Робота з учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги
1. Виявлення учнів, що потребують
підвищеної педагогічної уваги (девіантна поведінка, опір виховним діям) та
складання розгорнутих списків учнів, які потребують підвищеної педагогічної
уваги, а також поновлення списків неблагополучних
сімей.
2. Обстеження житлово-побутових умов
неблагополучних сімей та дітей девіантної поведінки, складання актів.
3. Ведення систематичного обліку роботи з дітьми, які потребують
підвищеної педагогічної уваги.
4. Вивчення рівня розвитку класного
колективу, стану успішності та дисципліни.
5. Вивчення з дітьми прав дитини
("Конвенція ООН про права дитини”, Укази Президента, програми "Діти
України”) та відповідальності неповнолітніх за скоєні правопорушення.
6. Вивчення взаємовідносин учнів у колективі, в мікро колективі, між
групові зв’язки.
7. Вивчення морально-психологічного
клімату в класі.
8. Вивчення індивідуальних психологічних
якостей учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги (тестування,
анкетування).
9. Виявлення причин, що привели до
девіантної поведінки (індивідуальні бесіди. анкетування).
10.Вивчення
ступеня дотримання вчителями педагогічного такту в спілкуванні з учнями,
дотримання педагогічної принциповості в оцінюванні знань, умінь і навичок
учнів.
11.Складання
психолого-педагогічної характеристики учнів, які потребують підвищеної
педагогічної уваги.
12.Години
спілкування з учнями "Морально-психологічний клімат у класі та шляхи його
оздоровлення”, "Наші взаємини та їх вплив на успішність і поведінку
учнів”.
13.Засідання класного комітету дисципліни та
порядку.
14.Залучення дітей, що потребують підвищеної
педагогічної уваги до занять у гуртках і секціях, до суспільно-корисної праці.
15.Здійснення
позакласної роботи (диспути, вікторини, літературні і тематичні вечори,
дискусії) спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.
16.Проведення
індивідуальної роботи з учнями, які потребують підвищеної педагогічної уваги, з
їх батьками.
17.Організація
і проведення індивідуальної роботи (додаткові заняття та допомога (учнівська і
вчительська)) з невстигаючими дітьми.
18.Проведення
в класах бесід та лекцій
робітниками правоохоронних органів.
19.Проведення
батьківських лекторіїв на теми, пов’язані з профілактикою правопорушень та
зміцненням дисципліни серед учнів, зустрічей з робітниками прокуратури,
наркологічного центру.
20.Засідання
методоб’єднання вихователів, класних керівників з питань профілактики
правопорушень та роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги.
О.В. Лядобрук, методист лабораторії шкіл-інтернатів та
ГПД ОІППО
Житомирський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти;
Інформаційно-видавничий
центр
http://teacher.at.ua
Джерело: http://teacher.at.ua |