Батьки повинні завжди
пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому
дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння
доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе,
задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості
при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу
моральних проблем.
Для виявлення обдарованості
використовують різні методи: від найпростішого батьківського спостереження до
спеціально розроблених стандартизованих та тестових завдань.
Батьки використовують виховні стратегії:
стратегія прямого виховного впливу, де вони постійно пропонують дітям якісь
розвиваючі ігри, вправи. Інколи ця стратегія дає результати, але дуже часто
в дитини виникає внутрішня протидія. Друга категорія батьків вважає, що
вивчати та розвивати їхню дитину повинні фахівці. Але не потрібно повністю
перекладати всі турботи на плечі інших, а самим знаходитись
осторонь.
Третя стратегія — коли батьки дають вибір своїй дитині й намагаються підібрати
гарну школу, не контролюючи розвиток здібностей.
Найголовніше в таких сім'ях — атмосфера пізнавальних інтересів самих
батьків (самі читають, ходять на виставки, не нав'язуючи свого
інтересу). Така стратегія саморозвитку є найефективнішою.
Батьки повинні особливу увагу приділяти розвиткові пізнавальних інтересів
дитини, адже завдяки їм формуються основні інтелектуальні вміння, необхідні для
засвоєння знань, закладається основа для дальшого успішного оволодіння
знаннями. До кожної дитини треба підхід. Тому батьки повинні розвивати
у своїх дітей активну пізнавальну діяльність, зацікавлювати дитину різними
видами завдань (пошукових, логічних, ігрових).
|