Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9602
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

«Гармонія, природа і людина»

Психолого-педагогічний тренінг: «Гармонія, природа і людина».

 

Психолог. Вітаю всіх учасників нашої зустрічі!

Мета: 

-          формувати екологічні установки педагогів, насамперед подолання прагматичного ставлення до природних об'єктів;

-          виховувати любов до природи, ощадливе ставлення до неї;

-          намагатися розширити індивідуальний екологічний простір.

Тренінг розрахований на вчителів з навчально - виховної роботи. Група налічує 20 вчителів.

Обладнання: демонстративний матеріал: плакати „Наші правила”, бейджики, аркуші  паперу, ручки.

 

Хід заняття

Прийняття правил роботи групи

Психолог. Як ви знаєте, всі люди поділяються на дві категорії: одні вважають, що правила існують для того, аби їх дотримуватись, а інші переконані, що правила існують для того, аби їх порушувати. До якої категорії належимо ми? Звичайно, порушувати правила інколи буває дуже приємно, але ми як цивілізовані люди будемо спілкуватись, дотримуючись певних правил. Для чого це потрібно? Для того, щоб нам на зустрічі було:

·         приємно;

·         цікаво;

·         безпечно;

·         корисно.

Як же будемо спілкуватися, щоб досягти такого результату?Я пропоную такі правила роботи групи  погляньте на дошку, чи погоджуєтесь ви з ними?

 

 Правила групи:

1.     ДІЯТИ ЗА ПРИНЦИПОМ «ТУТ І ТЕПЕР».

2.     ДОТРИМУВАТИСЯ ПРИНЦИПУ ДОБРОВІЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ.

3.     БУТИ ПОЗИТИВНИМ ДО СЕБЕ ТА ІНШИХ.

4.     БУТИ ВІДКРИТИМ І ВІДВЕРТИМ ПІД ЧАС СПІЛКУВАННЯ.

5.     ГОВОРИТИ ЛИШЕ ВІД СВОГО ІМЕНІ.

6.     ДОТРИМУВАТИСЯ ПРИНЦИПУ ТОЛЕРАНТНОСТІ В РОБОТІ.

7.     ДІЯТИ ЗА ПРАВИЛОМ ДОДАВАННЯ: «Я» + «ТИ» + «МИ»

8.     ЦІНУВАТИ ЧАС – СВІЙ І ЧУЖИЙ.

9.     ДОТРИМУВАТИСЬ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ.

Вправа « Презентація власного імені»

Психолог. Усі ми знаємо імена людей, які тут зібралися, але давайте спробуємо за допомогою літер імені дізнатися більше одне про одного.

Наприклад:

* О – оптимістична;

– комунікабельна;

*С – стримана;

*А- активна;

– надійна;

- автономна.

(Охочі записують власні характерстики).

 

 

 

Вправа «Струм»

Мета: створення позитивного емоційного тла зустрічі, згуртування групи, активізація уваги учасників.

Усі беруться за руки, утворивши одне велике коло. Ведучий потискує руку сусіда праворуч, той передає « струм» далі по колу. Коли потиск - струм доходить до ведучого, він спрямовує його в інший бік.

Вправа «Дерево надій» (Очікування від семінару)

Мета: Допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікуванння від роботи в групі.

Психолог пропонує кожному учаснику заняття:

1.     Написати  на стікерах( у формі квітів) кількома словами свої очікування від заняття.

2.     По черзі наклеїти їх на дерево.

Експрес - повідомлення психолога:  

Мета: ознайомити всіх учасників тренінгу з сучасними підходами до екологічної освіти учнів.

Екологічна освіта- це ще й екологія особистості, свідомості, душі, кулуари. Екологічна культура учнів є основою знань про морально – етичні норми і правила, що робить її основним регулятором поведінки.

Основний зміст екологічної освіти полягає у формуванні мотиваційних основ екологічної свідомості дитини. Екологічні знання мають стати засобами, які використовують для практичної діяльності та відповідно її мотивують.

 

Головними завданнями екологічної освіти учнів є:

·         розвиток естетичного відчуття світу природи;

·         суб'єктивізація відносин зі світом природи;

·         засвоєння учнями елементів екологічної культури ( історія, державність, народна медицина рідного краю).

·         формування постійної потреби зміцнювати власне здоров'я;

·         засвоєння учнями перлин народної мудрості про дбайливе ставлення до довкілля;

·         виховання справжньої любові до природи, бажання піклуватися про рослини і тварин, негативного ставлення до їх знищення;

·         стимулювання допитливості та зацікавленості у пізнанні природи;

·         формування навичок культурної поведінки у довкіллі.

 

Вправа « Квіти в моєму житті»

Мета: розвиток екологічного світогляду, порівняння себе з об'єктами природи.

Психолог пропонує кожному уявити себе квіткою, розповісти,якого вона кольору,де росте,що є навколо. Кожний учасник малює квітку,з якою він себе асоціює,наприклад: «Сьогодні я привітна й ніжна,як ромашка,а завтра буду колючою,як троянда».

 

Мова квітів:

-айстра-сум;

-волошка-простота,ніжність;

-вереск – самотність;

-гвоздика- мужність, стійкість, солідарність, повага;

-дзвоник польовий-вдячність;

-льон-символ дівочої вроди;

- конвалія- таємничість;

- мак – краса, молодість, мудрість, доброзичливість;

- мальва- краса, холодність, педантичність;

- нарцис- гордість, самозакоханість;

-первоцвіт – розчарування в почуттях;

-підсніжник-чистота,вірність;

-півонія-довголіття,здоров’я;

-троянда-чуттєвість,кохання; ,здоров’я;

-ромашка-кохання,мир, ніжність;

- фіалка- сором'язливість, скромність, довірливість;

- лілія – чистота, справедливість;

- іриси – багатогранність, інтерес до життя;

- орхідея – свобода, самостійність, упевненість у собі;

- хризантема – розсудливість, справедливість, критичність;

- лотос- вразливість, чутливість, емоційність;

- гербера- бажання привернути до себе увагу, демонстративність, упевненість.

 

Мова кольорів:

-червоний-енергія,активність;символізує життя,свободу,урочистість;

-білий-нейтральний;символізує чистоту;

-блакитний-холодний,пасивний;симв.довіру,безкінечність,сум;

-жовтий-теплий,веселий;симв.світло,життя,радість, повагу до старості;

-зелений-спокійний,серьозний;симв.мир,спокій,надію;

-рожевий-ніжність,мрійливість,спокій;

-фіолетовий-мудрість,урівноваженість;

-синій-спокійний,сентиментальний;симв.довіру,безкінечність,сум.

 - жовтогарячий, помаранчевий- зрілість, прагнення до мети;

 

Вправа « Заморочки з діжки».

Психолог пропонує представникам усіх команд по черзі « діставати» запитання із діжки і відповідати на них. На роздуми – по 10 секунд. Розділіться на 3 команди кожному по 2 запитання.

·         В якому віці починають чергувати в куточку природи? ( У старшому дошкільному віці.)

·         З якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? ( Від народженн.я)

·         Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня? ( Спостереження.)

·         З чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом? ( З розглядання.)

·         Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? ( Дидактичні ігри.)

·         Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? ( Екскурсія.)

 

 

 

 

 

Вправа « Храм тиші»

Мета: розслаблення учасників тренінгу.

Підготовка.

Вмостіться зручніше..Руки вільно покладіть перед собою… Розслабте спину… Заплющіть очі… Розслабте всі м'язи..Ви робите легкий і глибокий вдих.. Спокійний і довгий вдих.. Без зусиль вільно і легко дихаєте.. Ваші ноги торкаються підлоги..Ваші руки торкаються стільчика.. Ви відчуваєте їхню опору.. Підтримку..

Занурення

Уявіть, що ви прогулюєтесь околицею багатолюдного, великого міста..Спробуйте відчути, як ваші ноги торкаються бруківки.. Ви робите крок за кроком.. Зверніть увагу на перехожих.. Роздивіться їхні обличчя, фігури.. Вони проходять поруч стривожені, спокійні. Закохані. Байдужі, веселі.. Довкола руху й шуму, людей, автомобілів, яскравих вітрин і кольорових реклам.. Зупиніться..Прислухайтесь до своїх відчуттів.. Тепер поверніть за ріг і прогуляйтеся тихою алеєю.. Ви помічаєте великий будинок. Що вирізняється своєю архітектурою, незвичністю.. Ви підходите, торкаєтесь важких, різьблених дверей, на яких читаєте: « Храм тиші». Ви розумієте – це місце, де не чути звуків суєти, де ніколи не вимовлено марного слова.. Ви відчиняєте прохолодні двері, входите – й одразу вас огортає повна спокою тиша.. Ви відчуваєте, як у цій тиші звільняєтесь від напруження.. Ви відчуваєте, як  звільняєтесь від емоційного навантаження.. В цьому будинку ви наповнюєтесь спокоєм.. Зараз вас нічого не хвилює, нічого не бентежить, ви звільняєтесь від усіх турбот.. Вся ваша свідомість наповнюється спокоєм..( Пауза 1- хв..)Коли ви захочете покинути будинок, штовхніть дерев'яні двері вийдіть на вулицю. Як ви почуваєтесь тут? Насолодіться своїми відчуттями, повнотою життя. Ви запам'ятали дорогу, яка привела вас до храму тиші, щоб іноді повертатись сюди?

Глибоко вдихніть та видихніть. Спокійно розплющуйте очі.

Дякую за увагу!

 

психолог Бочечківського НВК Конотопського району, Сумської області Шаповалова О.А.

 

Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: хотина (25.10.2012)
Переглядів: 717 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz