РОБОТА З ДІТЬМИ, ЯКІ МАЮТЬ ПРОБЛЕМИ В ПОВЕДІНЦІ - Превентивна робота - Заступник з виховної роботи
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
 
Меню сайту
Наше опитування
Відвідувач сайту - хто Ви?
Всього відповідей: 9496
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні нас відвідали:

Головна » Статті » Превентивна робота

РОБОТА З ДІТЬМИ, ЯКІ МАЮТЬ ПРОБЛЕМИ В ПОВЕДІНЦІ

 



В. І. Клапків, заступник директора з виховної роботи,

                         Підволочиська ЗОШ І—III ст., Тернопільська обл.

 


Мета: відшукати психолого-педагогічні методи і прийоми покращення взаємин педагога з важковиховуваним учнем, із дитячим колективом, ознайомити учасників з ефективними шля­хами вирішення проблеми.

Обладнання: плакати, стікери у формі пелюсток, слідів людини, фломастери, картки двох кольорів із зображенням гео­метричних фігурок.

Тривалість: 40 хвилин.

ХІД ГРИ

Учасникам пропонується об’єднатися у дві групи за кольорами. Кожна група отримує окре­ме завдання.

ПЕРША ГРУПА

Програти ситуацію «Як заспокоїти клас за 5 хвилин».

За бажанням обирається учасник, який грає роль учителя, інші члени групи — учні. Кожний «учень» отримує від ведучого картку, на якій написана характеристика ролі: що він повинен робити на ігровому імпровізованому уроці, як відповідати, як виконувати завдання тощо. Зміст карток учасники прочитують мовчки, «про себе». Ролі на картках:

1.    Учень спить на уроці, не звертає уваги на за­уваження вчителя.

2.    Учень не впевнений у своїх силах, боїться під­німати руку й відповідати.

3.    Учениця стежить за однокласниками й по­стійно скаржиться вчителеві.

4.   Агресивний учень, який намагається зіпсува­ти настрій учителеві.

5.    Гіперактивний учень. Й секунди не сидить, навчанням не цікавиться.

6.    Учень-забіяка, відволікає від уроку сусіда.

7.    Пасивна учениця, постійно дивиться у вікно.

8.    Учень, який постійно кидає папірцями в дітей.

9.    Учениця, яка фарбується на уроці.

10.    Учень, який розмовляє по мобільному телефону.

11.    Учень, який тупотить ногами.

12.    Учениця, яка розгадує кросворди на уроці.

13.    Учень, який хитається на стільці й щось вигукує.

14.    Учень із низьким рівнем знань, який прагне зірвати урок.

15.    Відмінник, самовпевнений і непосидючий.

16.    Подружки, які постійно розмовляють одна

з одною.

18.    Учень, який ходить по класу.

19.    Учениця, яка постійно щось жує.

20.    Учень, який усім заважає (смикає дівчат

за волосся, штиркає ручкою).

Кімната «перетворюється» на клас. Розігруєть­ся сцена «Урок». Кожний учасник сідає на своє місце і грає роль. Учасник гри в ролі вчителя має за 5 хвилин створити в класі дисципліну, яка не­обхідна для проведення уроку.

Після закінчення відбувається обговорення: які засоби впливу були застосовані «вчителем» для встановлення дисципліни? Час виконання: 10 хвилин.

Учасники групи індивідуально визначають прийоми, які вони (педагоги) звичайно застосо­вують у своїй роботі у таких випадках. Час ви­конання: 5 хвилин.

На третьому етапі ведучий пропонує об’єд­натися учасникам у підгрупи за певного фігурою (коли учасники об’єднувалися на початку гри за кольором, на їхніх картках були зображені різні фігури) та формулює завдання підгрупам.

Як необхідно діяти в таких ситуаціях, щоб до­сягти хорошого результату? Учасники підгруп об­говорюють та записують свої варіанти на стікерах у формі пелюсток. Час виконання: 5 хвилин.

Кожна підгрупа презентує свої найбільш ефек­тивні методи, прийоми для встановлення дисциплі­ни в класі, приклеюючи пелюстки на плакат із нама­льованим стеблом квітки. Презентація: 10 хвилин.

ДРУГА ГРУПА

Отримує характеристику учня. Завдання кож­ного учасника — уважно прочитати й самостійно визначити методи, які він застосував би у своїй роботі з таким учнем. Час виконання: 5 хвилин.

Учасники об’єднуються в підгрупи за певни­ми геометричними фігурами. Ведучий формулює завдання: «На аркуші паперу розміром А2 нама­лювати реальний та ідеальний портрет підлітка, тобто яким він є і яким міг би бути, якби його належно виховували» (виконують разом 3-4 учас­ники, по одному учаснику з кожної підгрупи).

У цей час кожна підгрупа розробляє свій пере­лік методів, які можуть застосовуватись у роботі з важковиховуваним учнем, а потім кожен метод записують на стікері у формі сліду людини. Час виконання: 15 хвилин.

Усі підгрупи утворюють одне велике коло і презентують свої напрацювання, приклеюючи «сліди» з методами роботи на плакаті з намальо­ваними реальним та ідеальним портретами учня (між портретами — ніби шлях від «реального» до «ідеального»). Щоб повноцінно могли висло­витися всі підгрупи, кожен метод пропонують І по черзі, намагаючись не повторювати один одного. Час виконання: 10 хвилин. Після виконання завдання обидві групи презентують роботу, відбувається обговорення. Педагоги отримують рекомендації від ведучих щодо більш ефективних засобів і методів роботи з важковиховуваними.

                                                     ХАРАКТЕРИСТИКА УЧНЯ

Максим навчається у 8 класі. Учень із низьким рівнем загального розумового розвитку. Погано себе поводить у школі, постійно вступає в бійки з однокласниками, агресивний із дітьми. Йому притаманні спалахи гніву, роздратування, особли­во коли зустрічає протидію, зазнає невдачі.

У школі відвідує тільки окремі уроки, на всі інші може не приходити тижнями. Часто зриває заняття: розмовляє вголос, ігнорує зауваження вчителів, вступає в грубі суперечки. Педагогів зневажає, переконаний, що вони до нього прискі­пуються. Друзів не має, з однокласниками майже не розмовляє. Курить і вживає алкогольні напої. Розповідає однокласникам, що пробував наркоти­ки в компанії більш дорослих хлопців.

Проживає в неповній неблагополучній сім’ї. Мати перебуває за кордоном, із батьком у постійній конфронтації. Живе з бабусею. Дуже рано почав до­росле самостійне життя, підробляючи на автомийці.

                                   



Джерело: http://osnova.com.ua
Категорія: Превентивна робота | Додав: хотина (22.01.2013) | Автор: В. І. Клапків
Переглядів: 817 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
пошук на сайті
Годинник
Друзі сайту
Друзі сайту
Презентації для дітей
http://grushkivka.at.ua
Вчитель-вчителю
Я - Вихователь!
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань МамаТато  З думкою про учня... �������-���� Вязание спицами и крючком музыка, '); Сценарии школьных мероприятий Васильківський РМК< Великовільшанська ЗОШ< поурочные, гдз, учебники
Моя кнопка
 Заступник з виховної роботи



Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz