Найкращий читач - Робота бібліотеки - Заступник з виховної роботи
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9496
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Робота бібліотеки

Найкращий читач

Найкращий читач

Літературно-пізнавальна гра для учнів 7-х класів

 

Підготувала: Т.В. Купрієнко,

вчитель укр. мови та літератури

Славутицької ЗОШ №3

 

Мета: повторити розпочату у І семестрі мандрівку сюжетними лабіринтами найкращих творів українських письменників про хоробрих і полохливих, веселих і сумних, кумедних і страшних, реальних і фантастичних героїв. Серед авторів, із творчістю яких ви ознайомились це: Тарас Шевченко, Іван Франко, Ліна Костенко, Євген Гуцало, Василь Симоненко, Григір Тютюнник а також Андрій Чайковський, Михайло Стельмах, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Борис Харчук, Любов Пономаренко, Андрій Малишко та інші.

 

Обладнання: портрети письменників, виставка творів, карта Південної Америки, музична іграшка Жирафчик, аркуші паперу, олівці, літери для тестових завдань.

 

Хід гри

 

Вчитель: наша гра передбачає участь 2-3 команд у 4-х турах. Одна відповідь – 1 бал. Перед початком гри командам дається дві хвилини для визначення назви команди.

 

І тур


Завдання 1


1. Найбільше диво з див, створених людством – книга! Що означає для нас книга? Давайте прислухаємось до слів українського письменника Миколи Гоголя: "Книги ми купуємо і не шкодуємо на них грошей, тому їх потребує душа, і вони йдуть їй на внутрішню користь, якої не може побачити ніхто зі сторонніх”.

 

Завдання: назвіть книгу книг? (Біблія)

 

2. Нестор Літописець стверджував: ”Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі свої”.

 

Сформулюйте свою думку: "Чим є книга для вас?” (Доречно використати прислів’я про книгу).

 

Журі оцінює змістовність, лаконічність відповіді.

 

3. Яким творам ви надаєте перевагу: пригодницьким, фантастичним, філософським, науковим. Де їх можна знайти, крім шкільної бібліотеки. Дайте пораду.

 

4. Перелічіть відомих вам письменників, попередньо написавши їх прізвища на папері.

 

Журі підраховує бали попереднього туру


Завдання 1 (для вболівальників)

 

До вашої уваги історія, що лягла в основу знаменитого роману. Навіть якщо хтось із вас не читав книжку, то фільм напевно бачив.

 

Самого головного героя у реальному житті насправді не існувало. А прототипом його став голландський матрос Олександр Селкірк, що єдиний вижив після корабельної аварії і потрапив на безлюдний острів Хуан-Фернандес біля узбережжя Чилі в 1704 році. Він прожив там 4 роки і 4 місяці. А пізніше люди побудували на цьому острові невелике поселення задля того, щоб добувати тут одну з найцінніших порід дерева – сандалове дерево. І знаєте, як склалася доля, ні, не героя роману, а острова, на який він потрапив? Нині місцина наводить сум на всіх, хто її бачить. Люди не залишили на поверхні жодного сандалового кущика. Натомість мальовнича земля, на якій колись була прісна вода, буяла зелень, жили різні звірі, тепер нагадує мертву кам’яну пустелю, якій вчені пророчать швидке зникнення...

 

Назвіть автора та назву твору, про який йдеться у вищесказаному.(Д.Дефо "Робінзон Крузо”)

 

Завдання 2 (для вболівальників)

 

"Людина, для якої не існує літератури, музики, мистецтва, - це не людина, а тварина, з тією лише різницею, що в неї нема хвоста чи ріг. Тварини і птахи опікуються лише харчуванням, людська ж свідомість обіймає всесвіт, а література найважливіший засіб для його саморозкриття...”

(Рабіндранат Тагор – індійський письменник (1861-1941).

 

Підберіть цікавий вислів про літературу, або ж просто прикметники, які б характеризували її.

 

(Наприклад: література – добрий сусід, справедливий друг, покірний супутник, слухняний вчитель, обдарований товариш з глибоким характером). Цей вислів можна запропонувати командам у розрізаному вигляді окремими словами – скласти логічно за змістом.

 

Слово журі. Підсумки І туру.

 

ІІ тур "Із пісенних скарбів” 

Вчитель: Питання до присутніх: Під що засинає маля? Звісно, це пісня, яка супроводжує людину від народження. Вона є джерелом духовності. Нашим пісенним багатством захоплюється весь світ. "Українська пісня – це бездонна душа українського народу, це його слава” – писав О.Довженко.

 

Завдання 1

 

Назвіть групу соціально-побутових пісень, у яких відзеркалено важливі соціальні явища, пов’язаних з настроєм, думками, працею та діяльністю людей:

 

- козацькі;

- чумацькі;

- рекрутські;

- кріпацькі;

- бурлацькі;

- наймитські пісні.

 

Завдання 2

 

Визначте різновид пісні "Ой на горі женці жнуть” 

а) козацька;

в) чумацька;

б) колискова;

г) стрілецька.

 

Учні порадившись, мають підняти літеру правильної відповіді.

 

Завдання 3

 

Козацькі та чумацькі пісні належать до:

 

а) історичних;

б) літературних;

в) побутово-ліричних;

г) легенд.

 

Завдання 4

 

Коломийки виникли на:

 

а) Полтавщині;

б) Поліссі;

в) Поділлі;

г) Гуцульщині.

 

Журі підбиває підсумки.

 

ІІІ тур "Про далекі минулі часи”

 

Література допомагає опанувати таємничу, вкриту туманом віків давнину.

 

1. Повість Івана Франка "Захар Беркут” – це твір:

 

а) історичний;

б) пригодницький;

в) сатиричний;

г) хронікально-документальний.

 

2. Хто з героїв повісті не стоїть перед проблемою вибору:

 

а) Захар Беркут;

б) Гугар Вовк;

в) Максим;

г) Мирослава.

 

3. Творчість Тараса Шевченка поділяється на:

 

а) 4 періоди;

б) 3 періоди;

в) 5 періодів;

г) не періодизується.

 

4. Тарас Шевченко відбував заслання на території:

 

а) Сибіру;

б) Казахстану;

в) Киргизії;

г) Далекого Сходу.

 

5. Першим відомим твором Кобзаря була:

 

а) балада "Тополя”;

б) балада "Причинна”;

в) поема "Іван Підкова”;

г) вірш "Заповіт”.

 

6. Продекламувати напам’ять (капітани тягнуть жеребки) поезії "Мені тринадцятий минало”, "Заповіт” Т.Г.Шевченка.

 

7. Розігрування історії-розповіді про Т.Г.Шевченка за ролями (з підручника стор.77, 7кл.);

 

оцінюється виразність, дикція, образність.

 

а) "Колись Тарас Григорович жив у Києві, то малював там картини. Він був відомий художник. От зайшов до нього один великий пан і просить, щоб Шевченко змалював його. Балакаючи з ним, Тарас Григорович швидко накидав олівцем портрет того пана. От пан став питати Тараса Григоровича: - Скільки коштуватиме змалювати з мене портрет? Тарас Григорович запросив з нього 150 карбованців. А пан йому каже: - Що це ви так дорого хочете? - Дорого? Тоді це буде коштувати 300 карбоваців. Пан розсердився і пішов од нього. А Тарас Григорович узяв портрет, що накидав олівцем з того пана, приставив до нього ослячі вуха, поніс у магазин і сказав прикажчикові: - Постав цей портрет на вітрині, а хто купить, хай заплатить 500 карбованців. От іде пан вулицею, дивиться – на вітрині його портрет, тільки з ослячими вухами. Він до прикажчика, а там купець стоїть і питає: 

- Скільки коштує осел, що на вітрині? - 500 карбованців. Пан підійшов і каже: - Цей портрет я заберу. Витяг 500 карбованців і заплатив. А купець стоїть і каже: ”Гарний осел, та не мені дістався”.

 

б) Випадок з життя Шевченка, який влучно змальовує поета: "Розповідають, що, перебуваючи в Яготині в Репніних, Тарас Григорович користувався загальною увагою як відомий уже на той час український поет. Один панок, що був тут у гостях, усе ж ставився з погордою до недавнього кріпака. Знайомлячись з ним, подав йому мізинець. Шевченко весело промовив: "Ой, та навіщо мені так багато? Нате вам півпальця здачі, і простяг пану дулю”.

 

8. Назви назву твору:

 

а) Це захоплючий героїчно-романтичний твір-повість, яка засвідчує що з будь-якої складної ситуації завжди є вихід, що неймовірним напруженням волі будь-яке лихо можна перебороти. Цей твір знайомить нас з минулим, з духом козаків через окремі долі простих українців, знайомить з хоробрим хлопчиком, який не зневірився, і зміг визволити сестричку з татарської неволі. (А.Чайковський "За сестрою”).

 

б) Цей твір – автобіографічний, це історія сонячного дитинства. Його герой тонко відчуває природу, боїться аби Сонце не згубило ключі, що відмикають землю, любить своїх рідних, а до школи батько його взимку носив на руках. (М.Стельмах "Гуси-лебеді летять”).

 

ІV тур "Ти знаєш, що ти людина”

 

1. Представники команд витягують із чарівної скриньки номерки для виразного читання поезії В.Симоненка. ("Ти знаєш, що ти людина”, "Лебеді материнства”).

 

2. Впізнай героя:

 

а) Хлопець тільки те і робить, що їсть та спить. Поспить на перині, лізе на піч поспати ще в просі... ляже під грушею, а часом, глянувши вгору, розсердиться: "Бісові груші, - пробубонить, - які спілі і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде у рот”. ( Павлусь з оповідання О.Стороженко "Скарб”).

 

б) "А вона возилася з ним, як з малою дитиною. Було власними руками годує його, а він телепень, тільки глипа, та як той пуцьвірінок знов рот роззявляє. "Не ходи, синку, каже, - холодно, змерзнеш.” А влітку: "Сонце напече голову”. (Павлусь і його мати з оповідання О.Стороженко "Скарб”).

 

в) "Хлопець тихенько зсунувся з ліжка... вікно відчинив легенько. Переліз. Біг, дріботів на греблю... Тепер чує, як вода його кличе: "Ходи, ходи до мене. Не бійся! Я занесу тебе аж на другий берег, де цвітуть цвіти щастя.” І він ступає у воду. (Хлопчик із оповідання Б.Лепкого "Цвіт щастя”).

 

г) "Погані люди. Одні з голоду гинуть, а інші папір у ящик ховають. Хіба ж папір важніший од життя. Але я їм!... Вона припала до дерев’яного ящика, і гризла... зразу ящик, а там і гроші, аж поки не було що гризти.”(Б.Лепкий "Мишка”).

 

3. Вгадай за малюнком літературного героя. Групова форма роботи (За творчістю Є.Гуцала, Л.Пономаренко, Б.Харчука, Л.Костенко). Команда готує завдання для команди: малюнок і характеристику, не називаючи імені героя.

 

4. Назвіть, що уособлюють крила людини з одноіменної поеми Ліни Костенко (з правди, чесності і довір’я, з вірності поривання, щирості, щедрості; з пісні, поезії, мрії).

 

5. Як називається композиція із двох самостійних, але водночас пов’язаних спільним ідейним задумом. (Диптих).

 

6. Назвіть твори, в яких розповідається про Другу світові війну чи повоєнне дитинство. (Г.Тютюнник "Климко”, "Вогник далеко в степу”, Л.Пономаренко "Гер переможений”, "Мишка”).

 

7. Сформулюйте питання до команди-супротивника за змістом творів

 

- команда №1: Б.Харчука "Планетник”

 

- команда №2: Є.Гуцало "Сім’я дикої качки”.

 

Підведення підсумків 4 туру і конкурсу взагалі.

 

Вручення нагород. Читання власної поезії для учасників гри.

http://sasl.at.ua/

Категорія: Робота бібліотеки | Додав: хотина (05.03.2013) | Автор: Т.В. Купрієнко
Переглядів: 494 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz