Справжній учитель - Методична скарбничка - Заступник з виховної роботи
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9499
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Методична скарбничка

Справжній учитель

Конкурс «Справжній учитель»

Н. А. Заскока,

 

 Дніпропетровська обл.

 

Шановні читачі! Ви можете ознайомитись з розробкою конкурсної програми для молодих вчителів. Конкурс містить як традиційні тести на знання педагогіки, так і цікаві нестандартні завдання, розраховані на прояв творчих здібно­стей і талантів молодих педагогів.

 

Свято відбувається в актовому залі. Приміщення прикрашене повітряними кульками, квітами, букетами з осіннього листя. На стінах розміщені вислови великих педагогів.

 

Кількість учасників конкурсної програми  — від 2 до 7. Для оцінювання відповідей обирається журі.

 

1-й ведучий

 

Учителю ти наш!

 

В життя несеш ти мудрість і тепло

 

І кожне твоє слово — мов перлина.

 

Це — праця, це — натхнення, це — добро.

 

2-й ведучий

 

Ти — коваль, поет і будівничий,

 

Добротворець і дозорець ти.

 

До дітей тебе веде і кличе

 

Світлий образ нашої мети.

 

1-й ведучий. Сьогодні ми проводимо конкурсну програму для молодших вчителів.

 

1-й конкурс «Розминка»

 

2-й ведучий. Перший конкурс «Розминка». Отже, шановні учасники, пригадаємо дитинство, коли ви так любили розгадувати загадки, шаради, ребуси, головоломки.

 

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Варіанти відповідей учасники записують на аркушах паперу і показують журі.)

 

1-й ведучий

 

Первое — нота,

 

Второе — игра,

 

Целое встретится у столяра. (До – лото.)

 

2-й ведучий

 

Начало — нота,

 

Потом оленя украшение,

 

А вместе — место

 

Оживленного движения. (До – рога.)

 

1-й ведучий

 

Начало — голос птицы,

 

Конец — на дне пруда,

 

А целое в музее

 

Найдется без труда.

 

2-й ведучий

 

Предлог стоит в моем начале,

 

В конце же — загородный дом.

 

А целое мы все решали

 

И у доски, и за столом. (За – дача.)

 

1-й ведучий. Що дорожче? Повний вагон із золотими монетами по 5 грн., чи половина із золотими монетами по 10 грн. (Повний вагон золота дорожче половини вагона золота.)

 

2-й ведучий. Художник отримав завдання написати номери на дверях готелю. Всього в готелі 100 номерів. Скільки раз йому доведеться написати цифру «9»? (20 разів.)

 

1-й ведучий. Три теслі за три дні зробили три стола. Скільки треба теслів, щоб зробити в сто днів сто столів? (3 теслі.)

 

2-й ведучий. Шановні учасники! Ви пригадали дитинство — золоту пору життя і свої вітання шле вам молодша група школярів.

 

(Номер художньої самодіяльності.)

 

1-й ведучий. Східна мудрість говорить: «Ніхто тобі не друг і не ворог, а кожен учитель».

 

2-й ведучий. Ви тільки ступили на тернистий шлях педагогічної праці і зараз вам належить продемонструвати свої знання основ педагогіки.

 

2-й конкурс «В світі мудрих думок»

 

1-й ведучий. Другий конкурс «В світі мудрих думок».

 

Зачитується вислів відомої людини (педагога, письменника, філософа). Конкурсантам потрібно визначити, кому належать ті чи інші слова. Для полегшення дається чотири варіанти відповідей. У кожного з конкурсантів по 4 таблички з номерами. Кожного разу необхідно підняти табличку з тим номером, під яким (як вважає конкурсант) знаходиться правильна відповідь.

 

1. Ви говорите:

 

— Діти нас втомлюють.

 

Ви маєте рацію.

 

Ви пояснюєте:

 

— Треба опускатися до їхніх понять.

 

Опускатися, нахилятися, згинатися, стикуватись.

 

Помиляєтесь. Не від цього ми втомлюємось, а від того, що треба підніматись до їхніх почуттів, ставати навшпиньки, підтягуватись.

 

1)  Ян Коменський.

 

2)  К. Ушинський.

 

3)  Януш Корчак.

 

4)  В. Сухомлинський.

 

2. У серце увійде лише те, що йде від серця.

 

1)  Жан Жак Руссо.

 

2)  Квінтіліан.

 

3)  Песталоцці.

 

4)  Сен Семон.

 

3. Добрим учителем є той, хто намагається не тільки вважатися, а й бу­ти таким.

 

1)  Дістервег.

 

2)  Амонашвілі.

 

3)  А. Макаренко.

 

4)  Ян Коменський.

 

4. Будь-яка школа славна не кількістю, а славою своїх учнів.

 

1)  А. Макаренко.

 

2)  Пирогов.

 

3)  Мічурін.

 

4)  Менделєєв.

 

5. Якщо вчитель має лише любов до справи, то він буде хорошим учителем. Якщо вчитель має тільки любов до учня, як батько, мати, він буде краще того вчителя, який прочитав усі книги, але не має любові ні до учнів, ні до справи. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він — досконалий вчитель.

 

1)  К. Ушинський.

 

2)  Л. Толстой.

 

3)  Ян Коменський.

 

4)  А. Чехов.

 

6. Школа стає справжнім осередком культури лише тоді, коли в ній панують чотири культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книги, культ рідного слова.

 

1)  К. Ушинський.

 

2)  Ю. Збанацький.

 

3)  В. Сухомлинський.

 

4)  О. Донченко.

 

7. Думаєш прожити до вечора — позичай у сусідів хліб. Думаєш про завтрашній день — бери кредит на нові технології. Якщо бажаєш довголіття країни  — вклади останні крихти в школу. Тож якщо хочеш врятувати державу  — рятуй школу.

 

1)  Л. Кучма.

 

2)  О. Мороз.

 

3)  П. Таланчук.

 

4)  О. Захаренко.

 

Назвати автора останнього вислову  — не викликає ніяких труднощів. Бо ж вчителі знають, що доля школи турбує перш за все директора школи, а в державних мужів і без того проблем вистачає.

 

(Журі підводить підсумки конкурсів.)

 

2-й ведучий. Скільки гарних слів написано про вчителів, скільки віршів складено, скільки пісень проспівано на всіх мовах нашої планети.

 

1-й ведучий. Але наша українська мова завжди приваблювала всіх своєю красою і мелодійністю. І наші українські пісні завжди беруть за душу. В  цьому ви переконаєтесь зараз самі.

 

(Виконується українська пісня.)

 

3-й конкурс «Чорний ящик»

 

2-й ведучий. Оголошується наступний конкурс «Чорний ящик».

 

(Асистент заносить до залу чорний ящик, в якому містяться завдання кожному конкурсанту. Першим вибирає завдання той, хто за результати перших двох конкурсів отримав найбільше балів. На виконання завдання учасникам відводиться до 15 хв.)

 

1-й ведучий. 1) Муза педагогіки.

 

В древньогрецькій міфології є 9 муз, покровителів мистецтв, наук. Терпсихора  — муза танцю. Зображувалась юною дівчиною з лірою в руках. Талія  — муза комедії. Дівчина в легкому одязі з комічною маскою в лівій руці та бубном у правій. Мельпомена  — муза трагедії. Жінка з пов’язкою на голові, у вінку з виноградного листя, в театральній мантії з трагічною маскою в одній, з мечем в другій руці. Уранія  — муза астрономії. Кліо — муза історії і т. д.

 

Музи надихають, дають наснагу поетам, художникам, науковцям. А муза педагогіки? Яка вона? Опишіть її. В що ви її одягнете? Які атрибути дасте в руки?

 

2-й ведучий. 2) Версія виникнення педагогіки.

 

Якось горила горилу учила —

 

Горила горилу дрином лупила.

 

Не знала вона, коли дрина схопила.

 

Що з того моменту вона — не горила.

 

Отже, перекреслюється твердження, що праця зробила із мавпи людину. Фізичний каральний метод виховання зробив це. Педагогіка виникла раніше за людину? А ваша версія?

 

1-й ведучий. 3) Портрет ідеального учня.

 

Ідеальний учень особисто для вас. Який він?

 

2-й ведучий. 4) З чого зроблений учитель?

 

Дитячий журнал «Трамвай» проводить традиційний конкурс. Читачам пропонується відповідати на неймовірніші запитання. Відповідати самобутньо, Лаконічно. Дотепно. Винахідливо.

 

Питання різноманітні. Звідки беруться думки? Як намалювати невидимку? Хто придумав неприємності? Читачі відповідали і на питання, з чого зроблений учитель.

 

Відповіді найпоширеніші: з граніту, заліза.

 

Є відповіді оригінальні: учитель зроблений з уламків дитячої фантазії: хороший учитель зроблений з маленької дитини і великих знань.

 

А як би ви відповіли на це запитання?

 

1-й ведучий. 5) Рецепт вічної молодості.

 

За родом своєї діяльності вчитель повинен бути вічно юним. Тож ваш рецепт вічної молодості.

 

2-й ведучий. 6) Формула вчительського успіху.

 

Дозволяється вводити нові величини, найменування, дії, щоб вивести формулу вчительського успіху.

 

1-й ведучий. 7) Гімн професій.

 

Не обов’язково вірш, пісня.

 

Проявіть красномовство, ораторські здібності і переконайте присутніх, що ваша професія — найкраща.

 

2-й ведучий. 8) Букет для вчителя.

 

Пуста ваза. Різні речі. Скомпонуйте букет.

 

Ще важливий компонент, необхідний для участі в цьому конкурсі. Це почуття гумору. Воно допомагає гідно виходити із складних ситуацій на уроці, гасити пожежні конфлікти між учнями, допомагає гідно виходити із складних ситуацій, воно допомагає зараз вижити.

 

 

(Поки учасники працюють, педагогам пропонується гра «Телепат».)

 

(Журі оцінює відповіді учасників.)

 

4-й конкурс «Буріме»

 

1-й ведучий. Рими наші — вірші ваші.

 

(На кленових листочках, які вибирають учасники, записані останні слова рядка. За цими словами скласти вірші.)

 

1............друг

 

 .............дороги

 

 .............ведуть

 

 .............перемоги

 

2............свято

 

..............радо

 

..............нам

 

..............вчителям

 

3............мине

 

..............життя

 

..............осяйне

 

..............майбуття

 

4............дітям

 

..............доброти

 

..............на світі

 

..............не знайти

 

5............вітаєм

 

.............обіцяємо

 

.............вчитись

 

.............трудитись

 

6............прилетіло

 

..............пера

 

..............настало

 

..............дітвора

 

7............краю

 

..............мить

 

..............не вмирає

 

..............пламенить.

 

5-й конкурс «Лист до Сухомлинського»

 

2-й ведучий. Конкурсантам було запропоновано написати продовження листа до Сухомлинського за поданим початком.

 

Здраствуй, любий дідусь Сухомлинський! Пишуть тобі вчителі... (називається повна назва школи). Ми живемо дуже добре, просто чудово, у нас все є — прямо як у билині «Ой ти гой єси»: зошити єси, журнали єси, олівці єси, поурочні плани єси, крейда єси... Що правда, кажуть, що крейду їсти дуже корисно, бо в ній багато кальцію, але все — таки іноді чомусь хочеться м’ясця... Але ми з цим боремося, адже нема таких труднощів, які наш учитель не міг би створити. Але ми труднощів

не боїмося, а всіх наклепників женемо туди, куди Макаренко теля не ганяв. Так що в найближчий час ми готові запровадити не тільки 12­бальне оцінювання і 12-річну освіту, але 12-годинний робочий день і 12­місячну вагітність, як вчить нас... (називається прізвище, ім’я та по батькові директора), хай подовжить Господь його відпустку.

 

Любий дідусь Сухомлинський! Ти запитуєш нас про те, що таке ідеальний вчитель…

 

(Конкурсанти зачитують свої листи — журі оцінює роботи.)

 

Тест «Чи справжній ви учитель?»

 

1-й ведучий. На скільки правильно ви обрали свій професійний шлях підтвердить тест «Чи справжній ви учитель?».

 

2-й ведучий

 

1) Вранці ви прийшли до школи і раптом виявили, що забули одягнути:

 

А) окуляри;

 

Б) перуку;

 

В) спідницю.

 

Ваші дії:

 

А) проведу урок як ні в чому не бувало;

 

Б) дам дітям контрольну, нехай пишуть;

 

В) зателефоную «батьківській трійці»  — нехай все принесуть.

 

1-й ведучий.

 

2) До вас на урок раптово завітали директор, завуч, завгосп, сторож, 2  технічки. Ваші дії:

 

А) не прийду сама;

 

Б) перевірю у них змінне взуття;

 

В) буду пояснювати нову тему — все одно ніхто нічого не зрозуміє.

 

2-й ведучий

 

3) Подруга запросила вас разом сходити на лікарняний. Ваші дії:

 

А) захворію сама;

 

Б) «закладу» подругу:

 

В) нікуди не піду — все одно ніхто не повірить.

 

1-й ведучий

 

4) В дитинстві вам завжди бракувало:

 

А) грошей;

 

Б) грошей;

 

В) мені їх і зараз бракує!

 

2-й ведучий

 

5) Після трьох місяців користування новим кремом, ви раптово виявили, що він — для взуття. Ваші дії:

 

А) прикинетеся мулаткою;

 

Б) прикинетеся валянком;

 

В) прикинетеся як найкрутіше.

 

1-й ведучий

 

6) Вас запросили до Будинку моделей на демонстрацію. Під яким гаслом ви на неї підете?

 

А) Кожному вчителю — по шапці!

 

Б) Я навчала Сінді Кроуфорд!

 

В) Двієчниці! Геть з подіуму!

 

2-й ведучий

 

7) У вас раптово з’явився власний лімузин, чотириповерхова дача і мільйон доларів. Ваші дії:

 

А) як завжди, все віддам дітям;

 

Б) піду похвалюся до податкової;

 

В) останній хабар — і все!

 

Г) який приємний сон, але мені вже до школи пора!

 

Якщо на запитання цього тексту ви відповіли правильно і без вагань, то ви — справжній вчитель, і зміна професії вам не загрожує.

 

1-й ведучий. Наша конкурсна програма підійшла до завершення. І поки журі підводить підсумки, вам, справжні вчителі, шлють вітання учні старших класів

 

(Номер художньої самодіяльності.)

 

(Підведення підсумків.)

 

2-й ведучий

 

Знання і вміння дарувати дітям,

 

Нести сердечне світло доброти —

 

Найдивовижніше покликання на світі

 

Й прекраснішої долі не знайти.

 

1-й ведучий

 

Кращий товариш — вчитель наш

 

Це ми твердо знаєм.

 

Всім­всім­всім учителям

 

Разом. Ми добра бажаєм!

Категорія: Методична скарбничка | Додав: хотина (16.09.2014) | Автор: Н. А. Заскока
Переглядів: 347 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz