Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9632
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба

Ефективне спілкування зі своєю дитиною

Тренінг для батьків

Тема: Ефективне спілкування зі своєю дитиною.

Мета: показати  батькам ефективні методи спілкуванню зі своїми дітьми – підлітками.

Обладнання: папір формату А-4, А-3, ручки, фломастери, дошка або фліп-чарт, стікери, малюнок «Квітка», ватман для правил, скотч.

План

І. Вступна частина.

    1. Вправа «Разом з дитиною я люблю…».

    2. Правила.

    3. Тема, ціль зустрічі з батьками.

    4. Очікування.

ІІ. Основна частина.

1.     Вправа «Мені моя дитина розповідає про…»

2.     Вправа «Спілкування».

3.     Мозковий штурм.

4.     Інформаційне повідомлення «Теми для спілкування з дитиною».

ІІІ. Заключна частина.

1.     Рефлексія.

2.     Справдження очікувань.

3.     Вправа «Усмішка по колу».

 

 

Хід тренінгу.

І. Вступна частина.

    1. Вправа «Разом з дитиною я люблю…». (7 хв.)

Батькам пропонується продовжити речення: «Разом з дитиною я люблю…».

   2. Правила. (5 хв.)

Учасники тренінгу приймають правила за якими вони будуть працювати.

3.Тема, ціль зустрічі з батьками. (3 хв.)

Тренер (психолог) говорить тему та мету зустрічі з батьками.

4.     Очікування.

Батьки на стікерах в формі зерен  пишуть свої очікування від тренінгу та приклеюють їх на малюнок  «Квітки», на нижню частину малюнка.

 

ІІ. Основна частина.

1.     Вправа «Мені моя дитина розповідає про…». (7 хв.)

Батькам пропонується поговорити про теми бесід зі своєю дитиною, наскільки вони різноманітні та цікаві. Тренер записує основні теми на дошці, або фліп-чарті.

2.Вправа «Спілкування». (20 хв.)

Батьки обдуються в 2 групи (день – ніч).

Завдання для роботи в групах:

1 група – Що, на вашу думку, допомагає ефективному спілкуванню з дитиною?

2 група - Що, на вашу думку, заважає  ефективному спілкуванню з дитиною?

Свої ідеї учасники схематично зображають на папері формату А-3 за допомогою фломастерів. Потім свої ідеї  презентують, а схеми  приклеюються на дошку.

Коментар тренера : ефективний діалог з дитиною залежить від 3-х факторів:

·         Що говорити.

·         Як говорити.

·         Коли говорити.

Якщо батьки розуміють потребу дитини в спілкуванні з ними, вони обов’язково  знайдуть час, місце  і потрібні слова.

2.     «Мозковий штурм». (15 хв.)

Завдання: які моменти (ситуації) , на ваш погляд, є слушними для спілкування з дитиною . Тренер записує відповіді на дошці.

Коментар тренера: головне в спілкуванні, щоб моменти були неформальні та ненав’язливі, наприклад під час відпочинку спільного.

3.Інформаційне повідомлення «Теми для спілкування з дитиною», «Прийоми ефективного спілкування». (10 хв.)

Вивішуються на дошку плакати з темами та прийомами спілкування.( або у формі презентації)

Теми для спілкування з дитиною

·         Що робить людину унікальною.

·         Що таке дружба.?

·         Що таке повага?

·         Яким чином можна завоювати повагу друзів?

·         Чи можна розважатися без алкоголю, наркотиків, сигарет? Як?

·         Які проблеми можуть виникнути, якщо почати вживати наркотики, алкоголь, почати курити?

·         Хто для тебе є кумирами і чому?

·         Що означає мати власний погляд на щось? Чи важливо це?

·         Що для тебе означають гроші?

·         Що для тебе є «цінність»?

·         Які методи допомагають тобі покращити настрій?

 

 

«Прийоми ефективного спілкування».

·         Відкласти справи заради розмови з дитиною. Під час спілкування з дитиною не варто займатись іншою роботою. Дитина може подумати, що вона для вас не цікава.

·         Розмова на рівні зросту дитини повинна відбуватись

·         Потрібно демонструвати дитині, що ви її чуєте.

·         Мова вашого тіла повинна демонструвати, що ви уважно слухаєте дитину.

·         Підтримка дитини  посмішкою, обіймами, поглядом під час розмови.

·         Тон вашої мови повинен бути довірливий.

·         Робіть паузи, дайте дитині подумати, помовчати, не вимагайте негайної відповіді.

НЕ варто під час спілкування зі своєю дитиною

·         Ігнорувати.

·          Віддавати накази

·         Погрожувати.

·         Читати мораль, повчати.

·         Давати відразу готові рішення

·         Критикувати, ображати,

·         Наводити свої здогадки.

·         Проводити розслідування. Залякувати під час бесіди.

·         Нагадувати минулі провини.

·         Наводити приклади інших дітей.

·          Вести монолог, а  не діалог.

ІІІ. Заключна частина.

1.     Рефлексія. (7 -10 хв.)

Батька пропонується висловити свої почуття, враження від тренінгу.

2.     Справдження очікувань. (7-10 хв.)

Якщо очікування справдились, то на стікерах у вигляді квітки батьки пишуть, що саме справдилось та в якій мірі. Приклеюють на малюнок «Квітки» на верхню її частину.

3.     Вправа «Усмішка по колу». (5 хв.)

Батькам пропонується завершити роботу усмішкою по колу.

osvita-mk.org.ua



Джерело: http://osvita-mk.org.ua
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: хотина (28.11.2012)
Переглядів: 656 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz