Народні рухливі ігри
У мовному загальному розвитку дітей велику роль відіграють народні рухливі ігри, завдяки чому діти не лише фізично загартовуються. У кожній грі ми маємо чудові виховні моменти, вона становить своєрідну школу естетики і етики, завдяки грі формується поетичне мислення, мистецькі смаки, віршовані тексти дають змогу розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, прилучатися до невичерпної скарбниці української мови.
"Дощик”
Мета: розвиток уваги, орієнтування координації рухів.
Обладнання: горщик, дерев’яна ложка
Хід гри
Обирають ведучого-кашовара. Він з горщиком і дерев’яною ложкою стає в центрі, ходить по колу і "варить кашу, вимішує її ложкою”. Діти, взявшись за руки, ходять навколо нього і примовляють:
Іди, іди, дощику, зварим тобі борщику, у новому горщику.
Тобі каша, а нам – борщ, щоб густіший ішов дощ.
Учні зупиняються, а кашовар із заплющеними очима прямує до дітей і комусь із них вручає горщик, не відкриваючи очей. Кому випаде, той стає кашоваром.
Коли гра набридає, школярі зі словами:
Дощику, дощику, перестань! Ми поїдем на баштан,
Та візьмемо диньку, усім по шматочку, а тобі – ціленьку!
Всі розбігаються, підстрибуючи на одній нозі.
"На баштані”
Мета: розвиток спритності та винахідливості
Обладнання: палка для сторожа із дзвіночком
Хід гри
Діти-гравці обирають сторожа лічилкою:
Гоп, гоп, кавун. Малайди-драйди, кавун.
Мацики-брики, не спіши, наш баштан стережи!
Сторож ходить по баштану, береже свій урожай, радіє, що багато вродило кавунів і динь. У цей час школярі ховаються за кущами, спостерігаючи за дідом. Стомившись, той іде відпочити в холодок. Діти біжать на баштан зі словами:
Крадем, крадем кавуни, нема діда вдома,
Поїхав по дрова. Дрова погоріли, діда вовки з’їли.
Діти удають , ніби рвуть кавуни. Сторож помічає дітей і кидається їх ловити. Кого він спіймав, той стає ведучим сторожом.
"Піжмурки”
Мета: розвиток уваги, м’язів ніг, спритності.
Обладнання: маленький барабан.
Хід гри
Той, кому випало шукати, закриває очі долонями і, стоячи обличчям до стіни, повільно промовляє лічилку, поки решта дітей ховається:
Кобре, кобре, ховайся добре,
Хто не заховався, я іду шукать.
-- Раз, два, три, чотири, п’ять, починаю всіх шукать.
Кого спійму, шкуру знімлю,
А я шкуру не продам, зроблю з неї барабан.
Коли перших "застучу”, в барабан загуркочу –
Нехай жмуре досхочу.
І піжмурка починає шукати тих, хто заховався. У ході гри кожний школяр прагне не потрапити на очі піжмурці. Побачивши когось із них піжмурка називає його по імені і вистукує в позначеному місці, яке називається дук (там, де він жмурився). А коли той відходить від дука на пошуки, то учасники гри швидко кидаються сюди, щоб застукатися самим із словами "Тра-та-та, за себе”.
"Чабан”
Мета: розвиток м’язів ніг, спритності, тренування дихальної системи
Обладнання: маски овець, вовка, палиця
Хід гри
Ведучий – чабан. Діти зображають овець, а кілька з них – вовки. Чабан зі словами:
Ой у лісі, у ліску я овечки пасу
Вигонить овець пастися на лужок. Вівці розбігаються, пасуться. Чабан стереже їх. Зі словами:
День кінчається , овечки додому вертаються.
Через ліс біжать, а там вовки сидять –
Жене овець пастух додому. По дорозі їх перестрівають вовки, ловлять овечок і відводять до свого лігва. Чабан знову жене отару пастися. Перемагають найспритніші, найхитріші і найпрудкіші "вівці”, які після 3 – 5 разів лишаються на волі, не попадають вовку в зуби.
"Веселі старти”
Свято починається з привітання команд.
Ведучий:
Якщо хочеш здоровим бути – правило запам’ятай
Сам про своє здоров’я дбай, на лікарів цю турботу не перекладай.
Лікарі лікують хворих, здоров’я вони не творять.
Людина повинна сама дисциплінована буть і вольова.
Команди разом:
Будем з водою дружити, будем з повітрям дружити,
Будем зі спортом дружити, щоб без хвороби нам жити
1 естафета ест– "Естафета з обручами”
2 естафета – "Естафета з м’ячем”
3 естафета – "Тік-так”
Коли лунає один свисток, команда "Ромашка” кричить "Так”, коли два свистки – команда "Дружба” кричить "Тік!”. Перемагає та команда, яка найменше помилялась.
Музична пауза "Голубой вагон”.
4 естафета – "Перестрибни через канавку”
Із зав’язаними очима треба перестрибнути через "канавку”.
5 естафета – "Сороканіжка”.
Учасники присідають, кладуть один одному на плечі руки і в такому положенні добираються до протилежної сторони і повертаються назад. Перемагає та команда, яка швидше дійде.
6 естафета – "Передавання м’яча двома руками над головою”.
Гумористична пауза: "Завзятий фізкультурник” .
Уперту має він натуру, щоранку робить фізкультуру :
Легенько, ніби іграшкову, він гирю підкида пудову,
А воду, тіло обливати, йому з криниці носить мати.
Гумористична пауза: "Про Юру і фізкультуру” .
Щось із Юрою не те: щось наш Юра не росте
Він такий у нас тоненький, хворобливий і худенький,
Мов заморене курча, -- одноліткам до плеча...
Та чи знаєте ви те, чом наш Юра не росте?
Подивіться: він з дружками мчить по вулиці з книжками.
-- Звідкіля біжиш ти, Юро?
-- Я тікаю з фізкультури!
7 естафета – "Стрибки на одній і двох ногах разом”
8 естафета – "Хто більше закине м’ячиків в круг?”
Спортивна вікторина (За правильну відповідь 1 бал)
1. Які види спорту ви знаєте?
2. В яких видах спорту грають м’ячем?
3. Скільки гравців у футбольній команді?
4. Назвати вправи для ніг.
5. Що роблять із спортивним обручем?
6. Де кричать "Шайбу, шайбу” ?
7. В якому виді спорту одягають ковзани?
Підводяться підсумки, визначають переможців.
|