Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9611
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

УМІННЯ СКАЗАТИ «НІ» В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ
УМІННЯ СКАЗАТИ «НІ»
В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ
Урок - тренінг


Мета: систематизувати в учнів знання про шкоду для здоров'я вживання алкого-лю, тютюнових виробів, наркотиків. Фор¬мувати переконання, що кожна людина несе персональну відповідальність за свої рішення. Рішення, прийняте «своєю ком¬панією», не завжди правильне. Учити пра¬цювати однією командою.
Завдання: сформувати здатність до са¬мостійного вибору.
Спосіб проведення: фронтальний (увесь клас).
Обладнання: кольорові кружечки (чер¬воні, зелені, жовті), атрибути для гри «Гори», картки для гри «Вміння сказати «Ні» в ек¬стремальних ситуаціях», аркуші для ство¬рення моделі здоров'я, клей, ножиці, кноп¬ки.
Хід уроку-тренінгу
Повідомлення теми
Кожний із вас знає про шкоду тютюнопаління, алкоголізму, нарко¬манії. Але, не дивлячись на це, дехто з вас курить, а хтось про¬бував курити, когось підсвідомо тягне до цих шкідливих звичок. Тому моя мета — на¬вчити вас розібратися у своїх внутрішніх почуттях і твердо обрати позицію негативного ставлення до шкідливих зви¬чок, свідомо зробити правиль¬ний вибір для свого майбут¬нього життя.
Роздача конвертів із кру¬жечками різного кольору (жов¬тий, зелений, червоний). Клас ділиться на 3 групи, робота відбувається в групах.

Вправа «Моя модель здоров'я»
Психолог Ж.Піаже порівнював людське життя з квіткою. Спочатку брунька, потім пуп'янок, квітка й, нарешті, плід.
Я хочу порівняти ваше здоров'я з пре¬красною квіткою. Роздам вам аркуші, на яких намальовані різні квіти, а ви на¬пишіть на них усе, що знаєте про людське здоров'я (або зобразіть символічно). Керів¬ники груп одержують аркуші, учні пишуть усе, що знають про здоров'я людини.
Після того, як робота закінчена, я пропо¬ную розірвати аркуш, а потім склеїти його. «Подумайте, як важко відновити своє здоро¬в'я, після того як йому була нанесена шкода».
Після цього учні діляться враженнями про те, що вони переживали під час цієї вправи, роблять висновки.
Бесіда про куріння
З'ясовуємо, що діти вже знають про шко¬ду куріння.

Гра «Гори»
Мета: визначити, чому люди почина¬ють курити (з'ясування різних причин ку-ріння).
Таблички, на яких написані причини куріння, вивішують на дошці у вигляді гори. Учні по черзі називають причину, яку вони вважають головною (додаток 1).
Один із учнів підраховує кількість ви¬борів із кожної причини й визначає за до-помогою фігурки альпініста «найвищу вер¬шину».
Гра «Асоціації»
Курить хлопець, курить дівчинка. З чим вони у вас асоціюються, на кого вони схожі. По черзі говорять дівчатка й хлопці.
БЕСІДА ПРО ШКОДУ НАРКОТИКІВ
Анкета «Міф або реальність»
Відзначте: міф це (М) чи реальність (Р).
1. Алкоголь— це стимулюючий засіб, його вживання веде до підняття бадьорості Духу.
2. Залежність від наркотиків — це про¬сто стан душі.

3. У стані алкогольного сп'яніння вести машину небезпечно, але накурившись маріхуани, вести автомобіль можна.
4. Вперше пробуючи заборонені наркоти¬ки, підлітки звичайно їх дістають у не¬знайомих людей, старших за віком, які зав¬жди тиняються на ігрових майданчиках і в місцях, де діти проводять свій вільний час.
5. Чашка міцної кави, ковток свіжого по¬вітря або холодний душ допоможуть вам протверезитися, якщо ви маєте намір вес¬ти машину, вживши перед цим алкоголь.
6. Тютюн — наркотик.
7. Людям стає веселіше, якщо вони ви¬пили.
8. Найчастіше вживаним наркотиком є маріхуана.
9. Якщо хочеться випити, краще випити пива, ніж горілки.
10. Оскільки маріхуана підсилює увагу й гостроту сприйняття, вона допомагає збільшити творчий потенціал і стимулює навчання.
10. Коли вагітна жінка п'є або вживає наркотики, це впливає на її новонародже¬ну дитину.
11. Люди ніколи не вмирають від алко¬гольного отруєння.
12. До маріхуани звикають.
13. Сліди вживання маріхуани можна виявити в організмі людини протягом тиж¬ня після викурювання лише однієї порції.
15. Молоді люди, які починають пити алкогольні напої у віці до п'ятнадцяти років, піддаються у двічі більшому ризику почати вживати наркотики, ніж ті, хто не вживає алкоголь до закінчення підлітково¬го віку.
16. Коли діти вірять, що алкоголь не може заподіяти їм шкоди, а випивка в них асоці¬юється з «кайфом», більша ймовірність того, що вони почнуть уживати наркотики.
17. Чарка спиртного зігріває взимку.
Обговорення
Вправа «Як сказати «Ні»
Робота з табличками, що лежать на парті (до даток 2).
Ситуація: вам запропонували нарко¬тики. Чи зможете ви сказати: «Ні»? Ви¬беріть один із варіантів, написаних на таб¬личці, або запропонуйте свою відповідь. Якщо вам важко буде відповісти «ні», по¬ясніть, чому.
Підсумок уроку
Кожна група придумує побажання своїм одноліткам про те, що потрібно робити, аби зберегти своє здоров'я.
Поділіться своєю думкою про урок. Про що ви зараз думаєте, що відчуваєте?
Додаток 1
ОСНОВНІ ПРИЧИНИ, ЧЕРЕЗ ЯКІ УЧНІ ПОЧИНАЮТЬ КУРИТИ
1. Курять приятелі.
2. Невпевненість у собі.
3. Бажання бути, як усі.
4. Самотність.
5. Нудьга.
6. Тиск групи.
7. «Я — дорослий».
8. Цікавість.
9. Наслідування.
10. Інші причини.
Додаток 2
ТОБІ ЗАПРОПОНУВАЛИ НАРКОТИКИ — ЯК СКАЗАТИ «НІ»
• Ні! Мені це не потрібно.
• Ні! Це не в моєму стилі.
• Ні! Я хочу себе контролювати.
• Ні! Для чого мені конфлікти з батьками.
• Ні! Мені потрібно на тренування. Ні! В мене багато інших важливих і більш ціка-вих справ.
• Ні! Мені не подобаються наркотики.
• Ні! Я добре себе почуваю й без нарко¬тиків.

Джерело: http://"Психолог" грудень №48 2007

Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: Лесюня (01.02.2010) | Автор: Шостак Олеся E
Переглядів: 4007 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz