Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9636
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

Розвиток коммунікативних здібностей учнів початкових класів
Мета занять:
1. Розвиток комунікативних здібностей і соці­ального пристосовування дітей.
 2. Підвищення згуртованості класу.
3. Розкриття внутрішнього світу кожної ди­тини.
 4. Вироблення здібності до диференціації емоційних станів.
 5. Відпрацювання мімічних і пантомімічних здібностей.
 6. Підвищення емоційної виразності мов­лення.
 7. Подолання психологічних бар'єрів.
 8. Розвиток творчих здібностей дітей.
СТРУКТУРА КУРСУ
1—3 заняття
 Присвячені тому, щоб мотивувати дітей на вивчення своїх і чужих емоцій, наповнити змістом поняття «емоції», сприяти подоланню психологічних бар'єрів.
 4—5 заняття
На цих заняттях діти вчать­ся уважно ставитися до себе, поважати й приймати себе. Формується позитивне став­лення до інших людей.
6—8 заняття
 Спрямовані на відпрацю­вання навичок співпраці та взаємодії, на розвиток кому­нікативних здібностей та ви­роблення досвіду взаємної до­віри.
9 заняття
 Діти вчаться поведінці в си­туаціях прохання й відмови. Кожне заняття триває 1 го­дину.
ЗАНЯТТЯ 1
Мета: 1. Мотивувати дітей на вивчення власного
емоційного світу.
 2. Наповнити змістом поняття «емоції».
 3. Виховати уміння диференціювати емоцій­
ні стани, називати і передавати їх. Матеріали: картки із зображенням емоцій­них станів.
Хід заняття
1. Бесіда за темою «Що таке емоції»
Психолог. Тема нашого заняття «Що таке емоції?». Щоб відповісти на це запитання, треба пригадати, коли востаннє ви сильно здивувалися. (Психолог слухає відповіді дітей і робить вис­новки.) Психолог. А чи буває, що ви ображаєтеся? Що звичайно у вас викликає образу? (Психолог слухає відповіді дітей і робить вис­новки.) Психолог. Розкажіть, які події можуть підняти вам настрій. Як можна ваш настрій зробити радісним? (Психолог робить узагальнення.) 2. Гра «Дзеркало» Вправа на диференціацію емоційних станів. Психолог. Давайте пограємо в гру. Ви, діти, — дзеркало. Я буду дивитись у дзеркало. Нумо, дзеркальце, скажи, які емоції на моєму обличчі: радість, смуток, спокій, злість? (Ведучий зображає емоції. Діти називають їх самостійно, без допомоги. Діти повинні сидіти парами.). Психолог. А зараз пограйте в цю гру самі. Оберніться обличчям один до одного. Один з вас зображає різні емоції, а інший намагається їх скопіювати. (Потім діти міняються ролями.)
 3.Гра «Перетворення на тварин»
Психолог. У цій грі ви перетворитеся на різних тварин і покажете, що вони відчувають, переживають. Покажіть: · переляканого Зайчика, який зі страху хо­вається від вовка (сидить у кущах і тремтить); · сумного цапеня Іванка з казки про Оленку; · цікавого Єнота; · Бридке каченя; · сердитого Лева — царя звірів; · радісну, безжурну Мавпу з мультфільму «48 папуг». (Діти виконують завдання.) Психолог. Все те, що переживали, відчували тварини, яких ви показували, — це і є емоції. 4. Вправа «Від усмішки стане всім тепліше» Діти стоять у колі. Дитина з поганим на­строєм стає у центрі. Усі діти посилають їй ус­мішки. Якщо дітей з поганим настроєм не виявиться, то діти, що стоять в колі, посилають усміш­ки один одному.
5. Завдання «Вгадай емоції»
Психолог роздає картки із зображенням різних емо­ційних станів. Діти повинні сказати, який емоційний стан на них зображений.
6. Підбиття підсумків Завдання «Які емоції я знаю?» Психолог. В альбомі на­пишіть, які ви знаєте сло­ва, що передають наші відчуття та переживан­ня. Про деякі з цих слів ви дізналися сьогодні на занятті, а деякі знали й раніше. Необхідно написати якомога більше слів, що називають наші емоції.
ЗАНЯТТЯ 2

Мета: 1. Мотивування дітей на розуміння своїх і чужих емоцій.
 2. Розвиток у дітей уміння виражати свої емоції за допомогою жестів і міміки.
 3. Розвиток у дітей уміння розпізнавати емоції інших.
4. Навчання дітей різних способів виражен­ня емоцій. Матеріали: альбоми, набір карток з назвами емоцій (велика радість; радість; звичайний стан; смуток; образа).
Хід заняття
1. Гра «Чомучки»
 Вправа на елементарний аналіз емоцій і складання речень за допомогою проблемно запитання «Чому»? - Петрик веселий, тому що ... - Андрійко сердитий, тому що...
2. Гра «Передай емоцію»
Для того, щоб всі діти засвоїли правила гри, необхідно спочатку провести тренувальну гру з учасниками однієї команди.
Психолог. Отже, команди готові до змаган­ня? Усі, що стоять у шерензі, окрім останніх гравців, повинні обернутися до мене спиною. Правила цієї гри такі: при передачі емоції не можна говорити і повертатися один до одного обличчям, поки до твого плеча не торкнуться. Переможе та команда, яка швидше й точніше за всіх передасть емоцію. Психолог одночасно дає одному учаснику з кожної команди картку з назвою емоції. Після змагання потрібно з'ясувати в кожної команди, яка емоція передавалася і чи відповідає вона зав­данню. Команда-переможниця та, яка швидше за всіх передала емоцію і не спотворила її в про­цесі передавання. Змагання може проводитися в 2—3 раунди.
 3. Завдання «Список емоцій»
Психолог. Учасники команд розсаджуються на свої місця. Команди зараз виконуватимуть складне завдання: за 5 хв гравці кожної команди на одному аркуші повинні написати якомога більше емоцій. Через 5 хв необхідно зібрати у команд аркуші з назвами емоцій.
 4. Завдання «Визнач емоцію»
Психолог. В цьому конкурсі командам нале­жить серйозне випробування: вони повинні ви­значити емоцію, яку переживає дитина на зо­браженні, і придумати коротку історію, про те, як ця емоція в цієї дитини виникла. Історію можна записати. (Психолог роздає дітям різні зображення емоцій )Підказка: 1 — велика радість; 2 — радість; 3 — звичайний стан; 4 — смуток; 5 — образа, смуток. ЗАНЯТТЯ 3
Мета: 1. Підвищення емоційної виразності мови. 2. Подолання психологічних бар'єрів. Матеріали: м'яч. Хід заняття
 1. Мовна розминка «Скажи по-різному»
Психолог. На минулому занятті ми вивчали емоції. Сьогодні ми почнемо заняття з того, що пригадаємо, які емоції ми знаємо. (Діти називають емоції.) Потім психолог пропонує промовити якусь фразу, наприклад, «сніг іде», з різним настроєм: · весело; · сумно; · зі злостю; · здивовано. Обговорення виконання вправи, звернення уваги дітей на те, наскільки зміст висловлювання змінюється залежно від настрою того, хто говорить. 2. Бесіда «Що я люблю робити»
 Психолог. В школі ми всі збираємося разом, тут нас чекають друзі, вчителі. Кожний з нас — цікава особа, гідна пошани, кожний робить свій внесок у наші відносини, у справи класу. Передаючи м'яч один одному, назвіть своє ім 'я і скажіть про те, що кожний з вас любить робити і що у вас добре виходить. Можна так само сказати, чого кожний з вас міг би навчити інших дітей. (Після того, як всі діти висловляться, вони можуть сказати, чого вони хотіли б навчитися в інших.)
3. Вправа «Компліменти»
Психолог. У кожної людини є якості, за які її можна похвалити. Один добре малює, інший співає, третій завжди готовий прийти на допо­могу, четвертий добре вчиться. Подумайте, за що ви можете похвалити своїх однокласників. І пам'ятайте, що ім'я людини — найсолодший для неї звук. Коли робитимете комплімент, по­чинайте з імені. Наприклад: «Сашко чудовий друг, він завжди готовий прийти на допомогу». Після обговорення психолог ставить запитання: · Чи подобається вам робити компліменти? · Чи подобається вам чути компліменти?
ЗАНЯТТЯ 4
Мета: 1. Розкриття внутрішнього світу дитини (хто
вона є і ким хоче бути).
2. Розвиток уяви і творчих здібностей. Матеріали: аркуші, олівці. Хід заняття Коротке повторення вивченого матеріалу.
1. Вправа «Хто я?» Складання короткої послідовної розповіді про себе.
Психолог ставить запитання, дитина розпо­відає про себе.
Психолог. Сьогодні у нас заняття, на якому ми краще познайомимося один з одним. Зараз я ставитиму запитання, а ви на них відповідати­мете. Поки одна дитина відповідає, інші уваж­но послухають і постараються зрозуміти, що його тішить, а що засмучує. Запитання: · Як тебе звуть? · Скільки тобі років? · Де ти живеш? · Хто у тебе є в сім'ї? · Хто ти для своїх батьків? · Що приносить тобі радість? · Що приносить тобі смуток? · В які ігри ти любиш грати? · Хто твої друзі? Вправа допоможе дітям краще познайоми­вся один з одним, а психологу — дізнатися про індивідуально-психологічні якості кожної дитини, зрозуміти її внутрішній світ.
2. Малюнок на тему «Яким я себе бачу, і де я хочу зараз бути» Домашнє завдання: домалювати малюнок і підготувати коротку розповідь за ним. ЗАНЯТТЯ 5
Мета: 1. Учити дітей уважно ставитися до себе, по­важати і приймати себе.
2. Формувати позитивне ставлення до інших людей. 3. Підвищити самооцінку у навчанні. Матеріали: скринька, дзеркальце, альбоми, олівці.
Хід заняття
1. Переказ казки В.Кану стіна «Ведмежа і той, хто живе в річці» Психолог. Зараз я розкажу вам одну цікаву казку, а ви уважно слухайте і потім відповісте на одне запитання. Ясним сонячним днем ішло лісом Ведмежа. Ішло і співало веселу пісеньку. Дивувалися звірі, питали один в одного, куди це йде Ведмежа саме, без мами? Ніхто не знав. А йшло Ведмежа далеко, за річку. Там на великій галявині росли красиві яскраві квіти. Сьогодні в його мами був День народжен­ня, і Ведмежа хотіло нарвати їй великий бу­кет. Ішло Ведмежа і зустріло дідуся їжака та при­віталося з ним. — Куди ти йдеш? — запитав їжак Ведмежа.
Ведмежа розповіло їжаку все і пішло далі.
У тіні під кущем лежав Заєць. Ведмежа не помітило його і ненавмисно наступило на ньо­го. Від несподіванки той підскочив як ужале­ний. — Ти кого злякався? — запитав Заєць. Я не злякався, — схитрувало Ведмежа. — Я спіткнувся. — І розказав Зайцю, куди і навіщо йде. - А ти не боїшся того, хто в річці живе? — здивувався Заєць. Ведмежа не знав, хто в річці живе, але відповів хоробро: — Ні, не боюся. Прийшло Ведмежа на берег річки, загляну­ло у воду і побачило того, хто в річці живе. Зля­калося, але не видало себе, а скривило йому страшну гримасу. Той, у свою чергу, теж скривив гримасу. І вона була такою страшною, що Ведмежа не витрима­ло і втекло. Воно бігло швидко, не озираючись. Знову наступило на Зайця. — Ти візьми велику палицю і покажи йому її, — порадив Заєць. Ведмежа так і зробило. Але у того, хто в річці живе, теж була палиця. Ведмежа замахнулося своєю палицею. Той, хто в річці живе, погрожував йому своєю. І малень­кому Ведмежаті стало так страшно, що він пом­чав у ліс. Зупинилося воно, побачивши їжака. Сіло й заплакало: Я боюся того, хто в річці живе, і не можу перейти через річку на галявину. Я не нарву квітів
для мами. А ти піди й усміхнися тому, хто в річці живе. Тільки усміхнися і все, — сказав їжак. І знову Ведмежа пішло до річки. Тут воно нахилилося і боязко, але привітно посміхнуло­ся тому, хто живе в річці. І той посміхнувся Ведмежаті привітно й лас­каво. — Ура! — закричало Ведмежа. — Тепер ми з ним дружитимемо! — і зраділе перейшло на інший бік річки. Ведмежа поверталося додому з великим букетом квітів, співало веселу пісеньку. — Він зовсім не поганий, той, хто в річці живе! — сказало Ведмежа їжаку. Помовчало трішки й запитало: — Дідусю їжак, а хто живе в річці? Їжак розсміявся. — Гаразд, я запитаю в мами, — сказало Вед­межа. Запитання учням: — Кого побачило Ведмежа в річці?
 2. Вправа «Віддзеркалення у воді»
Вправа виконується в парах і є продовжен­ням першої вправи.
Психолог. Один з вас буде Ведмежам, ін­ший — тим, хто живе в річці. Станьте один про­ти одного і уважно виконуйте мої команди: — Ведмежа скривило страшну гримасу. — Ведмежа замахнулося своєю палицею. — Ведмежа привітно посміхнулося тому, хто живе в річці. Запитання учням: — Кого побачило ведмежа в річці? — Що ти відчував, коли твій партнер скри­вив тобі гримасу (замахнувся на тебе палицею, посміхнувся)? — Що тобі було приємніше робити: кривити гримасу, замахуватися палицею, усміхатися? — Як ви думаєте, чи всі з вас правильно вико­нували мої завдання, адже в річці все відобра­жається так само, як і в дзеркалі? Психолог. Ви знаєте, що в кожній казці є зер­но правди. І наша зла, страшна гримаса може налякати не тільки іншу людину, але і нас самих. Замахуючись на іншого палицею, ми замахуємося на себе, усміхаючись іншому, ми усмі­хаємося самі собі.
3. Вправа «Чарівне озеро»
Для вправи знадобиться скринька, в яку не­обхідно наперед покласти невелике дзеркало круглої форми. Всі учасники сідають у коло і закривають очі. Психолог. Зараз ви передаватимете один од­ному скриньку. Той, хто отримує її, повинен розплющити очі і заглянути всередину. Там, у «маленькому чарівному озері», ви побачите найунікальнішу та найнеповторнішу людину в світі. Посміхніться їй. Після того, як у скриньку загляне кожний, психолог ставить учням запитання: — Як ви розумієте значення слова «унікаль­ний»? — Хто ж найунікальніша й найнеповторніша людина в світі? — Як відповіла вам ця людина на вашу ус­мішку? — Як же ми повинні відноситися до унікаль­ної і неповторної особистості? Психолог. Ми з'ясували, що кожна людина — це унікальна і неповторна особистість, одна-єдина у своєму роді. Тому ми повинні дбайливо, з любов'ю й пошаною ставитись до себе й ото­чення, цінувати своє життя і життя кожної лю­дини, приймати себе та інших такими, які вони є, тобто ставитися до себе та інших з терпиміс­тю.
4. Вправа «Похвали себе й інших»
Учасники діляться на дві підгрупи. Одна підгрупа утворює зовнішнє коло, інша — внутрішнє. Учні стоять обличчям один до од­ного. Психолог. Якщо ми не навчимося знаходити в собі позитивні якості характеру, говорити про них оточенню, ми не побачимо нічого позитив­ного і в іншій людині. Тому зараз кожний пови­нен сказати партнеру, що йому в ньому подо­бається. Партнер, вислухавши вас, повинен ска­зати: «А крім того, я...» — і продовжити говори­ти компліменти на свою адресу. Наприклад, Сашко говорить Вірі: «Віра, ти дуже добра людина, мені подобається, що ти завжди допомагаєш іншим у біді». Віра продов­жує: «А крім того я щедра...» Потім Віра повин­на похвалити Сашка. Після обміну компліментами учні, які сто­ять у зовнішньому колі, пересуваються за годин­никовою стрілкою і повторюють завдання з но­вим партнером. Запитання: — Що ти відчував, коли говорив комплімен­ти іншим учасникам? — Що ти відчував, коли тобі говорили комп­ліменти? — Чи легко було похвалити себе?
 5. Малюнок на тему «Віддзеркалення у воді» Домашнє завдання: домалювати малюнок. ЗАНЯТТЯ 6
Мета: розвиток комунікативних і творчих здібностей. Матеріали: аркуші, олівці.
 Хід заняття
1. Гра «Звірі на болоті»
Психолог. Зараз ми пограємо в гру. Грають усі діти. Вони — тварини, які потрапили в болото. У кожного по три «деревинки» (аркуші). Вибра­тися можна тільки парами і лише по «деревин­ках». Поодинці і без деревинок перебратися че­рез болото не можна. (Діти «перебираються» через болото, викори­стовуючи всі три деревинки.) Психолог. А зараз вам потрібно перебратися назад. Але: в одного зі звірів зламалися і пото­нули дві деревинки. Щоб він не потонув, йому може допомогти його партнер. Партнер повинен швидко зміркувати, як допомогти потерпілому. В ролі потерпілого й ря­тівника повинна побувати кожна дитина. Оцінюється готовність прийти на допомогу і запропоновані варіанти порятунку. Психолог: — Як ви вважаєте, чи зміг би перебратися на інший берег той «звір», у якого залишилася одна деревинка, без допомоги? — Як ви вважаєте, в житті потрібно допома­гати одне одному? (Обговорення випадків взаємодопомоги в класі. Підбиття підсумків.)
 2. Малювання Усі врятувалися, вибралися з болота і влаш­тувалися в теплому затишному будиночку. У вікно будиночка яскраво світить сонечко. Треба намалювати будиночок і того, хто в ньому житиме (у кожного свій звір). Потім із закритими очима домалювати со­нечко.
ЗАНЯТТЯ 7
Мета: 1. Відпрацювання навичок співпраці та взає­модії. 2. Розвиток комунікативних здібностей. 3. Вироблення досвіду взаємної довіри. Матеріали: крейда або мотузка.
Хід заняття 1. Гра «Гірська стежина»
Прірва завширшки 2 метри, місток і стежи­на завширшки 20—25 см, (обмежені мотузкою або обкреслені крейдою). Психолог. Уявіть, що ми високо в горах. Пе­ред нами прірва, через яку треба перебратися. Ви підете назустріч одне одному. Потрібно не впасти у прірву. Пам'ятайте, Що ви йдете по дуже вузькій стежині і вузькому містку. Діти розбиваються на пари, рухаючись на­зустріч один одному, перебираються через прірву. (Обговорення.) Психолог. Яка пара пройшла краще за всі? Чому? Оцінюється активність, увага до партнера, взаємодопомога, варіанти вирішення проблеми й вибір найвідповідальнішого, а також час ви­конання.
 2. Гра «Очеретинка на вітру» Психолог. Станьте в коло дуже близько один до одного. Це не звичайне коло, а чарівне. Воно чарівне тому, що діти, які стоять у колі, роби­тимуть все для того, щоб той, хто стоїть у центрі, пережив дивні відчуття. Хто з вас хотів би пер­шим стати посередині? Ставай у центрі, ноги постав разом, тримайся прямо. Усі інші, підніміть руки на рівні грудей. Коли наш доб­роволець падає у ваш бід, ви повинні його піймати і тихо повернути у вихідне положен­ня. При цьому дуже важливо, щоб учасник у центрі стояв дуже прямо, неначе він дерев'я­ний. Психолог також стає в коло і показує, як по­трібно ловити дитину. Протягом всієї гри не­обхідно допомагати і підстраховувати гравців. Бажано, щоб у центрі кола побувала кожна ди­тина. Обговорення: Психолог ставить запитання: — Як ви почувалися в центрі кола? — Чи довіряли ви колу? — Кого ви побоювалися? — Що для вас було найважчим? — Чи пробували ви заплющити очі? — Що ви відчували, коли були частиною кола? — Чи важко вам було утримати інших? — Чи добре ви впоралися із своїм завданням разом?
3. Підбиття підсумків Тільки допомагаючи одне одному, уважно прислухаючись до партнера, відмовляючись від упертості, можна подолати труднощі. Особлива роль — взаємна довіра. ЗАНЯТТЯ 8
Мета: 1. Відпрацювання навичок співпраці і взає­модії. 2. Розвиток комунікативних здібностей.
 3. Формування уміння взаємодіяти. Матеріали: пов'язка на очі.
Хід заняття
 1. Гра «Корабель серед скель» Психолог. Станьте, будь ласка, утворюючи велике коло. Усі, хто його утворюють, будуть берегом. Вони повинні узяти один одного за руки. Усередині кола знаходиться море. Але це дуже небезпечне море, оскільки в ньому є кілька небезпечних круч. Ці «кручі» трохи пізніше ми зробимо зі стільців. Один з вас буде кораблем, а інший — капітаном. «Кораблю» ми зав'яжемо очі, а капітан керуватиме ним за допомогою слів. При цьому він так повинен керувати, щоб не натрапити на жодну кручу. Обговорення: — Що ти відчував, коли був кораблем? — Чи почувався ти достатньо безпечно зі своїм капітаном? — Що ти відчував, коли був скелею? 2. Гра «Правда чи брехня?» Психолог. Зараз нам потрібні три добро­вольці, які готові першими спробувати запро­поновану гру. Один з вас буде шукачем скарбів. Йому зав'яжуть очі і після цього він повинен буде знайти скарб. Скарбом буде монета, покладена на деякій відстані від шукача скарбів. Двоє інших виконуватимуть ролі доброго і зло­го чарівників (дівчаток називайте феями). Доб­рий чарівник, кажучи шукачу скарбів, куди йому потрібно йти, щоб знайти скарб, завжди повідом­ляє правду. А злий чарівник завжди бреше і посилає шукача скарбів в помилковому напрямі. Шукач скарбів не знає, хто з них говорить прав­ду, а хто брехню. Тому йому буде дуже важко. Оскільки гра може затягнутися надовго, ба­жано обмежити шукача скарбів часом для того, щоб всі члени трійки побули в ролі шукача скарбів. Після того, як діти опанують правила гри, можна проводити гру одночасно в кількох трійках. Обговорення: — Як ти, будучи шукачем скарбів, з'ясував, хто був добрим чарівником, а хто — злим? — Що ти робив, щоб увійти в довіру до шука­ча скарбів? — Що ти відчував, коли був чарівником? — Що ти відчував, коли був шукачем скарбів?
ЗАНЯТТЯ 9
Мета: 1. Вироблення навичок комунікативної взаємодіі. 2. Навчити дітей поведінки в ситуаціях прохання й відмови.
Хід заняття
 1. Поведінка в ситуації прохання й відмови Психолог читає діалог за оповіданням К.Ушинського: «Погано тому, хто добра не ро­бить нікому». Грицько! Позич мені на хвилинку олівець!
А Грицько у відповідь: Носи свій, мій самому мені потрібен. — Грицько, допоможи мені покласти книги в сумку. А Грицько у відповідь: — Книги твої, сам їх і клади. Психолог. А зараз відповідайте на запитання: — Про що попросив хлопчик Грицька? — Як він попросив? — А як треба було попросити? — Які слова доречно вживати в проханні? — Чи виконав Грицько прохання? — Як Грицько відмовив товаришу? — Якою можна назвати відмову Грицька? — Що робити, якщо не можна виконати про­хання? — Чи треба уміти відмовляти? — Якою повинна бути відмова, щоб не обра­зити людину?
2. Гра-драматизація «Дай» Психолог нагадує, що дуже багато залежить від того, як попросити людину про якусь пози­ку, яким тоном, у якій атмосфері, з яким на­строєм висловити своє прохання. Повторюють і уточнюють такі моменти: — Як правильно попросити те, що ти хочеш отримати? — Що робити, якщо вам відмовили?
Потім пропонують вибрати собі партнера і жартівливо попросити його про деяку позику (зошит, ручку, олівець, аркуш тощо). Після обговорення в парах обговорюють кра­щий варіант прохання.
3. Гра «Тух-тібі-дух» Психолог. Настав час закінчувати наші занят­тя. На завершення я хочу дати вам один рецепт зняття негативних настроїв і відновлення сил у голові, тілі й серці. Я повідомлю вам зараз особ­ливе слово. Це чарівне заклинання проти пога­ного настрою, проти образ і розчарувань, проти того, що псує настрій. Щоб чарівне слово подіяло по-справжньому, вам необхідно: ходити по класу ні з ким не роз­мовляючи; тільки-но вам захочеться поговори­ти, зупиніться навпроти одного з дітей і тричі сердито-сердито вимовте чарівне слово «тух-тібі-дух». У цей час інший учень повинен стояти й тихо слухати, як ви вимовляєте чарівне слово, але він не повинен нічого відповідати. Але якщо він захоче, він може відповісти вам тим самим: тричі сердито-сердито вимовити: «тух-тібі-дух». Підготувала практичний психолог Козацького НВК Олеся Шостак
Шукати схоже:
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: хотина (10.01.2010)
Переглядів: 2993 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz