Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9611
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

«КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ»

ВИХОВНА ГОДИНА «КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ»

В. О. Пічко, Херсонська обл.

 

План проведення

1.    Роль молодої людини в становленні держави.

2.    Сучасна людина з точки зору людей різних професій.

3.    Моральні якості випускника.

4.    Загальна культура людини.

5.    Суспільно-правова компетентність випускника.

6.    Комунікативна компетентність.

7.    Життя — це шанс кожного.

Забирайте ж із собою в дорогу, виходячи із м’яких юнацьких літ у сувору мужність, забирайте із собою всі людські порухи, не лишайте на дорозі, бо не підберете потім.

М. Гоголь

Учитель. Добрий день, дорогі діти, шановні гості! Відомий французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що «єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування». Тому ми щиро вдячні всім, хто прийшов сьогодні до нас поспілкуватися, висловити свої думки.

Ми з вами живемо в молодій незалежній державі і відчуваємо на собі, як нелегко сьогодні жити більшості українського народу. Нашому поколінню випало складне і відповідальне завдання — відродження української державності, мови, нації.

За вас цього ніхто не зробить. Це ваш історичний обов’язок. Якою ж повин­на бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми, українці, змогли самі себе поважати? Незабаром настане мить, коли для вас пролунає останній дзвоник і ви вирушите у широке життя. Це нелегкий шлях, на якому може траплятися багато пасток. І тому в кожного з вас за плечима має бути певний багаж. Отож, що потрібно людині на життєвому шляху? З яким багажем кожен з випускників має вийти у широку путь? В чому ж повинна заключатись компетентність випускника школи взагалі і вас, випускників Станіславської школи, зокрема?

1-й учень. Я вважаю, що ми маємо взяти з собою в дорогу знання. Як сказав Гегель, «науку чисту, обов’язково для всіх, яка не гне спину ні перед ким, не схиляє покірно чоло перед будь-чим. Науку точну, мов перевірений компас, яка безпомилково вказує, де істина, а де — похибка». У нашій школі для цього є всі можливості, було б тільки бажання вчитися. Багато моїх однокласників розширюють свій багаж знань за рахунок факультативів, участі у секціях МАН, на заняттях заочних курсів різних навчальних закладів міста Херсона.

2-й учень. Людина діяльна завжди у своєму житті шукає істину. Щоб її знайти, ми повинні вчитись у мудрого царя Соломона. Послухайте притчу. Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей і запитав: «Що кожний з вас думає про світ?». «Нічого гарного в ньому немає — відповіли царевичі,— у ньому зло, жорстокість, образи, обман». «Гірко мені від ваших слів, діти мої. Бо як же можна жити і правити світом, якщо ваш розум отруєний такими думками? Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали: що ви внесете у цей світ, таким він і буде. Хай один із вас принесе у нього щастя, другий — добро, третій — мудрість, четвертий — справедливість. І знайте, що щастя — це не гроші, не влада, це — стан душі. Добро — це вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того чого, бажаєш сам. Мудрість — це невміння вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому. Справедливість — це вміння не оцінювати інших за своїми мірками». І пішли його діти у світ, але всі по одному, і тому скрізь чогось бракує. Розповівши цю притчу, цар Давид запитав сина Соломона: «То як ти правитимеш світом?». Відповів Соломон: «Я все зрозумів, батько, світ не повинен бути розділеним. Я правитиму так, щоб у ньому було все разом: і мудрість і справедливість, і добро, і щастя».

3-й учень. Чим більше ми розвиваємо і вдосконалюємо себе, чим повніше реалізуємо свої можливості, тим цікавішими ми стаємо для оточення, тим вагомішим буде наш внесок у спільну діяльність і спілкування з іншими людьми. У кожного з нас майже сформувалася система життєвих орієнтацій, яку умовно можна поділити на кілька окремих складових: 1) мета людини в житті; 2) насиченість життя. 3) задоволеність самореалізацією.

Самореалізація пов’язана зі свідомим прагненням розкрити свої сили та здіб­ності. Для цього сучасний випускник має бути здатним до саморозвитку та неперервної освіти. Що ж таке самоосвіта? Можна сказати, що це є одна з форм пізнавальної діяльності, а також, що це — свідомий рух Людини від того, ким вона себе усвідомлює, до того, ким вона прагне бути. І, мабуть, це є основним для випускника, який закінчує школу і прагне досягти високої мети в житті.

(Показує схему.)

4-й учень. Самоосвіта неможлива без наставника — учителя, який вчить нас працювати самостійно, озброює нас системою вмінь та навичок працювати з новим матеріалом, складати опорні конспекти, використовувати домашні довгострокові роботи.

Учитель. Отже, ми дішли висновку, що випускник повинен обирати сферу діяльності відповідно до своїх інтересів та нахилів, оцінювати результати відповідно до поставленої мети, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. Говорити про компетентність можна під різними кутами зору. Які якості повинна мати сучасна людина, щоб правильно визначитися у виборі професії? Чи обов’язково людині мати професію?

5-й учень. В майбутньому я бачу себе працівником служби зайнятості. Тому думаю, що вибір професії повинен відповідати не тільки здібностям та знанням учнів, а й потребам суспільства. Здобути професію — це ще не все. Треба завжди перебувати на високому кваліфікаційному рівні, знайомитися з новими технологіями, а отже все своє життя вчитися.

Учитель. Як просто було раніше. Отримував спеціаліст диплом — і починав працювати. Нині фахівця після закінчення ВНЗу переслідує страх дискваліфікації, тому професійні знан­ня треба поновлювати. Вчитися доводиться все життя. У чому ж полягає компетентність випускника з точки зору представника правоохоронних органів?

6-й учень. Я мрію стати юристом. І тому вважаю, що громадянин повинен знати закони і поважати їх. Незнання законів не є виправданням за скоєння злочину. Крім кримінального, існує цивільний кодекс, трудове законодавство, кодекс про шлюб і сім’ю. Кожна культурна людина повинна знати Конституцію своєї держави і загальну Декларацію прав людини. Громадяни не повинні бути байдужими до того, що відбувається навколо.

Учитель. Цікаво було б почути думку майбутнього психолога.

7-а учениця. Я — майбутній психолог. І вже зробила перший крок до цього. Зараз я слухач підготовчого відділення Херсонського держуніверситету. Вважаю, що кожна людина повинна бути трішечки психологом. Ідеальна людина та, що свідомо займається самовдосконаленням, яка за допомогою волі будує свій характер, свідомо оволодіває культурою людських взаємин.

8-й учень. Дейл Карнегі писав «Найбільша помилка при пошуку роботи — не знати, до чого ти здатний». Тому в нашій школі з перших років навчання з нами працює психолог, який здійснює психодіагностику.

Виступ психолога.

9-й учень. Отже, визначаючи основні риси компетентності випускника, слід зазначити:

1.    Випускник повинен мати уявлення просвіт сучасних професій і потребу в них держави.

2.    Зіставляти свої можливості з обраною професією.

3.    Володіти засобами самообслуговування.

4.    Вміти користуватися довідковою літературою з питань професійного самовизначення.

10-й учень. В. Сухомлинський писав: «Ідеал людської краси — це водночас ідеал моральності. Любов до людей — це твоя моральна серцевина». Я вважаю, що любити людей — значить вивчати, піклуватися, творити добро. Але в жодному разі не бути егоїстом. «Інженером можна стати за 5 років, учитися на людину треба все життя». Я вважаю, що людина повин­на щодня аналізувати, як прожила вона день, кому допомогла, кого порадувала, кого скривдила.

11-й учень. А я вважаю, що до моральних якостей випускника треба додати ще й патріотизм. Необхідно любити свій народ, цікавитись і знати його історію, культуру, традиції, бути готовими задля нього на пожертви і подвиги.

12-й учень. Кожен з нас є часткою людства. Тому ми, не втрачаючи своєї національної свідомості, повинні знайомитися з усіма народами і толерантно ставитися до інших націй і народностей.

13-й учень. Ми перерахували багато моральних якостей, які повинна мати людина. Але обов’язково додаймо сюди доброту, чуйність, щирість, чесність, правдивість, надійність, почуття власної гідності, працелюбність. Людина повинна захищати свої переконання, бути скромною, совісною. Який моральний ґандж у наш час є найнебезпечнішим і найнестерпнішим? Аналізуючи анкети своїх товаришів, я визначила, що це жорстокість і байдужість.

Учитель. Випускник повинен вийти зі стін школи культурною людиною. Кого можна назвати культурним? Із чого складається загальна культура людини?

14-й учень. Я вважаю, що культура починається з фізичної культури. «Здоровий дух у здоровому тілі» — гармонія, до якої закликає фізкультура, формуючи уміння керувати своїм тілом і здоров’ям. Наступне — це культура спілкування, або культура людських стосунків.

15-й учень. Важливу роль відіграє культура поведінки — бездоганні манери, уміння тримати себе в товаристві, пунктуальність, навички поведінки за столом, форми звертання до людей. «Ніщо не коштує так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість»,— сказав Сервантес.

16-й учень. Чи можна сьогодні бути культурним без знання Т. Шевченка, М. Лисенка, В. Шекспіра, не цікавлячись досягненнями науки? Один митець сказав, що людина навчилася літати, як птах, плавати, як риба, але їй залишається навчитися жити на Землі, як людині.

17-й учень. Людина — не ідеальна, але прагне до досконалості. Для нас, випускників, взірцями досконалості є наші батьки, літературні герої, відомі представники українського народу. Ось їх нам хотілося б наслідувати. (Читає вірш М. Луківа.)

Учитель. Ми сподіваємося, що кожен з вас стане особистістю з незалежним розумом, з почуттям патріотизму, гуманізму, що ви будете працьовитими людьми, які ніде, ні за яких обставин не зламаються морально і будуть відстоювати свою думку. Життя — це шанс кожного із вас. Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир випробувань. Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, дбаючи про щастя інших. Давайте за традицією візьмемося за руки й утворімо коло миру, добра, щастя, злагоди. Ваші наставники-вчителі запалили цю свічу, символ життя, щоб ви пронесли цей вогонь через усе своє життя. І, передаючи цю свічу з рук у руки, я пропоную назвати кожному з вас найцінніше в нашому житті.

 



Джерело: http://osnova.com.ua
Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: хотина (12.09.2010)
Переглядів: 4045 | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz