповідь та оцінює в 3 бали.

 

Запитання:     1. Чому риби не розмовляють?

            2. Чому порося хрюкає?

            3. Чому кіт перескочив тип і оглядається?

            4. Коли півень несеться?

            5. Чому собака махає хвостом?

            6. Чому в дятла не болить голова?

            7. Чому у змій нема кінцівок?

 

Ведучий:        Конкурс "Пора перекусити".

            Пироги в студію!

            Пиріг перший: з варенням!

            Запрошую по одному учаснику з команди. Перед вам на блюдцях розкладено різне варення. Із зав’язаними очима, за смаком і запахом, вам треба відгадати – з яких ягід чи фруктів зварено варення. Кожна вірна відповідь – 1 бал команді. Керівникам гуртків допомогти доставити ложку  з варенням до широко розкритого дзьобика наших учасників гри.

 

(Кожен з учасників конкурсу дегустує три  види варення, після чого дає свою відповідь. Ведучий називає пірну відповідь , витягуючи з під тарілочки смужку паперу із назвою варення)

 

Ведучий:        Пиріг другий: "Начинка з капустою".

            Завдання цього конкурсу: учасники команд повинні зобразити, за допомогою пантоміми, тварину, яка живиться капустою. Конкурс оцінюється в 5 балів максимум.

 

Ведучий:        Пиріг третій: "Зоологічні перебіги".

            Запрошуються по два представники з команди. На нашому ігровому полі ви бачите по дві доріжки (крейда).  Початок і кінець доріжок відзначені кущиками. Кожен учасник команди долає відстань спочатку в образі черепахи (одягнувши на спину панцир),  на зворотному шляху перевтілюється  в кенгуру (необхідно залізти в мішок і проскакати в ньому на вихідну позицію, передавши своєму товаришу). Другий учасник гри повторює цей шлях спочатку, як кенгуру, а повертається знову черепахою.

            Перемагає та міні-команда, яка першою здолає наші "зоологічні забіги" і дістане для команди 2 бали.

 

Ведучий:        Поки пані Зозуля підраховує кількість балів нашого заключного конкурсу, а отже, вона першою буде знати ім’я переможця, слово має шановне журі.

 

(Виступ журі)

 

Ведучий:        І ось настав час оголошення переможця сьогоднішньої зустрічі.

 

 

Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: хотина (05.04.2010)
Переглядів: 5154 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz