Психологічна гра «Мій гендерний дисплей» - Соціально-психологічна служба - Заступник з виховної роботи
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9497
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

Психологічна гра «Мій гендерний дисплей»

Психологічна гра «Мій гендерний дисплей»

(для підлітків і юнацтва)

Ціль:

-  Сприяти самовираженню юнаків та дівчат (з акцентом на статеву ідентифікацію учасників);

-  Формування вміння організовувати оптимальне спілкування з особами протилежної статі, попереджати і конструктивно вирішувати конфлікти, здійснювати емоційну та поведінкову саморегуляцію;

-  Сприяти усвідомленню власної позиції в спілкуванні в контексті статевих відносин;

-  Прищеплення поваги до представників протилежної статі.

Обладнання та матеріали: м’ячик; плакати; фото для колажу; аркуші ватману; маркери, аудіо записи, магнітофон.

Хід гри

             I.      Вступне слово психолога-ведучого.

Дорогі діти! Юнаки та дівчата (дівчатка та хлопчики). Сьогодні ми приймемо участь в одній цікавій та пізнавальній грі. А пізнаватимемо як самі себе так і оточуючих. Гра називається «Мій гендерний дисплей».  Але спочатку познайомимося ближче.

          II.      Знайомство

Учасники перекидають один одному м’ячик, при цьому називають своє ім’я разом з позитивною рисою свого характеру. Потім м’ячик йде у зворотному напрямку, а учасники називають ім’я та рису характеру того, кому кидають м’ячика.

       III.      Вправа «Гендерна роль» (Соціально-психологічний аналіз гендерних ролей, розвиток вміння встати на невластиву для своєї статевої групи позицію та з цієї позиції охарактеризувати переваги й недоліки виконуваної тендерної ролі)

Ведучий. Роль -  це те, у що ми граємо, вона має свою ціль, тактику й стратегію. Гендерна рольце розподіл праці, прав та обов’язків у відповідності до статі. Усвідомлювати, які ролі ми граємо, впізнавати, які ролі грають оточуючі, необхідно для більш ефективної взаємодії з іншими людьми. Будь яка роль  несе, з одного боку, вигоду, з іншого боку, створює певні труднощі.

Зараз ми розділимось на дві групи: групу юнаків і групу дівчат. Ваше завдання – з використанням фото колажу та маркерів опишіть сімейні ролі (юнакам – «домогосподарки», дівчатам – «здобутчика») за наступними параметрами:

  • лозунг (ідея ролі);
  • переваги ролі;
  • недоліки ролі;
  • цінності  ілі, переконання);
  • дії, в яких вона себе проявляє;
  • необхідні здібності (вміння);
  • сфера реалізації роліім, виробництво).

По закінченні виконання завдання кожна з груп зачитує опис ролі, яку частіше всього доводиться виконувати представникам не своєї, а протилежної статі.

Групова рефлексія:

Які труднощі були при виконанні вправи?

Яка гендерна роль має більше негативних сторін?

У чому Ви бачите негативні наслідки прийняття в сімї лише одної роді?

Чи змогли б Ви взяти на себе в повному об’ємі виконання цієї ролі в своїй сімї?

       IV.      Вправа «Ода статі».  Складання сенканів.

Ведучий. Шановні учасники гри, зараз я пропоную скласти своєрідні оди для статевих груп, які Ви щойно презентували.  Кожній команді я роздаю структуру японського сенкану, за допомогою якого Ви маєте виразити своє відношення до представників протилежної команди (юнаки – про дівчат, а дівчатам – про юнаків)

Структура сенкану:

– Один іменник.

– Два прикметника.

– Три дієслова.

– Фраза з чотирьох слів (выражающая відношення).

– Одно слово – асоціація на задану тему.

Захист сенканів.

          V.      Вправа «Психологічні позиції в спілкуванні» (розвиток рефлексії, аналіз учасниками своїх статевих позицій)

Ведучий. Як співається в одній дитячій пісні «Из чего же, из чего же, из чего же сделаны наши девчонки. Из чего же, из чего же, из чего же сделаны наши мальчишки.» Я пропоную Вам продовжити нескінчені речення. (на аркушах)

Всі дівчата…                                              Дівчата ніколи…

Всі юнаки…                                               Юнаки ніколи…

Я завжди…                                                 Дівчата завжди…

Я ніколи…                                                  Юнаки завжди…

Згідно Е. Берну, існує чотири типа психологічних позицій, які приймаються людиною відносно себе та інших.

1.«Я – о’кей, Ви – о’ кей».  Це позиція Принців та Героїв, Принцес та Героїнь. Це психологічно здорова позиція. Люди з такою позицією можуть конструктивно вирішувати свої проблеми, визнають значимість інших людей.

2.«Я – о’ кей, Ви – не о’ кей».  Це позиція людей, які почувають себе обманутими. Вони докоряють інших у своїх помилках, обманюють та принижують оточуючих.

3.«Я - не о’ кей, Ви – о’ кей». Це позиція людей, які відчувають своє безсилля, коли порівнюють себе з іншими. Така позиція призводить до віддаленості від людей, до депресії.

4.«Я – не о’ кей, Ви – не о’ кей».  Позиція тих, хто губить інтерес до життя, позиція відчайдушності та марності.

Таких позицій в людини дві: одна є загальною, друга – статевою. Деякі люди приймають позицію, вважаючи, що одна стать - о’ кей, а інша – не о’ кей, наприклад: «Дівчата завжди по своїй вдачі мякі, а юнаки – грубіяни». Прийнявши таку позицію, людина старається закріпити її, вона стає його життєвою позицією.

Давайте зараз проаналізуємо свої записи речень з точки зору психологічних позицій, які за ними криються.

Рефлексія:

В якому світлі Ви бачите представників своєї статі, протилежної?

Згадайте, будь ласка, хто впливав на формування Ваших статевих позицій?

Чи замислювались Ви до якого типу відноситься Ваш зовнішній вигляд: до виключно фемініного, виключно маскуліного, помірно фемініного чи помірно маскуліного? (короткі коментарі ведучого: фемінінність – нормативні уяви про соматичні, психічні й поведінкові властивості, що характерні для жінок; маскулиність - нормативні уяви про соматичні, психічні й поведінкові властивості, що характерні для чоловіків)

Чи не хотілося б Вам змінити свій гендерний дисплей? Якщо так, то як?

     VI.  Підсумкова вправа «Згадати все»

            Учні сидять по колу. Ведучий кидає м’яч будь якому з учасників в руки і задає питання за темою гри. Учасник, якому кинули м’яч, відповідає на питання, кидає м’яч іншому й задає наступне питання стосовно гендерного дисплею учня, або повертає м’яч ведучому й той задає питання наступному учаснику.

VII.          Ведучий. Таким чином, сьогодні кожен з учасників гри зробив для себе спробу в гендерній само ідентифікації,  віртуально намалював свій гендерний дисплей, перевірив свої гендерні почуття та ідеали. Всі ми різні,  але кожен з нас має право на існування та повагу. Щасти Вам, дорогі друзі! Та прошу заповнити

Бланк зворотнього зв’язку

(письмова рефлексія, заповнюється кожним учасником особисто в кінці гри)

Оцініть, будь ласка, проведену гру по 10-бальній системі:

Чи була інформація для Вас

·         - доступною   ________________

·         - новою           ________________

·         - цікавою  ________________

·         - корисною      ________________

Особливо сподобалось ____________________________________

Не сподобалось на дискусії_________________________________

Ваши пропозиції й побажання ___________________________

До побачення!

 

 

Самарська Марія Василівна
Посада: практичний психолог.
Місце роботи: Білозерська школа № 18 Добропільської міської ради Донецької обл.

За матеріалами: Освіта.ua

 

 

Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: хотина (22.01.2012)
Переглядів: 1133 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz